Poznaj historię Social Media!

Poznaj historię Social Media!

Aktualnie Social Media są czymś powszechnym w naszym życiu. Łatwy dostęp do Twittera, Facebooka, Instagrama, Linkedin, czy też innych mediów społecznościowych sprawia, że nikt już nie zastanawia się nad ich historią. Okazuje się, że jest ona bardzo ciekawa, inspirująca, a jednocześnie nie taka krótka, jak mogłoby się wydawać. Zdecydowanie warto ją poznać!

Historia mediów społecznościowych i portali w pigułce

Z datą 1978 wiążą się początki mediów społecznościowych. Wówczas na rynku pojawił się program CBBS, który stworzony został przez Warda Christensena. Pozwolił on pasjonatom komputerów na szybkie przekazywanie sobie informacji. Niektórzy CBBC uważają go za protoplastę forów społecznościowych. Jednakże należy podkreślić, że jednym z pierwszych kanałów tego typu na świecie był amerykański program classmates.com. Powstał on w 1995 roku, natomiast zasady jego działania, były bardzo podobne do polskiego portalu nasza-klasa.pl. W 1999 roku powstał Blogger – darmowy serwis to tworzenia i prowadzenia blogów. Obecnie stanowi on silną markę, którą w 2003 roku przejęło Google. Na początku XXI wieku powstało wiele nowych serwisów społecznościowych, które istnieją do dziś i cieszą się ogromną popularnością na całym świecie.

W 2002 roku pojawił się międzynarodowy serwis biznesowy, umożliwiający nawiązywanie kontaktów biznesowych – Linkedin. W następnym roku pojawił się portal MySpace, umożliwiający stworzenie swojej własnej, prywatnej strony z opisem i zainteresowaniami użytkownika. Zachęca on do prowadzenia bloga, tworzenia własnych galerii zdjęć oraz profili muzycznych.

W 2004 roku powstał najbardziej popularny na świecie serwis społecznościowy, w ramach którego zarejestrowani użytkownicy mogą tworzyć sieci i grupy, dzielić się wiadomościami i fotografiami oraz korzystać z aplikacji. Na początku 2005 roku utworzono YouTube – portal, który wszystkim użytkownikom umożliwia wgrywanie filmów. Aktualnie jest to jeden z największych kanałów promocji i dystrybucji nowych i oryginalnych treści.

W roku 2006 miały miejsce początki platformy Tumblr, pozwalającej na łatwą obserwację blogów innych użytkowników, a także Twitter, umożliwiający właścicielom profili wysyłanie wiadomości tekstowych, tzw. tweetów, które składają się z maksymalnie 140 znaków.

Od 2010 roku Pinterest umożliwia tworzenie wirtualnej tablicy korkowej wraz z ulubionymi zdjęciami, projektami i realizacjami, będącymi inspiracją dla użytkownika.

W tym samym czasie na rynku pojawił się inny portal, który dziś bije rekordy popularności. Mowa o Instagramie, który wprowadził komunikację wizualną na zupełnie inne tory. Wówczas użytkownicy Instagrama zaczęli robić zdjęcia i filmy, używając do nich cyfrowych filtrów i udostępniając swoje dzieła w innych serwisach. W połowie 2011 roku pojawiło się Google+. Jego głównym założeniem było dokonanie skatalogowania światowych zasobów informacji, powszechnie dostępnych i pożytecznych. Niestety nie cieszył się popularnością i sympatią Internautów. We wrześniu tego samego roku powstał Snapchat, który dokonał rewolucji w mediach społecznościowych. Aplikacja umożliwia wysyłanie krótkich filmików trwających maksymalnie 10 sekund, a także zdjęć wraz z podpisami. Obecnie Snapchat obok Tik Toka jest jednym z najszybciej rozwijających się mediów społecznościowych. W ostatnim czasie bardzo dynamicznie rozwijają się media społecznościowe. W sposób trwały i nieodwracalny zmieniły świat reklamy. Przede wszystkim warto wspomnieć o tym, iż media społecznościowe służą jako skuteczne narzędzia marketingu. Umożliwiają kreowanie wizerunku marki i ułatwiają informowanie o nowościach i trendach. Warto korzystać z nich w działaniach marketingowych.

Media społecznościowe historia

Twitter a SEO

Historia mediów społecznościowych

Historia Twittera

Twitter to obecnie najpopularniejszy serwis społecznościowy, który udostępnia usługę mikroblogowania. Został założony 21 marca 2006 roku i prawie od razu zrewolucjonizował sposób komunikacji w Internecie. Dzięki niemu ludzie stali się reporterami, publikując istotne informacje na długo przed światowymi mediami i stacjami informacyjnymi. W ciągu kilku lat nieduży projekt zmienił się w globalne medium, które aktualnie wyceniane jest na ponad 112 miliardów dolarów. Jakie funkcje pełni?

