Pozycjonowanie (SEO ang. Search Engine Optimization.) stron internetowych jest formą reklamy przeznaczoną dla klientów pragnących zaistnieć w internecie. To najskuteczniejsza forma działań marketingowych w sieci, wyprofilowana, docierająca wprost do konkretnego klienta w regionie, kraju bądź na całym świecie. Jest to też relatywnie tani (w stosunku do innych np. tradycyjnych metod) sposób promocji firm, produktów i usług. Co bardzo istotne, pozycjonowanie to reklama, która funkcjonuje w najszybciej rozwijającym się kanale dystrybucji – internecie. Jej najważniejsze cechy to: • skuteczność, ponieważ relatywnie niewielkim kosztem oraz wysiłkiem pozwala dotrzeć do wielu odbiorców; • precyzja, ponieważ możliwe jest bardzo dokładne sprofilowanie grupy odbiorców naszych treści; • zasięg, ponieważ połączenie z internetem posiada już większość gospodarstw domowych i firm.
Pozycjonowanie stron internetowych bazuje na znanych elementach algorytmów wyszukiwarek, opartych m.in. na słowach/frazach kluczowych, treści strony, nagłówkach lub kodzie strony. Algorytm wykorzystywany przez Google™ jest bardzo złożony, na podstawie którego obliczana jest trafność wyników dla wpisanego przez użytkownika słowa kluczowego lub frazy.