Marketing internetowy, czyli skuteczna reklama w dobie koronawirusa

Marketing internetowy, czyli skuteczna reklama w dobie koronawirusa

Nikt zapewne nie spodziewał się pandemii koronawirusa, snując plany i stawiając sobie cele na 2020 rok. Zaskoczyła niespodziewanie każdego, niezależnie od aktualnej sytuacji życiowej i wykonywanego zawodu. Odczuli ją m.in. właściciele salonów kosmetycznych, fryzjerskich, studio tatuażu, restauracji, kin, hoteli, całej branży turystycznej. Zostali oni bowiem zmuszeni do pozamykania swoich firm. Marketingowcy, choć pracujący na home office, już w pierwszych tygodniach stracili klientów na skutek ich gwałtownych decyzji. Kryzys związany z pandemią dotkną również Ciebie? Zastanawiasz się, jak skutecznie prowadzić marketing internetowy w tym trudnym czasie, jakie działania podejmować, a z których całkiem zrezygnować? Oto kilka porad.

 

Pozycjonowanie stron www

To usługa marketingowa, z której pod żadnym pozorem nie powinieneś rezygnować! Każdy, kto pozycjonuje swoją stronę internetową od dłuższego czas, doskonale wie, że na jej skutki trzeba cierpliwie poczekać. Dopiero po około 3 miesiącach przychodzą jego pierwsze efekty na frazy mało popularne, przy pozycjonowaniu na frazy średnio popularne od 3 do 9 miesięcy, zaś na frazy bardzo popularne od 9 do 12 miesięcy. Całkowita rezygnacja z pozycjonowania wiązać się będzie z szeregiem długofalowych negatywnych konsekwencji. Po pierwsze szybko utracisz ciężko wypracowaną pozycję w rankingu wyszukiwań, a jej odbudowa wiązać się będzie z dodatkowymi kosztami. W tym działaniu marketingowym nie ma miejsca na przerwy, każdy taki ruch wiąże się z utratą wypracowanych dotychczas efektów. W sytuacji pandemii pozycjonowanie nie traci na wartości, gdyż jego pozytywne skutki pojawią się po kilku miesiącach. Kiedy kryzys minie, nasza strona internetowa będzie widniała na wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwań.

 

Analiza dotychczasowych działań i szukanie nowych rozwiązań

W trakcie trwającej pandemii warto skupić się na dokładnej analizie dotychczasowych działań marketingowych. Dzięki niej możesz dowiedzieć się, które z nich były rentowne, a które stratą czasu i pieniędzy. Możesz ten czas wykorzystać również na szczegółowy monitoring konkurencji. Dostarcza on cennej wiedzy, dzięki której możesz udoskonalić swoją ofertę usług lub produktów, strategię działań, profile w Social Media itd. Warto skupić się na tym, co Twoja konkurencja robi lepiej i jak to robi, a także szukać odpowiedzi na pytanie, co powinienem zrobić, by być lepszym od niej? Monitorowanie konkurencji dostarcza dużej wiedzy, pozwala wyeliminować działania, które nie przynoszą pozytywnych efektów, a także wprowadzić skuteczne kroki, które mogą przynieść Ci zysk, jak pandemia minie.

 

Skupienie uwagi na działaniach content marketingowych

W czasie trwającej pandemii możesz więcej czasu przeznaczyć na content marketing. Może nie miałeś dotychczas czasu na pisanie bloga firmowego? To idealny moment, by go założyć lub odgrzebać i stworzyć kilka eksperckich artykułów. Wielu potencjalnych klientów, zanim skorzysta z usługi lub zakupi dany towar, chce dowiedzieć się więcej na ich temat. A jak wygląda Twój content w Social Media? Może treści są nieprzemyślane, a grafiki niedopracowane? Zobacz, jak pisze Twoja konkurencja, czerp inspiracje i twórz. Nie potrafisz stworzyć samodzielnie grafik? Poświęć czas na naukę prostej aplikacji graficznej – canva i małymi krokami zacznij projektować. Wszystkie te działania na pewno nie pójdą na marne. Atrakcyjny content świadczy o profesjonalizmie firmy i przyciąga odbiorców, a więc też potencjalnych klientów. Jeśli jednak tworzenie contentu jest dla Ciebie czarną magią, lepiej tę kwestię powierzyć specjalistom. Usługa tworzenia profesjonalnych treści i grafik nie jest droga, a może pomóc Ci zaistnieć w Internecie, zyskać zaufanie Twoich odbiorców, a nawet pozyskać nowych klientów, którzy z pewnością skorzystają z Twoich produktów lub usług, gdy tylko kryzys minie.

