Jak tworzyć atrakcyjne opisy produktów do sklepów internetowych?

Jak tworzyć atrakcyjne opisy produktów do sklepów internetowych?

Dane Bisnode, pioniera w analizie danych, jednoznacznie wskazują, że Polacy uwielbiają robić zakupy w sklepach internetowych, dlatego perspektywy dla e-commerce są bardzo obiecujące. Raport wygenerowany przez stronę interaktywnie.com z 2018 roku wskazuje, że polski handel online wzrósł ostatnio o 23%. Dużą rolę odegrał w tym zakaz handlu w niedzielę, który znacznie wpłynął na rozwój zakupów internetowych. To bardzo dobra okazja, aby wyróżnić się na tle konkurencji i skupić się na wprowadzeniu do swojego sklepu online takich treści, które zainteresują klientów i zachęcą do nabycia oferowanego produktu. Ciekawy i intrygujący opis produktu sprawi, że produkty oferowane w sklepie będą rozchodzić się w mgnieniu oka.

Kim jesteś, kliencie?

Podczas tworzenia opisu do sklepu internetowego miej przede wszystkim przed oczami swojego odbiorcę. Poczuj się przez chwilę jak aktor, zagraj swojego odbiorcę. Co widzisz? Spróbuj przez chwilę wyobrazić sobie, czego Ci brakuje, co chciałbyś mieć? Kiedy już wrócisz do siebie, postaraj się w swoim opisie sprostać oczekiwaniom swojego klienta, daj to, co go interesuje.

Zbuduj wartościowy przekaz

Na etapie konstruowania przekazu stwórz strategię odwróconej piramidy, to znaczy układaj swój opis tak, aby najciekawsze i najważniejsze treści znajdowały się na jego początku. Pozwól odbiorcy się zainspirować, skup jego uwagę. To sprawi, że będzie kontynuował czytanie i poczuje się coraz bardziej zaangażowany w przedstawioną historię, a więc będzie chciał dotrwać do jej zakończenia. Tym sposobem Ty będziesz mógł swobodnie zaprezentować swoją ofertę. Dobrze będzie, jeśli zastosujesz się do budowania przekazu od ogółu do szczegółu. Uwypuklisz w ten sposób rodzaj ogólny produktu, stopniowo przechodząc do jego indywidualnych cech. Przedstawisz zalety, które pomogą klientowi podjąć decyzję zakupową. Na samym początku zainspiruj klienta, może to być zachęcający nagłówek, który będzie wskazywał na korzyści płynące z zakupu produktu. Klient zyska świadomość, że przedstawiona treść rozwiąże jego problemy lub będzie odpowiedzią na pytania, których poszukuje. Jasno określaj to, co prezentujesz w swojej ofercie. Nagłówek powinien być ciekawy i przede wszystkim odpowiadać na potrzeby klienta. Nie może przytłaczać zbyt długim zdaniem, bo odbierze mu to lekkości, która jest jego priorytetem. Konstruowanie nagłówka to idealny czas na postawienie problemu, pytania, którego treść będzie rozwiązaniem. Mogą to być także krótkie i treściwe frazy, pokazujące, że chcesz swojemu klientowi uchylić rąbka tajemnicy. W swoim opisie pamiętaj o zasadzie zwięzłości, która nie polega tylko na krótkości, ale na wyczerpaniu tematu. Zbuduj swój przekaz tak, aby zawrzeć w nim wszystkie najważniejsze informacje, zaciekawić i skłonić do zakupu. Kolejna kwestia to długość zdań. Rozbudowane frazy są charakterystyczne dla poezji i trudne w odbiorze. Ty skup się na krótkości i przejrzystości zdań. Pokuś się o coś bardziej kreatywnego niż zwykłe sprawdź lub zobacz więcej. Czy sformułowanie typu jestem gotowy wypróbować ten produkt nie jest ciekawsze? Jeśli posiadasz w swojej ofercie benefity, mogą to być rabaty czy kody zniżkowe, to idealny czas, by je zaprezentować.

IcomSeo - atrakcyjne opisy SEO do sklepów internetowych

Nie zapomnij o formie

Przejrzystość tekstu to punkt numer jeden. Tekst napisany w jednym i długim ciągu męczy oczy i sprawia, że często gubimy wątek. Nawet w takich tekstach jak opisy produktu dobrze sprawdzi się odpowiednie rozczłonkowanie tekstu. Warto wziąć pod uwagę stosowanie akapitów, interlinii czy nawet czasami kolumn. Najlepiej, przed zamieszczeniem na stronie opisu produktu, dać go komuś do przeczytania. Być może zauważy błędy, na jakie Ty nie zwróciłeś uwagi i będziesz mógł je zawczasu wyeliminować. Zapytaj tę osobę, czy taki tekst skłoniłoby ją do zakupu produktu. Odpowiedź może okazać się Twoim pierwszym wskaźnikiem, czy tekst jest przekonujący.