Zarejestrowany użytkownik na Twitterze może wysyłać i odczytywać tzw. tweety, czyli krótkie wiadomości tekstowe (maks. 280 znaków) wyświetlane na profilu autora wpisu oraz ukazujące się użytkownikom, którzy obserwują konkretny profil. Twitter umożliwia tagowanie oraz odpowiadanie innym użytkownikom. Użytkownicy piszą krótkie wiadomości na swoim profilu na Twitterze przez stronę www, SMS-em lub przez aplikację mobilną. Angielskie słowo tweet oznacza ćwierkanie oraz ćwierkać. W języku polskim stosowany jest czasownik tweetować, co oznacza pisać na Twitterze. Pomysł stworzenia tego portalu pojawił się w głowie jednego z twórców – Jacka Dorseya już w 2000 roku. Wówczas programista zarejestrował się na platformie LiveJournal. Serwis, choć mu się podobał, to brakowało mu usługi live streamingu.

Postanowił więc stworzyć swój własny portal, który łączyłby dwie funkcje. Pierwszy mock-up serwisu, rysowany ręcznie i opublikowany jeszcze pod nazwą stat.us, został stworzony w 2001 na potrzeby komunikacji wewnętrznej firmy Odeo. Prace nad serwisem dostępnym dla wszystkich rozpoczęły się dopiero w 2006 roku. Nad projektem portalu pracowało wtedy pięcioro przyjaciół – Noah Glass, Jack Dorsey, Florian Weber oraz Ev Wiliams. Sama nazwa Twitter na początku skracana do formy TWTTR została zapożyczona ze słownika Glass and the Oxford English jednego z twórców. Razem wywnioskowali oni, że słowo „ćwierkanie” doskonale oddaje ideę wymiany krótkich wiadomości. Co jeszcze przyczyniło się do sukcesu Twittera? Przede wszystkim strategia wspólników, którzy od samego początku stawiali na obsługę portalu za pomocą urządzeń mobilnych. Ten niekonwencjonalny sposób komunikacji stał się tym, co wyróżnia portal spośród innych serwisów społecznościowych.

W lipcu 2009 r. serwis zaatakowali hakerzy, którzy wykradli dokumenty dotyczące jego działalności. Niestety w dniu 7 sierpnia 2009 r. Twitter ponownie padł ofiarą ataku hakerów, w wyniku czego serwis nie działał przez dwie godziny. Kolejnego dnia dziennik New York Times podał informację, że atak mógł być związany z konfliktem na Kaukazie i został przeprowadzony z terenu Abchazji. Dnia 18 grudnia 2009 roku Twitter został zaatakowany kolejny raz. Tym razem przez „Irańską Cyberarmię”. Wydarzenie miało miejsce około godziny 6 polskiego czasu. Na stronie głównej pojawiła się informacja, że ataku dokonała ta właśnie organizacja. Hakerzy w języku perskim uprzedzili o kolejnych atakach na strony amerykańskich firm i organizacji. Dnia 7 listopada 2013 roku Twitter zadebiutował na giełdzie nowojorskiej. W roku finansowym 2019 przychody spółki wyniosły 3,46 mld dolarów, a zysk netto 1,47mld dolarów.

 

Pozycjonowanie na instagramie

Historia portali społecznościowych

Historia Instagrama

Instagram to fotograficzny serwis społecznościowy, który bije rekordy popularności na całym świecie. Nie bez powodu został przejęty przez spółkę Facebooka. Jest on połączony z aplikacją o tej samej nazwie (dostępną na systemy operacyjne Android i IOS) przeznaczone do dzielenia się zdjęciami i krótkimi nagraniami video. Jednakże w przeciwieństwie do Facebooka wymaga korzystania ze smartfona. Zdjęcia, które publikowane są przez użytkowników na ich profilach, pojawiają się zarówno na ich koncie, jak i pod dołączonymi w treści postów hashtagami.

Hashtagi służą do gromadzenia treści z różnych kont, o tej samej tematyce, np. #fashion. Instagram umożliwia użytkownikom edycję zdjęć i filmów, stosowanie do nich cyfrowych filtrów, a także udostępnianie ich na innych kontach instagramowych oraz w różnych serwisach społecznościowych . To, co wyróżnia aplikację Instagrama to nadawanie zdjęciom kwadratowego kształtu, podobnie jak w aparatach fotograficznych marki Kodak z serii Instamatic, aparatach do fotografii błyskawicznej marki Polaroid oraz w średnioformatowych aparatach (format 6×6) w przeciwieństwie do promocji obrazu 4:3, który jest wykorzystywany przez większość aparatów fotograficznych oraz urządzeń mobilnych dysponujących funkcją foto. W sierpniu 2015 roku pojawiła się nowa możliwość na Instagramie, tj. umieszczania zdjęć i filmów w innych formatach obrazu. W kwietniu 2012 roku serwis kupiony został przez Facebooka za ok. 1 mld USD. Wówczas pracowało nad nim tylko 13 pracowników. Po upływie krótkiego czasu zmieniono regulamin. Nowe przepisy sygnalizowały możliwość sprzedaży fotografii użytkowników Instagrama firmom zewnętrznym.