 

Media społecznościowe

Jeśli jesteś obecny w Social Media, nie rezygnuj z aktywności w tej przestrzeni, nawet jeżeli nie masz w tym czasie propozycji dla swoich klientów. Wykorzystaj ten czas na opracowanie strategii marketingowej, ulepszenie swoich profili pod względem graficznym, twórz posty eksperckie i contentowe, angażuj swoich odbiorców. Warto poinformować ich, że Twoja firma nie została zamknięta i nadal funkcjonuje, a gdy tylko skończy się kryzys, zostanie otwarta. Jeśli wraz z pracownikami przeszliście na system zdalny, warto również o tym poinformować, by klienci wiedzieli, że nadal mogą korzystać z usług i czuć się spokojne o ważne dla nich projekty. Pomimo trudnej sytuacji komunikuj się ze swoimi odbiorcami i informuj ich o sytuacji w firmie, wszelkich zmianach i nowościach, które na nich czekają, kiedy tylko sytuacja poprawi się i wszystko wróci do normy.

 

Angażowanie klientów i budowanie społeczności wokół marki

Bardzo istotnym długofalowym działaniem jest angażowanie klientów i budowanie społeczności wokół marki. Jest to proces czasochłonny, wymagający dużego zaangażowania i cierpliwości, ale dający również wspaniałe rezultaty. Społeczność to grupa lojalnych stałych klientów lub sympatyków marki, którzy systematycznie udzielają się, interesują się produktami lub usługami, komunikują się za pośrednictwem mediów społecznościowych, piszą o swoich oczekiwaniach i preferencjach, regularnie korzystają z usług lub zakupują produkty. Silna społeczność nie odejdzie tylko dlatego, że pojawił się kryzys i nie jesteś w stanie w danym momencie zaoferować im usług lub produktów. Będąc w stałym kontakcie i informując ich o danej sytuacji, planach i nowościach, które wprowadzisz, jak tylko kryzys minie, możesz liczyć na ich zaufanie i lojalność.

Zobacz również
W jaki sposób pozyskać obserwujących na Instagramie?
W jaki sposób pozyskać obserwujących na Instagramie?
Anna Ogorzałek / 24.06.2020

Wielu użytkowników Instagrama zadaje sobie to samo pytanie: Co zrobić, by zdobyć nowych obserwujących i wyróżnić się spośród innych...

Dla kogo jest certyfikat SSL? czy wpływa na SEO?
Dla kogo jest certyfikat SSL? czy wpływa na SEO?
Marcin Caban / 06.06.2020

Bezpieczeństwo danych i informacji w internecie jest obecnie jedną z najważniejszych kwestii, o którą zabiegają przeglądarki, wyszukiwarki, ale również...

Czy hosting ma wpływ na SEO?
Czy hosting ma wpływ na SEO?
Marcin Caban / 23.05.2020

Hosting to nieodłączny element strony internetowej. Tylko dzięki niemu witryna może być widoczna w sieci. Usługa hostingowa polega na...

Content marketing, dlaczego warto?
Content marketing, dlaczego warto?
Anna Ogorzałek / 25.03.2020

Content marketing to bardzo popularna nazwa, z którą zapewne nie raz się spotkałeś. Nic dziwnego, bowiem aktualnie jest najważniejszym...

Co to jest współczynnik odrzuceń?
Co to jest współczynnik odrzuceń?
Łukasz Grzesik / 22.03.2020

Czy współczynnik odrzuceń jest taki straszny? Po czym poznać, że ludzie czytają? Na początek pewne rozróżnienia… między współczynnikiem wyjść a...

Indeksowanie i najczęstsze błędy znajdowane przez wyszukiwarkę
Indeksowanie i najczęstsze błędy znajdowane przez wyszukiwarkę
Marcin Caban / 21.03.2020

Zapraszamy do lektury artykułu na temat najczęstszych błędów znajdowanych przez wyszukiwarkę w czasie indeksowania stron.

