SEO co to jest? Jakie korzyści przynosi?

  • 4 minuty czytania
  • Pozycjonowanie sklepów internetowych, SEO, Wiedza SEO
SEO co to jest? Jakie korzyści przynosi?

Wiele osób zastanawia się, czym w ogóle jest SEO i jakie są jego największe korzyści. W tym artykule odpowiadamy na te pytania i rozwiewamy wszelkie wątpliwości. Zapraszamy do lektury.

Co to jest SEO?

SEO z ang. Search Engine Optimization, w dosłownym tłumaczeniu oznacza optymalizację pod silnik wyszukiwarki. To proces, którego głównym założeniem jest osiąganie przez stronę internetową, jak najwyższych pozycji w organicznych wynikach wyszukiwania, np. Google, czy Bing. Wyniki organiczne wyszukiwania to działania nie płatne, jak ma to miejsce w przypadku linków sponsorowanych AdWords. Wiele osób myśli, że SEO jest jedynie procesem optymalizacji witryny, jednakże jest to coś więcej. Przede wszystkim jest to dążenie do stworzenia witryny, na której treść jest nie tylko przejrzysta, ale również przekazuje wszystkie niezbędne informacje i odpowiedzi na pytania internautów. Ponadto poprawione są jej techniczne aspekty i znajdują się na niej linki pozycjonujące z innych domen w sieci. SEO to również komfort użytkowania stron związana z szybkością ich działania i możliwością dostosowania ich do urządzeń mobilnych. SEO umożliwia stworzenie strony, na którą w razie potrzeb Internauta wróci, a co więcej będzie ją polecał innym.

Definicja SEO

Wikipedia definiuje SEO, jako procesy zmierzające do osiągnięcia przez dany serwis internetowy jak najwyższej pozycji w wynikach organicznych wyszukiwarek internetowych dla wybranych słów i fraz kluczowych. Dalej czytamy, że proces pozycjonowania jest elementem szeroko pojętego marketingu internetowego, a pozycjonowanie opiera się na ciągłym poznawaniu mechanizmów rządzących wyszukiwarkami i dostosowywaniu kodów serwisów internetowych do aktualnych algorytmów wyszukiwarek w celu poprawienia pozycji danego serwisu na liście wynikowej. Warto jeszcze wspomnieć o tym, że rynek reklamy w wyszukiwarkach SEO I SEM to ponad 32% wydatków na reklamę online w Polsce, a odsetek ten rośnie z roku na rok.

Przykładowe narzędzia SEO

Proces optymalizacji serwisu pod kątem SEO jest bardzo wymagający i czasochłonny.
Na szczęście dostępne są narzędzia SEO, które zdecydowanie go usprawniają. Do najbardziej popularnych narzędzi wykorzystywanych przez specjalistów SEO i agencje reklamowe zaliczyć można między innymi:

  1. Google Search Console – To jedno z najbardziej podstawowych narzędzi, które przyda się do pozyskiwania informacji dotyczących konkretnego serwisu. Główne cechy Google Search Console to: analiza ruchu na stronie (kliknięcia, wyświetlenia, CTR, średnia pozycja), podstawowa analiza zewnętrznego linkowania, analiza błędów i przekierowań 301, weryfikacja funkcjonowania serwisu na urządzeniach mobilnych).
  2. Google Analytics –  pozwala na zbadanie: odbiorców, źródła pozyskiwania odbiorców np. Facebook, Instagram, zachowań użytkowników w kontekście przebywania na stronie www, czy też konwersji.
  3. Screaming Frog SEO Spider Tool – narzędzie to cieszy się ogromną popularnością wśród specjalistów SEO. Informacje o serwisie, które udostępnione są za pośrednictwem analizy Screaming Froga, są w zdecydowanej większości przypadków wystarczające, by spełnić wymagania audytu poszczególnej strony www.
  4. Senuto – jest to jedno z najskuteczniejszych i najbardziej popularnych narzędzi badających widoczność serwisu w zakresie fraz kluczowych. Umożliwia weryfikację widoczności serwisu w zakresie TOP3, TOP10, TOP50, generowanie raportu dotyczącego widoczności fraz kluczowych w serwisie, korzystanie z bazy fraz kluczowych w kontekście optymalizacji warstwy tekstowej serwisu, informowanie o charakterystyce wybranych fraz.

Główne korzyści SEO

Do najważniejszych korzyści SEO zaliczyć można:

  • Wzrost liczby wizyt użytkowników na witrynie – dzięki skutecznym działaniom SEO można znacznie zwiększyć widoczność w sieci, a tym samym ruch na stronie,
  • Wzrost konwersji i korzyści finansowe – generowanie prawdziwych zysków w postaci konwersji,
  • Zwiększenie świadomości marki – jest to proces długofalowy, dzięki któremu można ugruntować pozycję na rynku i rozpoznawalność marki na szeroką skalę,
  • Kreowanie wizerunku eksperta – coraz częściej wykorzystywana technika SEO. Publikowanie dobrze zoptymalizowanych treści na świetnie wy pozycjonowanej stronie pozwala zaprezentować się, jako ekspert w swojej dziedzinie.
< Powrót

Zapisz się do newslettera