Uważa się, że zdecydowanie przyczyniło się to do spadku liczby aktywnych użytkowników. Dowodem na to są statystyki. We wrześniu 2012 z Instagrama, zarówno aplikacji, jak i strony internetowej korzystało około 100 mln użytkowników, natomiast w styczniu 2013 społeczność tego portalu liczyła około 90 mln osób. We wrześniu 2017 roku Instagram miesięcznie liczył aż 800 milionów aktywnych użytkowników, z czego portal każdego dnia odwiedzało 500 mln osób. Niestety Instagram zaczął być wykorzystywany do sprzecznych z jego ideą celów. Masowo zaczęły pojawiać się fałszywe (fake) konta, które wykorzystywane były do generowania spamu na platformie. Administratorzy zaczęli sukcesywnie usuwać je, lecz ich liczba stale rosła. Na przełomie czerwca i lipca fałszywych kont na Instagramie było już 20 milionów. W pierwszym tygodniu lipca 2015 rozpoczęto przesyłanie zdjęć na serwery Instagrama o rozdzielczości 1080×1080. Zdecydowanie był to okres, w którym zastąpiono standardowy format 640×640, który był obecny od początku działania platformy. To, co wywołało niemałe poruszenie wśród użytkowników Instagrama to fakt, że portal nie ogłosił w oficjalnym komunikacie zmiany formatu zdjęć na 1080 pikseli. Została ona zauważona przez użytkowników w kodzie źródłowym strony i była związana wyłącznie z aplikacją mobilną.

W dniu 20 lipca 2015 r. na internetowej wersji wprowadzono wyszukiwarkę, która umożliwia wyszukiwanie hasztagów, profili użytkowników wraz z lokalizacjami. W opcjach wyszukiwania zawarte zostały również geotagi oraz przegląd najpopularniejszych postów. Na poszczególnych rynkach dokonano zmiany mechanizmów wyszukiwania. Aktualnie największą liczbą obserwujących mogą pochwalić się profile znanych gwiazd popkultury i sportu. Mowa między innymi o: Cristiano Ronaldo, Ariana Grande, czy też Kylie Jenner. W Polsce najpopularniejszym kontem na Instagramie jest Robert Lewandowski (20,4 mln) oraz jego żona Anna Lewandowska (3,1 mln). Od kilku lat popularność Instagrama stale rośnie- stale przybywa tam wiele nowych użytkowników. W czerwcu 2018 ich liczba przekroczyła 1 miliard osób. Z czego w Polsce według danych z grudnia 2018 roku, jest ich już około 6,8mln osób.

 

FaceBook dlaczego warto używać w firmie

Media społecznościowe historia

Historia Facebooka

Facebook to populary serwis społecznościowy, w ramach którego zarejestrowani użytkownicy mogą dzielić się swoimi zdjęciami, wiadomościami, poglądami, zainteresowaniami z innymi użytkownikami, udostępniać posty innych, a także tworzyć sieci i grupy tematyczne. Portal jest własnością siedziby Menlo Park. Uruchomiono go 4 lutego 2004 r. na Uniwersytecie Harvarda. Na początku był on przeznaczony dla uczniów szkół średnich i studentów szkół wyższych. Głównym pomysłodawcą Facebooka jest Mark Zuckerberg, który aktualnie pełni funkcję dyrektora generalnego. W popularnym filmie pt.” The Social Network”, który wszedł do kin w październiku 2010 r. podano informację, że wartość portalu wynosiła 25 miliardów dolarów.

Jak to wszystko się zaczęło?

Mark Zuckerberg będąc studentem Uniwersytetu Harvarda, dnia 4 lutego 2004 roku wraz z grupą studentów stworzył serwis społecznościowy on-line o nazwie TheFacebook, w ramach którego zarejestrowani użytkownicy mogli znaleźć szkolnych kolegów, kontynuować te znajomości i dzielić się z nimi zdjęciami i informacjami. Dwa tygodnie zajęło mu utworzenie kodu źródłowego strony. Portal w bardzo szybkim tempie uzyskał bardzo duże zainteresowanie przede wszystkim wśród studentów i zdecydowanie osiągnął sukces na Harvardzie. Ponad 2/3 studentów zarejestrowało się na nowo powstałej stronie już w pierwszych 2 tygodniach jej funkcjonowania. Wtedy też Zuckerberg zdecydował o rozszerzeniu zasięgu serwisu na inne szkoły. Zaczął współpracować ze swoim współlokatorem Dustinem Moskovitzem. Następnymi uczelniami, które objęte zostały zasięgiem serwisu były Uniwersytet Stanforda, Yale’a i Columbia.

Następnie pozostałe uczelnie z Ligi Bluszczowej oraz szkoły bostońskie. Na początku działalności serwisu w okresie letnim Zuckerberg i Moskovitz rozszerzyli zasięg jego działalności na prawie 30 szkół. W 2004 roku Zuckerberg, Moskovitz, dziewczyna Zuckerberga Hilary Shinn oraz grupa ich znajomych przeniosła się do Palo Alto w Kalifornii. Wynajęli tam niewielki domek, który wykorzystali jako pierwsze biuro. Pod koniec lata doszło do spotkania Zuckerberga z Peterem, który zainwestował w powstające przedsiębiorstwo. Po kilku miesiącach otworzone zostało biuro na University Avenue w centrum miasta. Aktualnie firma ma swoją siedzibę w czterech budynkach, które tworzą tzw. „kampus miejski” w centrum Palo Alto. 5 września 2006 w serwisie Facebooka został uruchomiony tzw. News Feed, czyli lista, na której widoczne było to wszystko, co koledzy robili w aktualnym czasie na stronie serwisu. Doprowadziło to do fali krytyki, która skierowana była w kierunku Zuckerberga. Wówczas twierdzono, że narzędzie to jest do niczego niepotrzebne, było nazywane nawet narzędziem do cyberstalkingu (internetowego nękania). Po trzech dniach