Narzędzia komunikacji

Jak dotąd nie wszyscy właściciele sklepów internetowych korzystali z możliwości, jakie dają narzędzia content marketingu. Dobór odpowiednich słów może sprawić, że Twoja oferta będzie odpowiedzią na zapytania, które najczęściej wpisują w wyszukiwarkę Twoi potencjalni klienci. Chodzi tu o słowa kluczowe związane z Twoją branżą, a mianowicie wsparcie ze strony SEO. Warto wcześniej zwrócić uwagę na słowa kluczowe, które powinny być użyte w opisie. Przede wszystkim poznaj swoich klientów, zastanów się jaki typ języka jest dla nich charakterystyczny oraz określ, kiedy chcesz promować produkty. Sposobem, aby Twoje treści były widoczne w przestrzeni internetowej, jest takie dopasowanie treści, aby była jasna i czytelna dla algorytmu Google, a co za tym idzie — aktywna w sieci. Przy tworzeniu opisu do sklepu internetowego warto skupić się na słowach kluczowych związanych z asortymentem sklepu. Zapytania dotyczące produktów w sklepie online dotyczą najczęściej konkretnej kategorii. Klient, szukając ich, korzysta ze sprzedażowych fraz, które pomogą mu odnaleźć dany produkt. Należy jednak pamiętać, że większość tych sformułowań nie prowadzi do konkretnego produktu, lecz do poszukiwania informacji na dany temat. Dlatego przy tworzeniu opisów tak ważne jest, aby odpowiadały one zapotrzebowaniom klientów. To nie wszystko, warto skupić się na takiej treści, która będzie informowała, edukowała i dostarczała ciekawych nowinek. Najbardziej atrakcyjne treści to te skupione na czynniku emocjonalnym. Dowodzą tego chętnie udostępniane przez użytkowników materiały w sieci, które poruszają i zmuszają do określonych zachowań. Najlepiej skonstruowany opis to taki, który odpowiada na zapytania twoich klientów, a więc dostarczą im przede wszystkim czynnika informacyjnego o wykonaniu jakiejś czynności. Dopiero potem zachodzi u klienta decyzja o zakupie produktu, który jest potrzebny do jej wykonania.

Zobacz również
Co zrobić, by sklep internetowy zaczął sprzedawać więcej?
Co zrobić, by sklep internetowy zaczął sprzedawać więcej?
Anna Ogorzałek / 27.11.2020

Co zrobić, by sklep internetowy zaczął sprzedawać więcej? Poznaj 4 skuteczne działania! Prowadzisz sklep internetowy, ale od dłuższego czasu...

Dlaczego warto prowadzić bloga i jak go wypozycjonować?
Dlaczego warto prowadzić bloga i jak go wypozycjonować?
Anna Ogorzałek / 29.10.2020

Coraz więcej osób prywatnych i publicznych, a także przedsiębiorców decyduje się na założenie i prowadzenie własnego bloga. Wynika to...

Poznaj 5 skutecznych sposobów na wypromowanie swojego e-commerce!
Poznaj 5 skutecznych sposobów na wypromowanie swojego e-commerce!
Anna Ogorzałek / 26.09.2020

Pewnie nie raz zastanawiałeś się nad tym, jak wypromować swój własny sklep internetowy w Internecie. A może nawet próbowałeś...

Larry Page – kim jest twórca przeglądarki Google?
Larry Page – kim jest twórca przeglądarki Google?
Anna Ogorzałek / 25.08.2020

Każdy doskonale zna przeglądarkę Google, ale nie każdy wie, kto jest jej twórcą. To skromny i niepozorny student z...

Jak pisać skuteczne teksty SEO?
Jak pisać skuteczne teksty SEO?
Anna Ogorzałek / 15.07.2020

Zanim przejdziemy do szczegółowego omówienia tematu, warto zastanowić się and tym, jaką funkcję pełnią teksty SEO i jakie są...

Brakujące wartości x-default i hreflang / czym są, co warto wiedzieć
Brakujące wartości x-default i hreflang / czym są, co warto wiedzieć
Marcin Caban / 11.07.2020

Brakujące wartości x-default: Nie ma obowiązku stosowania „x-default”, jest to jednak zalecane ze względu na korzyści,jakie przynosi podczas pozycjonowania...

Audyt strony internetowej – czym jest? W jaki sposób się go przeprowadza?
Audyt strony internetowej – czym jest? W jaki sposób się go przeprowadza?
Piotr Antoszek CEO IcomSEO / 10.07.2020

Jest to zestaw czynności podejmowanych w związku z pozycjonowaniem strony. Jego zadaniem jest znalezienie wszystkich nieprawidłowości w jej działaniu,...