Wpływ RankBrain na SEO i marketing cyfrowy
Wpływ RankBrain na SEO i marketing cyfrowy
Łukasz Grzesik / 21.03.2020

RankBrain to algorytm wyszukiwarki oparty na uczeniu maszynowym (nauki zajmującej się sztuczną inteligencją). Jego użycie zostało potwierdzone przez Google...

Kampanie reklamowe na Instagramie
Kampanie reklamowe na Instagramie
Anna Ogorzałek / 17.03.2020

Chcesz wypromować swoją markę lub firmę w Internecie? Powinieneś sięgnąć po jedno z najskuteczniejszych narzędzi marketingowych – Instagram. To...

Jak prowadzić Instagram firmowy
Jak prowadzić Instagram firmowy
Anna Ogorzałek / 17.03.2020

Instagram to portal społecznościowy, który z roku na rok cieszy się coraz większa popularnością w Polsce. Choć niedoceniany, jest...

Pozycjonowanie na frazy precyzyjne, zalety i wady
Pozycjonowanie na frazy precyzyjne, zalety i wady
Arkadiusz Urbaś / 14.03.2020

Jeszcze do niedawna prace mające na celu pozycjonowanie stron wyglądały zupełnie inaczej niż teraz. Wprowadzane przez Google kolejne algorytmy...

Czym jest Google Search Console?
Czym jest Google Search Console?
Marcin Caban / 14.03.2020

Google Search Console jest niezwykle rozbudowanym i potężnym narzędziem dostarczanym bezpośrednio od Google. Pozwala na wszechstronne monitorowanie witryn internetowych...

Shadowban na Instagramie jak się go pozbyć?
Shadowban na Instagramie jak się go pozbyć?
Anna Ogorzałek / 14.03.2020

Pewnie każdy z Was nie raz spotkał się z określeniem shadowban. Nic dziwnego, bowiem jest to słowo bardzo często...

Czytelna strona internetowa, też wpływa na SEO
Czytelna strona internetowa, też wpływa na SEO
Arkadiusz Urbaś / 12.03.2020

Wiele firm zaczyna zwracać coraz większą uwagę na to, aby ich wizerunek oraz reklamy były dopracowane i spójne. W...

Czy warto reklamować się na FaceBooku i czy wpływa to na SEO?
Czy warto reklamować się na FaceBooku i czy wpływa to na SEO?
Anna Ogorzałek / 10.03.2020

Mający aż dwa miliardy aktywnych użytkowników Facebook to obecnie najpopularniejszy portal społecznościowy na świecie. Może być przeglądany zarówno na...

Dlaczego warto prowadzić Twitter firmowy?
Dlaczego warto prowadzić Twitter firmowy?
Anna Ogorzałek / 08.03.2020

Twitter to obok Instagrama i Facebooka jedno z największych mediów społecznościowych na świecie. Założyli go w 2006 roku trzej...

Jak pozycjonować konto na Instagramie?
Jak pozycjonować konto na Instagramie?
Anna Ogorzałek / 03.03.2020

Z pozycjonowaniem zazwyczaj kojarzą się strony internetowe. Niewiele osób wie, że pozycjonować można również profile w Social Mediach np....

Na czym polega usługa pozycjonowania zagranicznego znana też pod nazwą SEO globalne?
Na czym polega usługa pozycjonowania zagranicznego znana też pod nazwą SEO globalne?
Łukasz Grzesik / 03.03.2020

Pozycjonowanie zagraniczne to oferta dla tych właścicieli firm, którzy planują wyjście ze swoim biznesem poza granice Polski, jako główne...

Jak dobrać słowa kluczowe do pozycjonowania strony internetowej ?
Jak dobrać słowa kluczowe do pozycjonowania strony internetowej ?
Arkadiusz Urbaś / 27.02.2020

Dobór odpowiednich słów kluczowych do strony www to zasadnicze działanie dla jej pozycjonowania. Jeśli nie dokonamy wcześniejszej analizy, może...