Zuckerberg postanowił odpowiedzieć na falę krytyki listem otwartym, w którym to przeprosił użytkowników serwisu za to wydarzenie. 24 października 2007 roku w prasie została opublikowana informacja, że Microsoft wykupiło część akcji Facebook – 1,6% za kwotę 240 milionów dolarów amerykańskich. Szacunkowa wartość Facebooka wynosiła wówczas 15 mld USD. Warto zaznaczyć, że od 2008 roku na Facebooku działa polska wersja językowa serwisu, która została uruchomiona przy pomocy tłumaczeń wykonanych przez użytkowników Facebooka. W kwietniu 2009 oddano do użytku uproszczoną wersję serwisu – wersję „lite”. W dniu 20 kwietnia 2010 roku Facebook Lite został wyłączony bez żadnych dodatkowych wyjaśnień.

Media społecznościowe historia Linkedin

Media społecznościowe Linkedin historia

Historia Linkedin

Międzynarodowy serwis społecznościowy, który specjalizuje się w tworzeniu kontaktów zawodowo-biznesowych. Powstał on w odpowiedzi na gwałtowną zmianę rynku pracy. Zrzesza on 3 grupy zawodowe: osoby poszukujące pracy, osoby prowadzące własną działalność gospodarczą oraz osoby, które reprezentują konkretną instytucję lub zarządzają nią. Na Linkedin zamiast znajomych nawiązuje się kontakty, które mogą przydać się w życiu zawodowym. Na profilu znajdują się: informacje zawodowe, m.in. miejsce pracy, referencje, doświadczenie, wykształcenie, kursy.

Głównymi funkcjami portalu Linkedin są:

  • publikowanie i wyszukiwanie ofert pracy,
  • promocja firmy, bloga i innych kanałów,
  • możliwość dodawania wartościowych publikacji, promowanie publikacji,
  • umieszczanie referencji,
  • możliwość potwierdzania umiejętności,
  • wyświetlanie statystyk,
  • zaangażowanie i uczestnictwo w grupach tematycznych,
  • możliwość przynależności do grup mocno związanych z branżą.

Właściwie uzupełniony profil na Linkedin pozwala stworzyć wartościowe i przydatne kontakty biznesowe. Co powinno się jeszcze na nim znaleźć? Przede wszystkim zdjęcie, które powinno wyglądać profesjonalnie. Może być konwencjonalne pod warunkiem, że oddaje cechy osobowości, które z konkretnego powodu mogą być cenione w konkretnej branży. Kolejnym bardzo istotnym elementem profilu jest nagłówek, który powinien być przykuwający wzrok, a jednocześnie lapidarny. Warto zawrzeć również krótki opis w związku z kierunkiem rozwoju, może to być również motto życiowe. Istotną kwestią na Linkedin jest również rozbudowana sieć kontaktów (minimum 50 kontaktów), która umożliwia nawiązywanie nowych znajomości w branży. Jak to wszystko się zaczęło? Serwis został założony w grudniu 2002 roku i uruchomiony w maju 2003 roku. W listopadzie 2011 roku portal Linkedin cieszył się ponad 135-milionową społecznością, składającą się z osób z różnych krajów. Portal dostępny jest w kilkunastu językach. Od 2 kwietnia 2012 roku dostępny jest w języku polskim. Od 2011 roku akcje Linkedin są dostępne na nowojorskiej giełdzie NYSE. W czerwcu 2012 roku na Linkedin doszło do wycieku 6,5 mln haseł użytkowników. W tym samym miesiącu cztery lata później serwis został przejęty przez Microsoft za 26,2 miliarda dolarów. Założycielem Linkedin jest amerykański przedsiębiorca Reid Hoffman.

Od zawsze marzył on o stworzeniu platformy społecznościowej, która zrzeszałaby wiele osób z wielu krajów. Zanim pojawił się na rynku z własnym projektem, pracował w Apple i Fujitsu, gdzie zdobywał doświadczenie biznesowe. Był też wiceprezesem z PayPal, między innymi podczas przejęcia firmy przez eBay. Jego pierwszym serwisem społecznościowym był SocialNet, którego założeniem było łączenie ludzi o podobnych zainteresowaniach. Niestety pomimo starań i potencjału, platforma nie odniosła sukcesu. Po sześciu latach Reid Hoffman postanowił po raz kolejny spróbować swojego szczęścia, tworząc Linkedin. Reid liczył na to, że ludzie zachwycą się nowymi możliwościami rozwijania biznesów, jednakże tempo pozyskiwania nowych użytkowników nie było zachwycające.

