Instagram vs SEO – jak wykorzystać potencjał Instagrama w SEO?

  • 4 minuty czytania
  • SEO, SEO a Social Media
instagram a seo i pozycjonowanie

Instagram to obok Facebooka i Twittera jeden z najpopularniejszych portali społecznościowych, który z roku na rok cieszy się coraz większą popularnością i ogromną liczbą aktywnych użytkowników na całym świecie. W samej Polsce liczy ich niemalże 7 milionów! Serwis gromadzi osoby, które mają swoje pasje (podróże, sport, moda, diety), prowadzą aktywny styl życia i chętnie się tym dzielą z innymi poprzez udostępnianie zdjęć, tworzenie treści. Pokazują innym fragmenty swojej codzienności. Wiele przedsiębiorców zastanawia się, jak wykorzystać to medium do SEO i zwiększyć tym samym zasięg swojego konta biznesowego. Są na to sposoby!

Instagram a SEO – jakie ma znaczenie dla rankingu?

Aby Instagram stał się skutecznym narzędziem SEO i pomógł wpłynąć na wysoką pozycję w rankingu wyszukiwań, musisz nie tylko dobrze poznać to medium, ale przede wszystkim nim efektywnie zarządzać! Oficjalnie Instagram nie jest uważany za czynnik pozycjonujący SEO, aczkolwiek istnieją pewne zachowania, które mają wpływ na Twoją pozycję w rankingu! Jednym z nich może być udostępnianie/tagowanie postów, które wpływa na większą widoczność Twoich treści w Internecie. Poznaj więcej możliwości!

IcomSEO Instagram a SEO

Optymalizacja Instagrama pod kątem SEO

Jeśli chcesz wykorzystać potencjał Instagrama w SEO, powinieneś skupić się na swojej maksymalnej obecności w tym medium. W ten sposób uzyskasz duży zasięg, co wpłynie na Twoją widoczność w rankingu wyszukiwań. Sprawdź na to sposoby!

  • Zachowaj spójny wizerunek Instagrama z innymi media społecznościowymi np. Twitter, Facebook – spójne logo, szata graficzna, treści, informacje. Zadbaj o to, by wszystkie te profile były do siebie podobne i kojarzyły się z Twoją marką. Informuj o innych mediach społecznościowych np. poprzez udostępnienie do nich linku w Twoim biogramie.
  • Publikuj regularnie i tylko wartościowy content – aby być stale obecnym i widocznym na Instagramie, musisz zadbać o regularne publikacje (najlepiej co 2-3 dni). Mogą pomóc Ci w tym narzędzia do planowania postów. Zadbaj o wartościowy przekaz!
  • Zadbaj o to, by Twoi obserwatorzy udostępniali Twoje treści – publikuj ciekawe i inspirujące treści, wysokiej jakości zdjęcia, angażuj użytkowników prosząc o udostępnianie, tagowanie za pomocą hasztagu, który stworzysz, a który będzie odnosił się do Twojego profilu. Udostępnianie Twoich treści zapewnia optymalizację słów kluczowych, nagłówków, call to action itd.
  • Angażuj swoich odbiorców – w celu uzyskania korzyści z SEO na Instagramie, angażuj innych do zapoznawania się z Twoimi treściami i przekazywania ich dalej. Możesz tworzyć konkursy, zadawać pytania, wchodzić z odbiorcami w interakcje.
  • Badaj słowa kluczowe dla hasztagów- hasztagi są niezwykle ważnym elementem contentu, odpowiednio dobrane pozwalają dotrzeć z treścią do potencjalnych zainteresowanych oraz zwiększyć zasięgi postów. Istnieją narzędzia, które pomagają dobrać hasztagi ze słowami najlepiej pozycjonowanymi.
  • Dbaj o dobry wizerunek Twojej marki i zwiększanie świadomości – dbaj o każdy szczegół na Twoim koncie, jakość zdjęć, opisy, poprawność językową. Wszystko to wpływa na wizerunek Twojej firmy. Bowiem to pierwsze wrażenie jest największe i na jego podstawie użytkownicy Instagrama decydują, czy chcą zostać na tym profilu na dłużej, czy nie.
  • Oznaczaj Twoje posty i ustawiaj lokalizację – oznaczanie Twoich zdjęć, czy ustawianie lokalizacji pomoże Ci dotrzeć z treścią do kolejnych osób i zwiększyć zasięg Twojego postu. Jest to kolejny element optymalizacji postów, który wpływa na pozycję Twojego profilu w rankingu wyszukiwań. 

Są to działania na Instagramie, które mają ogromne znaczenie dla SEO i mogą korzystnie wpłynąć na Twoją pozycję w rankingu wyszukiwań.

< Powrót

Zapisz się do newslettera