Audyt SEO TF-IDF, co należy zbadać? jak budować treści?

Audyt SEO TF-IDF, co należy zbadać? jak budować treści?

Badanie TF-IDF to zaawansowana ocena podobieństwa treści. Porównywane są różne elementy SEO optymalizacji waszej strony i stron konkurencji, znajdujących się na pierwszej stronie wyników w wyszukiwarce Google. Dzięki audytowi TF-IDF dowiecie się, jakie słowa należy dodać a jakie usunąć ze swojej strony. Oferta na audyt TF-IDF – zobacz i zamów.

 

Co obejmuje Audyt TF-IDF:

 

  1. Tag tytułu badanie – tag tytułu to bardzo istotny element on-page. Z tego powodu należy pamiętać o umieszczeniu w nim słów kluczowych. Aby zagwarantować sobie wyższą pozycję, powinny one trafić na początek tytułu. Sam tytuł powinien być przemyślany, jako że jest to najważniejszy element Twojej witryny wyświetlany w wyszukiwarce. Powinien on wzbudzać zainteresowanie internautów i łatwo zapadać w pamięć.
  2. Meta description – to jeden z najważniejszych elementów składowych on-page. Jakie ma on znaczenie dla pozycji Twojej strony w wynikach wyszukiwania? Należy podkreślić, że wyszukiwarka próbuje nie tylko ustalić co znajduje się na stronie, lecz także wyświetla opis w wynikach wyszukiwania. Z tego powodu istotne jest, aby opis zawierał wiele słów kluczowych i był atrakcyjny nie tylko dla robota indeksującego, ale też dla „żywych“ internautów. Aby zagwarantować sobie wyższą pozycję należy umieścić najważniejsze słowa kluczowe na początku meta description. Należy pamiętać o tym, że opis, który nie zgadza się z treścią prezentowanej za jego pomocą strony lub też jest on za długi lub za krótki, może być przez wyszukiwarkę zignorowany. Może się również w takiej sytuacji zdarzyć, że jako opis w wyniku wyszukiwania przedstawiony zostanie przypadkowo wybrany fragment tekstu.
  3. Główny tekst i jego badanie za pomocą audytu TF-IDF – obecność słów kluczowych w treści witryny znacznie zwiększa szanse na jej wysokie miejsce w wynikach wyszukiwania. Dla lepszego efektu powinny znaleźć się one na początku tekstu głównego. Słowa kluczowe mogą zostać użyte bez dodatkowych oznaczeń, można też umieścić terminy wyszukiwania w postaci tagów H1,H2,H6 lub też jako odnośnik, kursywę lub pogrubienie tekstu. Należy pamiętać o tym, że tekst główny ma nie tylko zawierać słowa kluczowe, ale też wzbudzać zainteresowanie internautów. Treść musi być logiczna, mogą być do niej dodane różnego rodzaju multimedia. Należy unikać działań takich jak celowe upychanie słów kluczowych na siłę, umieszczanie na stronie tekstu, który ma kolor identyczny z tłem. Wyszukiwarki walczą z tego typu działaniami i w efekcie ich stosowania można ponieść przykre konsekwencje. Tu znajdziecie dokładny opis obliczania: https://pl.wikipedia.org/wiki/TFIDF
  4. Alt – Wyszukiwarka nie jest w stanie odczytać tekstu obrazu. Dlatego należy użyć atrybutów ALT, dzięki czemu łatwiej będzie jej ustalić, co dana grafika przedstawia. Atrybut ALT może zawierać słowa kluczowe. Poza tym dzięki jego zastosowaniu wzrasta liczba przekierowań na stronę z wyszukiwarki grafiki Google, jest też wtedy bardziej prawdopodobny awans strony w rankingu wyników wyszukiwania.
  5. Tag H1 – to element oznakowania nagłówka tekstu. Zaleca się używanie pojedynczego tagu H1 na stronie i tagów H2-H5 jako oznaczenia podpozycji. Słowa kluczowe powinny znaleźć się na początku opisu, daje to szansę na wyższą pozycję w rankingu wyników wyszukiwania. Jeżeli planujesz przeprowadzenie optymalizacji strony dla więcej niż jednego słowa kluczowego, najlepszym wyjściem będzie służy do oznaczania nagłówków na stronie. Najlepszym rozwiązaniem jest użycie tylko jednego tagu H1 na stronie, a wszystkie podpozycje powinny być oznakowane przy użyciu tagów nagłówków od H2 do H5 . Aby osiągnąć wyższą pozycję strony w rankingu umieść słowa kluczowe na początku tekstu głównego. Jeżeli Twoim celem jest optymalizacja witryny dla wielu słów kluczowych zadbaj o to, aby znalazły się one możliwie blisko początku tekstu głównego i użyte zostały w tagu H1.
  6. Tagi H2-H6 -używa się do oznakowania pod pozycji na stronie, podczas gdy tag H1 przeznaczony jest tylko i wyłącznie dla najważniejszego nagłówka. Trzeba pamiętać o zachowaniu kolejności użycia tagów, np. H4 nie powinien być zastosowany wcześniej niż H3. Może to spowodować problem w prawidłowym rozpoznaniu strony przez wyszukiwarkę. Istotne jest również to, że użycie słów kluczowych przy wykorzystaniu tagów H2-H6 powoduje niezbyt wysoki wzrost strony w rankingu wyszukiwań dla tych słów.
  7. Pogrubienia – celem zastosowania pogrubienia tekstu jest nadanie wybranemu jego fragmentowi szczególnego znaczenia, zwrócenia na niego uwagi odbiorcy. Wyszukiwarka automatycznie uznaje tekst napisany pogrubieniem za bardziej znaczący niż ten napisany zwykłą czcionką. Nie należy jednak przesadzić z ilością pogrubień w tekście, ponieważ wcale nie przyniesie to pożądanych efektów.
  8. Kursywa– użycie kursywy powoduje zwrócenie uwagi na konkretne wyrazy, nadanie im większego znaczenia. Są one traktowane przez wyszukiwarkę jako ważniejsze niż te, przy pisaniu których użyto zwykłej czcionki. Podobnie jak w przypadku pogrubienia nie należy jednak przesadzać, ponieważ podobnie jak w powyżej opisanym przypadku nie sprawi to, że założone cele dotyczące miejsca w rankingu zostaną szybciej zrealizowane.
  9. Teksty odnośników –  umieszczone w tekście zawierają link do podstrony lub do innej witryny. Stosując je w umieszczonych na swojej stronie internetowej treściach należy pamiętać o tym, że wyszukiwarka najczęściej wiąże treść odnośnika ze stroną, do której prowadzi link. Zawsze należy więc sprawdzić linki pod kątem semantycznej optymalizacji Twojej strony.