Na początku serwis zrzeszał przedsiębiorców z Doliny Krzemowej. W 2005 roku Hoffman zanotował pierwsze zyski, które płynęły ze sprzedaży ofert pracy, kont premium, a także reklam. Jednakże prawdziwy zasięg Linkedin zaczął tworzyć się dopiero w 2008 roku. Wówczas profile założyli tam maklerzy z Wall Street. Liczba użytkowników zaczęła szybko rosnąć, przekraczając próg 20 milionów. Hoffman poszedł o krok dalej i zatrudnił znanego z Yahoo amerykańskiego biznesmena Jeffa Weinera, który wymyślił zupełnie nowy model biznesu dla Linkedin, którego założeniem było to, by mniej płacili nie użytkownicy, lecz korporacje, które mieli łowić nowe talenty.

 

 

Historia mediów społecznościowych Pinterest

Historia mediów społecznościowych

Historia Pinterest

Pinterest to amerykański serwis społecznościowy, który umożliwia użytkownikom dzielenie się materiałami wizualnymi – zdjęciami i filmami. Można je przechowywać na tematycznych tablicach, które są głównym elementem konta użytkownika. Pinterest umożliwia internautom zapisywanie zdjęć z sieci internetowej na komputerze. Dzięki temu mogą oni uniknąć czasochłonnych poszukiwań fotografii, które ich zainspirowały. W dodatku za pośrednictwem Pinterestu można mieć wszystko w jednym miejscu wraz z linkiem prowadzącym do konkretnych materiałów. Serwis wykorzystuje architektoniczne funkcje „zakładek”, które służą do kolekcjonowania witryn internetowych o dodatkowe określone kategorie. Nazwa Pinterest wywodzi się z dwóch angielskich słów: „pin”(przypiąć) i „interest” (zainteresowania). Każdy z obrazów, który jest umieszczony na portalu, nazywany jest „pinem”.

Użytkownik Pinterestu może umieścić sam na swojej tablicy lub podpiąć pin, który zamieścił inny użytkownik. Każdą tablicę na portalu Pinterest można edytować. Wykorzystując ustawienia tablicy można w każdej chwili dokonać modyfikacji danych – nazwy, opisu, okładki, a także statusu widoczności. Każdy użytkownik na tablicy może pomieścić do 100 tysięcy Pinów.

Jak to wszystko się zaczęło?

Pomysł na Pinterest narodził się już w 2008 roku, natomiast dopiero pod koniec czerwca 2009 roku zaczęto podejmować jakiekolwiek działania w kierunku wdrożenia go w życie. Założycielami serwisu są: amerykańskich miliarderów i internetowych przedsiębiorców – Ben Silbermann, Paula Sciarre i Evana Sharpa. W marcu 2010 zostały zakończone wstępne prace nad serwisem, dzięki czemu można było udostępnić wersję bez serwisu. W marcu 2011 roku opublikowano aplikację mobilną na telefony komórkowe z systemami iOS. Pinterest po raz pierwszy w Polsce uwzględniono w wynikach badań Megapanel PBI/Gemius w lutym 2012 roku. Liczył on wówczas ponad 130 tys. użytkowników. Po miesiącu liczba ta wynosiła około 210 tysięcy. W lutym 2012 roku odnotowanych zostało średnio 4 mln wejść dziennie na serwis, natomiast w kwietniu 2012 dwa razy więcej. W 2016 roku Pinterest osiągnął liczbę 150 milionów unikalnych użytkowników miesięcznie . W tym 70 milionów pochodziło ze Stanów Zjednoczonych, 80 milionów spoza USA. Następnie odnotowano 250 milionów aktywnych użytkowników na portalu, gdzie ok. 80% nowych użytkowników rejestrowała się z USA. Pinterest zatrudnia ponad 2200 pracowników z całego świata rocznie. Dnia18 grudnia 2013 roku udostępniono polskojęzyczną wersja serwisu.

——–

Historia Naszej-klasy

Nasza-klasa to popularny polski serwis społecznościowy, który uruchomiony został 11 listopada 2006 roku. Właścicielem naszej-klasy był student informatyki na Uniwersytecie Wrocławskim – Maciej Popowicz, który sprzedał swoje 20% udziałów niemieckiemu funduszowi venture capital European Founders. Wówczas całkowita wartość portalu oceniana była na 15 mln złotych. W okresie od stycznia do czerwca 2008 r. większość udziałów w serwisie nabyło przedsiębiorstwo Forticom. Od 2014 roku właścicielem 70% udziałów była zarejestrowana na Cyprze spółka Excolimp, prowadzona przez wcześniejszych udziałowców przedsiębiorstwa Forticom, które kiedyś miało większość udziałów serwisu. Pozostałe udziały natomiast należały do polskich założycieli serwisu.