W jaki sposób pozyskać obserwujących na Instagramie?
W jaki sposób pozyskać obserwujących na Instagramie?
Anna Ogorzałek / 24.06.2020

Wielu użytkowników Instagrama zadaje sobie to samo pytanie: Co zrobić, by zdobyć nowych obserwujących i wyróżnić się spośród innych...

Dla kogo jest certyfikat SSL? czy wpływa na SEO?
Dla kogo jest certyfikat SSL? czy wpływa na SEO?
Marcin Caban / 06.06.2020

Bezpieczeństwo danych i informacji w internecie jest obecnie jedną z najważniejszych kwestii, o którą zabiegają przeglądarki, wyszukiwarki, ale również...

Czy hosting ma wpływ na SEO?
Czy hosting ma wpływ na SEO?
Marcin Caban / 23.05.2020

Hosting to nieodłączny element strony internetowej. Tylko dzięki niemu witryna może być widoczna w sieci. Usługa hostingowa polega na...

Marketing internetowy, czyli skuteczna reklama w dobie koronawirusa
Marketing internetowy, czyli skuteczna reklama w dobie koronawirusa
Anna Ogorzałek / 17.05.2020

Nikt zapewne nie spodziewał się pandemii koronawirusa, snując plany i stawiając sobie cele na 2020 rok. Zaskoczyła niespodziewanie każdego,...

Content marketing, dlaczego warto?
Content marketing, dlaczego warto?
Anna Ogorzałek / 25.03.2020

Content marketing to bardzo popularna nazwa, z którą zapewne nie raz się spotkałeś. Nic dziwnego, bowiem aktualnie jest najważniejszym...

Co to jest współczynnik odrzuceń?
Co to jest współczynnik odrzuceń?
Łukasz Grzesik / 22.03.2020

Czy współczynnik odrzuceń jest taki straszny? Po czym poznać, że ludzie czytają? Na początek pewne rozróżnienia… między współczynnikiem wyjść a...

Indeksowanie i najczęstsze błędy znajdowane przez wyszukiwarkę
Indeksowanie i najczęstsze błędy znajdowane przez wyszukiwarkę
Marcin Caban / 21.03.2020

Zapraszamy do lektury artykułu na temat najczęstszych błędów znajdowanych przez wyszukiwarkę w czasie indeksowania stron.

Wpływ RankBrain na SEO i marketing cyfrowy
Wpływ RankBrain na SEO i marketing cyfrowy
Łukasz Grzesik / 21.03.2020

RankBrain to algorytm wyszukiwarki oparty na uczeniu maszynowym (nauki zajmującej się sztuczną inteligencją). Jego użycie zostało potwierdzone przez Google...

Kampanie reklamowe na Instagramie
Kampanie reklamowe na Instagramie
Anna Ogorzałek / 17.03.2020

Chcesz wypromować swoją markę lub firmę w Internecie? Powinieneś sięgnąć po jedno z najskuteczniejszych narzędzi marketingowych – Instagram. To...

Jak prowadzić Instagram firmowy
Jak prowadzić Instagram firmowy
Anna Ogorzałek / 17.03.2020

Instagram to portal społecznościowy, który z roku na rok cieszy się coraz większa popularnością w Polsce. Choć niedoceniany, jest...

Pozycjonowanie na frazy precyzyjne, zalety i wady
Pozycjonowanie na frazy precyzyjne, zalety i wady
Arkadiusz Urbaś / 14.03.2020

Jeszcze do niedawna prace mające na celu pozycjonowanie stron wyglądały zupełnie inaczej niż teraz. Wprowadzane przez Google kolejne algorytmy...

Czym jest Google Search Console?
Czym jest Google Search Console?
Marcin Caban / 14.03.2020

Google Search Console jest niezwykle rozbudowanym i potężnym narzędziem dostarczanym bezpośrednio od Google. Pozwala na wszechstronne monitorowanie witryn internetowych...

Shadowban na Instagramie jak się go pozbyć?
Shadowban na Instagramie jak się go pozbyć?
Anna Ogorzałek / 14.03.2020

Pewnie każdy z Was nie raz spotkał się z określeniem shadowban. Nic dziwnego, bowiem jest to słowo bardzo często...

Czytelna strona internetowa, też wpływa na SEO
Czytelna strona internetowa, też wpływa na SEO
Arkadiusz Urbaś / 12.03.2020

Wiele firm zaczyna zwracać coraz większą uwagę na to, aby ich wizerunek oraz reklamy były dopracowane i spójne. W...

