Content marketing to bardzo popularna nazwa, z którą zapewne nie raz się spotkałeś. Nic dziwnego, bowiem aktualnie jest najważniejszym elementem działań marketingowych. Wysokiej jakości treści angażują odbiorców, zaciekawiają i zachęcają do korzystania z usług i kupowania produktów, zwiększają sprzedaż w sklepach internetowych, pomagają budować społeczność wokół marki, a także wspomagają prowadzenie działań SEO. Tak naprawdę można śmiało stwierdzić, że dobrą treścią można sprzedawać, przywiązywać do marki, a nawet ją świetnie rozkręcić.
Zacznijmy od tego, czym właściwie jest content marketing? Jest to strategia, polegająca na pozyskiwaniu klientów za pośrednictwem wysokiej jakości, atrakcyjnych treści i dystrybucji ich w przestrzeni Internetu – w Social Mediach (Facebook, Instagram, Twitter, Linkedin), na stronach www i w sklepach internetowych, w celu wzbudzenia zainteresowania ściśle określonej grupy odbiorców. Wartościowa treść to taka, która dostarcza im odpowiedzi na ich pytania i rozwiązuje wątpliwości. Mogą to być artykuły, wywiady, posty, nagrania wideo i wiele innych form.
Content marketing pomaga w sprzedaży
To, iż content marketing pomaga w sprzedaży produktów i usług wiadomo od dawna i potwierdzają to statystyki.
- Aż 88% potencjalnych klientów mają firmy z branży Business to consumer (B2), dzięki wysokiej jakości treściom.
- Aż 67% zapytań (leadów sprzedażowych) mają firmy z tego sektora, dzięki treściom contentowym.
- Aż 47% klientów sprawdza informacje w Internecie (mniej więcej od 3-5 treści), zanim nawiąże kontakt z firmą, dokona zakupów.
Jak sam widzisz, prowadzenie biznesu bez obecności w Internecie, a tym samym tworzenia content jest dziś nieefektywne i najprawdopodobniej nie przyniesie Ci sukcesu. Jeśli chcesz sprzedawać dużo i trafiać z ofertą do wielu, postaw na atrakcyjne treści!
Content marketing pomaga zwiększyć świadomości marki i zbudować społeczność wokół niej
Jeśli obserwujesz popularne sklepy, firmy w Social Mediach (na Facebooku, czy Instagramie) na pewno zauważyłeś, iż mają one wiele zapytań od stałych klientów. Oczywiście nie bierze się to z powietrza, a z regularnego publikowania postów wraz z ciekawymi treściami, atrakcyjnymi zdjęciami lub grafikami. Liczy się systematyczność, atrakcyjność i kreatywność. Tylko profesjonalny content przyciąga uwagę potencjalnych klientów i zachęca do zakupów lub korzystania z usług. Wywołanie zaangażowania i zainteresowania odbiorców prowadzi do tego, iż nie będą oni chcieli rozstawać się z Twoją marką.
Treści contentowe pomagają w pozycjonowaniu Twojej strony
Warto również wspomnieć, że wartościowe treści contentowe wspomagają pozycjonowanie strony www. Treści wpływające na pozycjonowanie powinny zawierać słowa klucze, dzięki którym odbiorcy będą mogli trafić na daną stronę. Treści powinny dostarczać również ważnych i przydatnych informacji dla odbiorców, dzięki czemu zwiększać mogą ilość wizyt na stronie. Dlatego np. prowadząc sklep internetowy, warto prowadzić również bloga, w których można ciekawie przedstawić dany produkt, udzielić fachowych porad oraz odpowiedzi na pytania potencjalnych klientów.