W roku 2014 serwis nasza-klasa.pl został zakupiony przez Grupę Onet.pl. Dnia 1 czerwca 2015 roku Grupa Onet.pl oficjalnie już stała się właścicielem spółki. Od 2018 roku właścicielem naszej-klasy jest Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o. Głównym celem serwisu było umożliwienie użytkownikom portalu odnalezienie swoich kolegów/ koleżanek ze szkolnych lat – szkoły podstawowej, gimnazjum i liceum oraz nawiązanie z nimi kontaktu. Serwis nasza-klasa jest na 224 miejscu pod względem popularności w Polsce, o czym informują dane na portalu Alexa (stan na 18 stycznia 2019 r.). W 2010 roku w czerwcu z portalu korzystało 14 milionów aktywnych użytkowników. Powszechnie zakłada się, że 6% z nich to konta fikcyjne. Według danych z 2020 roku portal liczył 1,08 mln użytkowników i 38,38 mln odsłon, średnio 35,7 na odwiedzającego. Inspiracją do założenia nk.pl był serwis Classmates.com, który założony był już w 1995 roku. Nazwa portalu nasza-klasa nawiązywała do tytułu piosenki Jacka Kaczmarskiego „Nasza klasa”. W dniach od 1 do 7 stycznia 2010 roku szata graficzna portalu została zmieniona. Do najważniejszych modyfikacji zaliczyć można: nazwę logo strony, temat przewodni, a także rozdzielczość ekranu (1024×768 pikseli).

——–

Historia Myspace

Myspace jest to serwis społecznościowy, który założony został w 2003 roku przez Toma Andersona i Chrisa DeWolfe’a. Do 15 czerwca 2009 roku był na 11 miejscu wśród najbardziej popularnych stron www w Internecie. Idea serwisu polega na wzajemnej komunikacji pomiędzy internautami oraz budowaniu z nimi relacji. Niezwykle pomocny w tym był profil użytkownika, czyli jego prywatna strona, na której może on umieścić krótki opis o sobie i o swoich zainteresowaniach. Serwis oferuje między innymi możliwość tworzenia własnych galerii zdjęć oraz profili muzycznych. Twórcy portalu Myspace podają, że konto założyło ponad 250 milionów osób z całego świata. Z Myspace korzystają przede wszystkim osoby chętne, które są przedstawicielami branży muzycznej, filmowej i telewizyjnej. Myspace jest skuteczną formą promocji dedykowaną młodym grupom muzycznym, które zamieszczają tam swoje próbki twórczości. W 2005 roku Myspace wykupiony został za 580 milionów dolarów. Zakupu dokonał australijsko-amerykański wydawca i właściciel istniejącej od 2013 roku korporacji prasowej, telewizyjnej i wydawniczej – Rupert Murdoch. W 2006 roku Tygodnik Time nazwał serwis Myspace „metropolią on-line”, uznając jednocześnie wraz z Wikipedią oraz YouTube serwis za wzorową społeczność internetową, nadając jej tytuł „Człowieka Roku 2006”. W czerwcu 2008 roku pojawiła się wersja Myspace po polsku. W marcu 2009 roku podjęta została decyzja o zamknięciu polskiego biura i zarządzaniu polską wersją w Berlina. Miesiąc później zadecydowano o kontynuacji działań serwisu z Polski. 29 czerwca 2011 roku Myspace przejęła spółka Specific Media. W czerwcu 2011 roku Myspace został przejęty przez spółkę Specific Media. Firma News Corporation dokonała sprzedaży serwisu za 35 milionów dolarów. Nieduża część udziałów jest własnością Justina Timberlake’a. W lutym 2016 roku MySpace wraz z jej nadrzędną spółką zostały zakupione przez Time Inc.

 

Historia portali społecznościowych Tik Tok

Media społecznościowe Tik Tok historia

Historia Tik-Toka

Tik Tok (w Chinach znany jako Douyin) jest mobilną aplikacją internetową, której głównym założeniem jest publikowanie materiałów wideo o długości do 60 sekund, które mają być zbliżone do teledysków muzycznych. We wrześniu 2016 aplikacja została utworzona przez chińskie przedsiębiorstwo ByteDance. Tik tok dostępny jest w kilkudziesięciu wersjach językowych. W kwietniu 2020 roku korzystało z niej dwa miliardy użytkowników. Wówczas była to najczęściej pobierana aplikacja na świecie.

We wrześniu w 2017 roku przedsiębiorstwo ByteDance (właściciel TikToka) przejęło niezwykle popularną w Europie i Stanach Zjednoczonych konkurencyjną aplikację musical.ly (w cenie miliarda USD). Wówczas zadaniem aplikacji Musical.ly było umożliwienie osobom korzystającym z aplikacji nagrywanie krótkich filmów typu „lip sync”. Osoba na nagraniu miała poruszać ustami w taki sposób, by wyglądało to, jakby sama śpiewała piosenkę puszczaną w tle nagrania. Po dwóch latach od powstania, Tik Tok osiągnął liczbę ponad 500 milionów aktywnych użytkowników (stan na czerwiec 2018).

Zobacz również
Marketing szeptany – wszystko, co powinieneś o nim wiedzieć!
Marketing szeptany – wszystko, co powinieneś o nim wiedzieć!
Marcin Caban / 13.03.2021

Marketing szeptany z ang. whisper marketing i word of mouth marketing to w ostatnim czasie coraz bardziej popularne działania...

Usuwanie fałszywych i negatywnych opinii w Google Maps i nie tylko
Usuwanie fałszywych i negatywnych opinii w Google Maps i nie tylko
Jacek Kałuża / 11.03.2021

W ostatnim czasie coraz częściej zauważane jest w Internecie negatywne zjawisko tworzenia nieprawdziwych i krzywdzących wpisów i opinii, powodujących...

