Shadowban na Instagramie jak się go pozbyć?

Shadowban na Instagramie jak się go pozbyć?

Pewnie każdy z Was nie raz spotkał się z określeniem shadowban. Nic dziwnego, bowiem jest to słowo bardzo często używane w środowisku Instagrama. Co ono właściwie oznacza? Shadowban jest formą blokowania użytkownika przez portal społecznościowy (Instagram) za nieprzestrzeganie regulaminu korzystania z tego medium.

Jest to przeprowadzane w taki sposób, że zbanowany użytkownik Instagrama nie jest tego świadomy. Przejawia się to np. w pisaniu wiadomości do innych użytkowników, którzy jej nie otrzymują. Zbanowany profil może być również niewidoczny dla innych użytkowników, co ma znaczący wpływ na spadek zasięgu, komentarzy i polubień.

Jak działa?

Shadowbana można otrzymać za takie praktyki jak:

  • stosowanie zakazanych hasztagów,
  • kupowanie obserwujących i polubień,
  • przekraczanie limitów,
  • używanie botów,
  • wpisywanie tych samych hasztagów pod wieloma zdjęciami.

Limity, których nie wolno przekroczyć

  • 30 hashtagów na jedno zdjęcie,
  • 60 komentarzy na godzinę,
  • do 350 polubień na godzinę,
  • 50-70 odobserwowań na godzinę,
  • 600-1000 nowych zaobserwowanych kont/24 h

Jak się go pozbyć?

Aby pozbyć się shadowbana przede wszystkim na początek należy zrezygnować z niedozwolonych praktyk. Możesz również skontaktować się z pomocą Instagrama (customer service) i zgłosić problem, że np. Twój post nie wyświetla się w wynikach wyszukiwań lub Twoje wiadomości nie trafiają do docelowych osób. Nie ma gwarancji na to, że pracownicy Instagrama zareagują na Twój problem, ale warto spróbować. Pod żadnym pozorem nie stosuj nieuczciwych praktyk takich jak np. kupowanie followersów lub polubień. Instagram skutecznie i szybko wyłapuje nienaturalny przyrost pustych kont obserwujących. Możesz także sporządzić czarną listę hasztagów, na której będą znajdować się wszelkie hasztagi, których nie wolno używać, albo te, których bardzo często używasz. Kopiowanie tych samych hasztagów i używanie ich z ogromną częstotliwością może zostać potraktowane przez algorytm Instagrama jako spam, a Twoje konto zostać zbanowane. Pamiętaj, aby stosować się do powyższych limitów i nie przekraczać ich!

Interesuje cię reklama na Instagramie, poznaj naszą ofertę abonamentową: https://icomsocial.pl/oferta/pakiet-podstawowy-social-media/

Zobacz również
10 najważniejszych aktualizacji po konferencji Google Search On 22
10 najważniejszych aktualizacji po konferencji Google Search On 22
Jacek Kałuża / 16.10.2022

Podczas corocznego wydarzenia Google Search On właściciel najpopularniejszej wyszukiwarki internetowej ogłosił ważne zmiany w już istniejących opcjach. Oto kilka...

Marketing szeptany – wszystko, co powinieneś o nim wiedzieć!
Marketing szeptany – wszystko, co powinieneś o nim wiedzieć!
Marcin Caban / 13.03.2021

Marketing szeptany z ang. whisper marketing i word of mouth marketing to w ostatnim czasie coraz bardziej popularne działania...

Usuwanie fałszywych i negatywnych opinii w Google Maps i nie tylko
Usuwanie fałszywych i negatywnych opinii w Google Maps i nie tylko
Jacek Kałuża / 11.03.2021

W ostatnim czasie coraz częściej zauważane jest w Internecie negatywne zjawisko tworzenia nieprawdziwych i krzywdzących wpisów i opinii, powodujących...