Czas wykonania: do 3 dni | Liczba badanych elementów: 9 + zalecenia

199 zł netto

Zobacz również
Czym są atrybuty linków – dofollow i nofollow
Czym są atrybuty linków – dofollow i nofollow
Marcin Caban / 12.01.2020

Zdobywanie linków – czy potrzebne? Każdy, kto choć półsłówkiem słyszał o SEO i pozycjonowaniu stron internetowych, z pewnością wie,...

Yoast SEO możliwości – na co pozwala
Yoast SEO możliwości – na co pozwala
Marcin Caban / 02.01.2020

Yoast SEO to wtyczka dedykowana najpopularniejszemu systemowi CMS na świecie – WordPressowi. Co ciekawe, to jednocześnie najpopularniejsze narzędzie wspomagające...

GoogleBot – co to takiego?
GoogleBot – co to takiego?
Marcin Caban / 29.12.2019

GoogleBot jest uniwersalną nazwą dla głównych robotów indeksujących strony wysyłanych przez wyszukiwarkę Google. Istnieją także inne roboty Google, które...

Czym jest plik robots.txt? i jak wpływa na pozycjonowanie
Czym jest plik robots.txt? i jak wpływa na pozycjonowanie
Marcin Caban / 27.12.2019

Plik robots.txt to jedno z podstawowych narzędzi, które pozwala właścicielom lub administratorom stron internetowych przekazywać instrukcje robotom wyszukiwarek, które...

Jak tworzyć atrakcyjne opisy produktów do sklepów internetowych?
Jak tworzyć atrakcyjne opisy produktów do sklepów internetowych?
Piotr Antoszek CEO IcomSEO / 22.11.2019

Dane Bisnode, pioniera w analizie danych, jednoznacznie wskazują, że Polacy uwielbiają robić zakupy w sklepach internetowych, dlatego perspektywy dla...

Główne korzyści pozycjonowania
Główne korzyści pozycjonowania
Piotr Antoszek CEO IcomSEO / 28.10.2019

Pozycjonowanie to zbiór określonych technik i procesów pozwalających osiągnąć danej witrynie wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania. To z kolei...