Usuwanie filtra Google, co warto wiedzieć?
Usuwanie filtra Google, co warto wiedzieć?
Marcin Caban / 27.02.2021

Jeżeli Twoja strona internetowa niespodziewanie zaczyna pojawiać się w wynikach Google na znacznie niższej pozycji, niż do tej pory,...

Poprawny Tag title i meta description, na co warto zwrócić uwagę
Poprawny Tag title i meta description, na co warto zwrócić uwagę
Łukasz Grzesik / 25.02.2021

Zapraszamy do lektury artykułu na temat tagu title i meta description, jego długości. Dowiecie się też, dlaczego nie powinno...

Pozycjonowanie wizytówki w Google Maps
Pozycjonowanie wizytówki w Google Maps
Łukasz Grzesik / 24.02.2021

Większość firm posiada wizytówkę w Google Maps. Nie zawsze jednak wykorzystywane są wszystkie możliwości, jakie daje obecność w tym...

Skuteczne kampanie Allegro Ads – zacznij sprzedawać więcej!
Skuteczne kampanie Allegro Ads – zacznij sprzedawać więcej!
Jacek Kałuża / 14.02.2021

Allegro to największa platforma e-commerce w Polsce. Portal należy do przedsiębiorstwa Allegro.pl sp. z o. o., którego właścicielami są...

Najczęściej popełniane błędy w kampaniach Allegro Ads
Najczęściej popełniane błędy w kampaniach Allegro Ads
Łukasz Grzesik / 10.02.2021

W tym artykule zostaną opisane błędy, które są najczęściej popełniane przez osoby zajmujące się konfiguracją i optymalizacją kampanii Allegro...

Zdjęcia produktowe biżuterii
Zdjęcia produktowe biżuterii
Łukasz Grzesik / 04.02.2021

Zdjęcia produktowe to jeden z najistotniejszych elementów sprzedaży w Internecie. Zwiększają one atrakcyjność i funkcjonalność sklepu internetowego, są doskonałym...

SEO co to jest? Jakie korzyści przynosi?
SEO co to jest? Jakie korzyści przynosi?
Anna Ogorzałek / 15.01.2021

Wiele osób zastanawia się, czym w ogóle jest SEO i jakie są jego największe korzyści. W tym artykule odpowiadamy...

Influencer marketing – gwarancja sukcesu?
Influencer marketing – gwarancja sukcesu?
Anna Ogorzałek / 17.12.2020

Rozwój Social Media sprawił, że zaczęły powstawać zupełnie nowe zawody, zainteresowania, a także usługi marketingowe dla firm. W tym...

Pozycjonowanie stron internetowych gabinetów medycznych – czy warto?
Pozycjonowanie stron internetowych gabinetów medycznych – czy warto?
Anna Ogorzałek / 04.12.2020

Lekarze, którzy prowadzą własne prywatne gabinety, bardzo często opierają działania marketingowe głównie na „poczcie pantoflowej”. Oznacza to, że pacjenci...

Co zrobić, by sklep internetowy zaczął sprzedawać więcej?
Co zrobić, by sklep internetowy zaczął sprzedawać więcej?
Anna Ogorzałek / 27.11.2020

Co zrobić, by sklep internetowy zaczął sprzedawać więcej? Poznaj 4 skuteczne działania! Prowadzisz sklep internetowy, ale od dłuższego czasu...

Dlaczego warto prowadzić bloga i jak go wypozycjonować?
Dlaczego warto prowadzić bloga i jak go wypozycjonować?
Anna Ogorzałek / 29.10.2020

Coraz więcej osób prywatnych i publicznych, a także przedsiębiorców decyduje się na założenie i prowadzenie własnego bloga. Wynika to...

Poznaj 5 skutecznych sposobów na wypromowanie swojego e-commerce!
Poznaj 5 skutecznych sposobów na wypromowanie swojego e-commerce!
Anna Ogorzałek / 26.09.2020

Pewnie nie raz zastanawiałeś się nad tym, jak wypromować swój własny sklep internetowy w Internecie. A może nawet próbowałeś...

Larry Page – kim jest twórca przeglądarki Google?
Larry Page – kim jest twórca przeglądarki Google?
Anna Ogorzałek / 25.08.2020

Każdy doskonale zna przeglądarkę Google, ale nie każdy wie, kto jest jej twórcą. To skromny i niepozorny student z...

Jak pisać skuteczne teksty SEO?
Jak pisać skuteczne teksty SEO?
Anna Ogorzałek / 15.07.2020

Zanim przejdziemy do szczegółowego omówienia tematu, warto zastanowić się and tym, jaką funkcję pełnią teksty SEO i jakie są...

Brakujące wartości x-default i hreflang / czym są, co warto wiedzieć
Brakujące wartości x-default i hreflang / czym są, co warto wiedzieć
Marcin Caban / 11.07.2020

Brakujące wartości x-default: Nie ma obowiązku stosowania „x-default”, jest to jednak zalecane ze względu na korzyści,jakie przynosi podczas pozycjonowania...