SERP – co to jest?
SERP – co to jest?
Marcin Caban / 25.02.2020

SERP to skrót stworzony z pierwszych liter angielskiego hasła Search Engine Results Position, co w tłumaczeniu oznacza pozycje wyników...

Broken link checker WordPress – jak znaleźć i usunąć niedziałające linki w WordPressie
Broken link checker WordPress – jak znaleźć i usunąć niedziałające linki w WordPressie
Marcin Caban / 17.02.2020

Wtyczka Broken Link Checker jest jednym z podstawowych narzędzi wykorzystywanych podczas audytu i optymalizacji strony w aspekcie SEO. To...

Najważniejsze trendy w SEO w 2020 roku PLT i CBR
Najważniejsze trendy w SEO w 2020 roku PLT i CBR
Marcin Caban / 09.02.2020

„Jedyną stałą rzeczą w życiu jest zmiana” – te słowa Heraklita z Efezu doskonale wpisują się w to, jak...

Optymalizacji zdjęć WordPress – co warto wiedzieć?
Optymalizacji zdjęć WordPress – co warto wiedzieć?
Marcin Caban / 30.01.2020

Optymalizacja to bez wątpienia jeden z najczęściej pojawiających się terminów na naszym blogu. Nic w tym dziwnego – w...

Instagram vs SEO – jak wykorzystać potencjał Instagrama w SEO?
Instagram vs SEO – jak wykorzystać potencjał Instagrama w SEO?
Anna Ogorzałek / 28.01.2020

Instagram to obok Facebooka i Twittera jeden z najpopularniejszych portali społecznościowych, który z roku na rok cieszy się coraz...

Lazy load dla WordPress
Lazy load dla WordPress
Marcin Caban / 27.01.2020

Obecnie internet towarzyszy nam niemalże w każdej minucie życia. Nieustannie jesteśmy podłączeni do sieci, każdego dnia odwiedzamy różne strony...

Czym są atrybuty linków – dofollow i nofollow
Czym są atrybuty linków – dofollow i nofollow
Marcin Caban / 12.01.2020

Zdobywanie linków – czy potrzebne? Każdy, kto choć półsłówkiem słyszał o SEO i pozycjonowaniu stron internetowych, z pewnością wie,...

Audyt SEO TF-IDF, co należy zbadać? jak budować treści?
Audyt SEO TF-IDF, co należy zbadać? jak budować treści?
Łukasz Grzesik / 08.01.2020

Badanie TF-IDF to zaawansowana ocena podobieństwa treści. Porównywane są różne elementy SEO optymalizacji waszej strony i stron konkurencji, znajdujących...

Yoast SEO możliwości – na co pozwala
Yoast SEO możliwości – na co pozwala
Marcin Caban / 02.01.2020

Yoast SEO to wtyczka dedykowana najpopularniejszemu systemowi CMS na świecie – WordPressowi. Co ciekawe, to jednocześnie najpopularniejsze narzędzie wspomagające...

GoogleBot – co to takiego?
GoogleBot – co to takiego?
Marcin Caban / 29.12.2019

GoogleBot jest uniwersalną nazwą dla głównych robotów indeksujących strony wysyłanych przez wyszukiwarkę Google. Istnieją także inne roboty Google, które...

Czym jest plik robots.txt? i jak wpływa na pozycjonowanie
Czym jest plik robots.txt? i jak wpływa na pozycjonowanie
Marcin Caban / 27.12.2019

Plik robots.txt to jedno z podstawowych narzędzi, które pozwala właścicielom lub administratorom stron internetowych przekazywać instrukcje robotom wyszukiwarek, które...

Jak tworzyć atrakcyjne opisy produktów do sklepów internetowych?
Jak tworzyć atrakcyjne opisy produktów do sklepów internetowych?
Anna Ogorzałek / 22.11.2019

Dane Bisnode, pioniera w analizie danych, jednoznacznie wskazują, że Polacy uwielbiają robić zakupy w sklepach internetowych, dlatego perspektywy dla...

Główne korzyści pozycjonowania
Główne korzyści pozycjonowania
Piotr Antoszek CEO IcomSEO / 28.10.2019

Pozycjonowanie to zbiór określonych technik i procesów pozwalających osiągnąć danej witrynie wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania. To z kolei...