urodaizdrowie.pl

Portal urodaizdrowie.pl

Dlaczego dobrze prosperujący portal internetowy z branży urody i zdrowia nagle zaczyna tracić swoją pozycję dla większości pozycjonowanych fraz? Gdzie tkwi błąd i co zrobić, żeby odwrócić niepokojącą tendencję? Jakie działania podjąć, by przywrócić wcześniejszą pozycję? Jak wreszcie trafić do nowych klientów i zdobyć ich zaufanie? Opisywany problem dotyczył serwisu urodaizdrowie.pl zajmującego się tematyką urody i zdrowia (co było niewątpliwym atutem, duże potencjalne zasięgi).

Wysoka pozycja w wynikach wyszukiwania dla konkretnych fraz jest w przypadku portali internetowych jednym z najważniejszych czynników wpływających na zainteresowanie potencjalnych klientów, a w konsekwencji liczbę odwiedzin serwisu. Dlatego dla naszego Zleceniodawcy niezwykle istotne stało się zlokalizowanie problemu i odbudowanie wcześniejszego ruchu.

Portal urodaizdrowie.pl

PRZYKŁADOWE POZYCJONOWANE
SŁOWA KLUCZOWE

koktajle owocowe
zdrowe sałatki
toffi
wątróbka przepisy

Cel

Spadek pozycji przeważającej części monitorowanych słów kluczowych okazał się podstawową przyczyną problemu. Co istotne, w przypadku niektórych fraz były to spadki nawet o kilkadziesiąt miejsc. Po wstępnej analizie okazało się, że spadki dotyczą jedynie produktów w obrębie określonych kategorii – przepisów i zdrowia. W toku dalszych poszukiwań dotarliśmy do usterki. Została ona zlokalizowana w silniku serwisu. W jej wyniku pojawiały się między innymi duplikaty treści. W ten sposób błąd popełniony przez programistów negatywnie odbił się na pozycjonowaniu.

Działanie

Naprawa błędów zajęła kilka dni, jednak powrót określonych fraz na poprzednie pozycje z pierwszej dziesiątki to kwestia dłuższego czasu. Choć część słów wróciła na swoje wcześniejsze miejsca bardzo szybko, to indeksacja naniesionych poprawek w przypadku innych wymaga większej cierpliwości. Dlatego na efekty trzeba będzie poczekać nieco dłużej. Dodatkowo analizując problem, zauważyliśmy kilka błędów popełnionych przez poprzednich pozycjonerów przy optymalizacji. Wprowadzono między innymi niepoprawne parametry meta, co negatywnie odbiło się na indeksacji i ilości odsłon.

Efekty

Usunięcie usterek przyniosło spodziewane efekty. Po poprawkach wykresy ruchu dla poszczególnych kategorii zaczęły odbijać i stopniowo iść w górę. Ilość wejść pozytywnie wpłynęła natomiast na zainteresowanie klientów i liczbę owdiedzin, które wcześniej odnotowały tak drastyczne spadki. Dodatkowo poprawa optymalizacji (między innymi opisów obrazków, ale też innych elementów) korzystnie wpłynęła na ruch po stronie wyszukiwania zdjęć.

Rezultat
pozycjonowania

  • 235% Wzrost liczby
    unikalnych użytkowników
  • 376 Nowe słowa
    w TOP 10
  • 4,1 Średnia pozycja
    słów
opinia

Powierzone zadanie zostało wykonane w terminie, zgodnie z założeniami. Planowane rezultaty zostały zrealizowane. Bardzo szybko odpowiadają na pytania mailowe, co jest dużym dodatkowym plusem.