Audyt strony internetowej – czym jest? W jaki sposób się go przeprowadza?
Audyt strony internetowej – czym jest? W jaki sposób się go przeprowadza?
Piotr Antoszek CEO IcomSEO / 10.07.2020

Jest to zestaw czynności podejmowanych w związku z pozycjonowaniem strony. Jego zadaniem jest znalezienie wszystkich nieprawidłowości w jej działaniu,...

W jaki sposób pozyskać obserwujących na Instagramie?
W jaki sposób pozyskać obserwujących na Instagramie?
Anna Ogorzałek / 24.06.2020

Wielu użytkowników Instagrama zadaje sobie to samo pytanie: Co zrobić, by zdobyć nowych obserwujących i wyróżnić się spośród innych...

Dla kogo jest certyfikat SSL? czy wpływa na SEO?
Dla kogo jest certyfikat SSL? czy wpływa na SEO?
Marcin Caban / 06.06.2020

Bezpieczeństwo danych i informacji w internecie jest obecnie jedną z najważniejszych kwestii, o którą zabiegają przeglądarki, wyszukiwarki, ale również...

Czy hosting ma wpływ na SEO?
Czy hosting ma wpływ na SEO?
Marcin Caban / 23.05.2020

Hosting to nieodłączny element strony internetowej. Tylko dzięki niemu witryna może być widoczna w sieci. Usługa hostingowa polega na...

Marketing internetowy, czyli skuteczna reklama w dobie koronawirusa
Marketing internetowy, czyli skuteczna reklama w dobie koronawirusa
Anna Ogorzałek / 17.05.2020

Nikt zapewne nie spodziewał się pandemii koronawirusa, snując plany i stawiając sobie cele na 2020 rok. Zaskoczyła niespodziewanie każdego,...

Content marketing, dlaczego warto?
Content marketing, dlaczego warto?
Anna Ogorzałek / 25.03.2020

Content marketing to bardzo popularna nazwa, z którą zapewne nie raz się spotkałeś. Nic dziwnego, bowiem aktualnie jest najważniejszym...

Co to jest współczynnik odrzuceń?
Co to jest współczynnik odrzuceń?
Łukasz Grzesik / 22.03.2020

Czy współczynnik odrzuceń jest taki straszny? Po czym poznać, że ludzie czytają? Na początek pewne rozróżnienia… między współczynnikiem wyjść a...

Indeksowanie i najczęstsze błędy znajdowane przez wyszukiwarkę
Indeksowanie i najczęstsze błędy znajdowane przez wyszukiwarkę
Marcin Caban / 21.03.2020

Zapraszamy do lektury artykułu na temat najczęstszych błędów znajdowanych przez wyszukiwarkę w czasie indeksowania stron.

Wpływ RankBrain na SEO i marketing cyfrowy
Wpływ RankBrain na SEO i marketing cyfrowy
Łukasz Grzesik / 21.03.2020

RankBrain to algorytm wyszukiwarki oparty na uczeniu maszynowym (nauki zajmującej się sztuczną inteligencją). Jego użycie zostało potwierdzone przez Google...

Kampanie reklamowe na Instagramie
Kampanie reklamowe na Instagramie
Anna Ogorzałek / 17.03.2020

Chcesz wypromować swoją markę lub firmę w Internecie? Powinieneś sięgnąć po jedno z najskuteczniejszych narzędzi marketingowych – Instagram. To...

Jak prowadzić Instagram firmowy
Jak prowadzić Instagram firmowy
Anna Ogorzałek / 17.03.2020

Instagram to portal społecznościowy, który z roku na rok cieszy się coraz większa popularnością w Polsce. Choć niedoceniany, jest...

Pozycjonowanie na frazy precyzyjne, zalety i wady
Pozycjonowanie na frazy precyzyjne, zalety i wady
Arkadiusz Urbaś / 14.03.2020

Jeszcze do niedawna prace mające na celu pozycjonowanie stron wyglądały zupełnie inaczej niż teraz. Wprowadzane przez Google kolejne algorytmy...

Czym jest Google Search Console?
Czym jest Google Search Console?
Marcin Caban / 14.03.2020

Google Search Console jest niezwykle rozbudowanym i potężnym narzędziem dostarczanym bezpośrednio od Google. Pozwala na wszechstronne monitorowanie witryn internetowych...

Shadowban na Instagramie jak się go pozbyć?
Shadowban na Instagramie jak się go pozbyć?
Anna Ogorzałek / 14.03.2020

Pewnie każdy z Was nie raz spotkał się z określeniem shadowban. Nic dziwnego, bowiem jest to słowo bardzo często...

Czytelna strona internetowa, też wpływa na SEO
Czytelna strona internetowa, też wpływa na SEO
Arkadiusz Urbaś / 12.03.2020

Wiele firm zaczyna zwracać coraz większą uwagę na to, aby ich wizerunek oraz reklamy były dopracowane i spójne. W...

Czy warto reklamować się na FaceBooku i czy wpływa to na SEO?
Czy warto reklamować się na FaceBooku i czy wpływa to na SEO?
Anna Ogorzałek /