Influencer marketing – gwarancja sukcesu?

  • 3 minuty czytania
  • Content Marketing, SEO a Social Media
Selfie picture

Rozwój Social Media sprawił, że zaczęły powstawać zupełnie nowe zawody, zainteresowania, a także usługi marketingowe dla firm. W tym artykule skupimy się na tym, czym jest influencer marketing, czyli popularnej strategii w marketingu internetowym. Wyjaśniamy, na czym polega i czy warto w nią inwestować!

 

Influencer marketing- co to takiego?

Influencer marketing to strategia w marketingu internetowym, która polega na wykorzystaniu wpływu popularnych użytkowników Internetu na opinie i decyzje innych. To bardzo skuteczna forma reklamowania się w mediach społecznościowych (Instagram, Facebook, Youtube, blogi) opierająca się na prezentacji, poparciu i lokowaniu produktów przez influencerów na ich osobistych publicznych kanałach. Głównym warunkiem działań jest zgromadzenie na swoim profilu dużej grupy aktywnych i zaangażowanych odbiorców, a także umiejętność wpływania na ich wybory. Dobrzy influencerzy to tacy, którzy potrafią zarekomendować dany produkt w sposób naturalny, przedstawić atrakcyjnie efekty korzystania z niego lub jego zalety, a tym samym wpłynąć na ostateczną decyzję konsumenta. Osoby obserwujące od dłuższego czasu danego influencera czują z nim pewnego rodzaju więź, ufają mu, dlatego też liczą się z jego zdaniem. Efektywne działania influencer marketingu mają miejsce wtedy, gdy podejmowane są przez liderów opinii publicznej.

 

Kim są influencerzy?

Influencerzy to osoby, które prowadzą wiele różnych działań w przestrzeni Internetu, np. bloga, profil na Instagramie, Facebooku, Youtube lub innym kanale i cieszą się dużą popularnością. Kto może być influencerem? Przede wszystkim bloger (osoba prowadząca bloga na dany temat np. mody, podróży, pielęgnacji włosów), youtuber (osoba zajmująca się  tworzeniem i umieszczaniem video o konkretnej tematyce na Youtube), Instagramer (osoba prowadząca swój interesujący profil na Instagramie), czy też osoba publiczna również widoczna w sieci np. piosenkarz, celebryta, aktor. Influencer cieszy się popularnością i uznaniem zazwyczaj dzięki interesującym i popularnym zainteresowaniom, specjalistycznej wiedzy na dany temat lub estetycznym i kreatywnym zdjęciom. Największą zaletą influencerów jest umiejętność oddziaływania na opinie i decyzje innych osób oraz budowania długotrwałego zaangażowania.

 

Jakie korzyści przynosi firmie influencer marketing?

Influencerzy mogą mieć ogromny wpływ na rozwój Twojej marki, szczególnie na samym początku, gdy wchodzisz z nią na rynek. Przede wszystkim promując Twoje produkty lub usługi docierają do dużej grupy odbiorców, a więc potencjalnych klientów. Warto więc postawić na współpracę z Influencerami, którzy mają związek z branżą, w której działasz. Co jeszcze zyskujesz dzięki influencer marketingowi?

  • prezentację Twoich produktów lub usług w kreatywny i atrakcyjny sposób,
  • zwiększenie świadomości Twojej marki,
  • lepszą pozycję Twojej strony w wyszukiwarce Google,
  • pozyskanie nowych klientów.

 

Influencer marketing a pozycjonowanie

Influencer marketing ma duży wpływ na pozycjonowanie strony internetowej, pod warunkiem, że wybrany influencer zgromadził dużą społeczność w ramach danego kanału komunikacji i systematycznie zamieszcza w treściach postów link do Twojej strony. Takie działania mogą przełożyć się na zwiększenie ruchu na witrynie i poprawę jej widoczności  w wyszukiwarce.

< Powrót

Zapisz się do newslettera