Czy warto reklamować się na FaceBooku i czy wpływa to na SEO?
Czy warto reklamować się na FaceBooku i czy wpływa to na SEO?
Anna Ogorzałek / 10.03.2020

Mający aż dwa miliardy aktywnych użytkowników Facebook to obecnie najpopularniejszy portal społecznościowy na świecie. Może być przeglądany zarówno na...

Dlaczego warto prowadzić Twitter firmowy?
Dlaczego warto prowadzić Twitter firmowy?
Anna Ogorzałek / 08.03.2020

Twitter to obok Instagrama i Facebooka jedno z największych mediów społecznościowych na świecie. Założyli go w 2006 roku trzej...

Jak pozycjonować konto na Instagramie?
Jak pozycjonować konto na Instagramie?
Anna Ogorzałek / 03.03.2020

Z pozycjonowaniem zazwyczaj kojarzą się strony internetowe. Niewiele osób wie, że pozycjonować można również profile w Social Mediach np....

Na czym polega usługa pozycjonowania zagranicznego znana też pod nazwą SEO globalne?
Na czym polega usługa pozycjonowania zagranicznego znana też pod nazwą SEO globalne?
Łukasz Grzesik / 03.03.2020

Pozycjonowanie zagraniczne to oferta dla tych właścicieli firm, którzy planują wyjście ze swoim biznesem poza granice Polski, jako główne...

Jak dobrać słowa kluczowe do pozycjonowania strony internetowej ?
Jak dobrać słowa kluczowe do pozycjonowania strony internetowej ?
Arkadiusz Urbaś / 27.02.2020

Dobór odpowiednich słów kluczowych do strony www to zasadnicze działanie dla jej pozycjonowania. Jeśli nie dokonamy wcześniejszej analizy, może...

SERP – co to jest?
SERP – co to jest?
Marcin Caban / 25.02.2020

SERP to skrót stworzony z pierwszych liter angielskiego hasła Search Engine Results Position, co w tłumaczeniu oznacza pozycje wyników...

Broken link checker WordPress – jak znaleźć i usunąć niedziałające linki w WordPressie
Broken link checker WordPress – jak znaleźć i usunąć niedziałające linki w WordPressie
Marcin Caban / 17.02.2020

Wtyczka Broken Link Checker jest jednym z podstawowych narzędzi wykorzystywanych podczas audytu i optymalizacji strony w aspekcie SEO. To...

Najważniejsze trendy w SEO w 2020 roku PLT i CBR
Najważniejsze trendy w SEO w 2020 roku PLT i CBR
Marcin Caban / 09.02.2020

„Jedyną stałą rzeczą w życiu jest zmiana” – te słowa Heraklita z Efezu doskonale wpisują się w to, jak...

Optymalizacji zdjęć WordPress – co warto wiedzieć?
Optymalizacji zdjęć WordPress – co warto wiedzieć?
Marcin Caban / 30.01.2020

Optymalizacja to bez wątpienia jeden z najczęściej pojawiających się terminów na naszym blogu. Nic w tym dziwnego – w...

Instagram vs SEO – jak wykorzystać potencjał Instagrama w SEO?
Instagram vs SEO – jak wykorzystać potencjał Instagrama w SEO?
Anna Ogorzałek / 28.01.2020

Instagram to obok Facebooka i Twittera jeden z najpopularniejszych portali społecznościowych, który z roku na rok cieszy się coraz...

Lazy load dla WordPress
Lazy load dla WordPress
Marcin Caban / 27.01.2020

Obecnie internet towarzyszy nam niemalże w każdej minucie życia. Nieustannie jesteśmy podłączeni do sieci, każdego dnia odwiedzamy różne strony...

Czym są atrybuty linków – dofollow i nofollow
Czym są atrybuty linków – dofollow i nofollow
Marcin Caban / 12.01.2020

Zdobywanie linków – czy potrzebne? Każdy, kto choć półsłówkiem słyszał o SEO i pozycjonowaniu stron internetowych, z pewnością wie,...

Audyt SEO TF-IDF, co należy zbadać? jak budować treści?
Audyt SEO TF-IDF, co należy zbadać? jak budować treści?
Łukasz Grzesik / 08.01.2020

Badanie TF-IDF to zaawansowana ocena podobieństwa treści. Porównywane są różne elementy SEO optymalizacji waszej strony i stron konkurencji, znajdujących...

Yoast SEO możliwości – na co pozwala
Yoast SEO możliwości – na co pozwala
Marcin Caban / 02.01.2020

Yoast SEO to wtyczka dedykowana najpopularniejszemu systemowi CMS na świecie – WordPressowi. Co ciekawe, to jednocześnie najpopularniejsze narzędzie wspomagające...

GoogleBot – co to takiego?
GoogleBot – co to takiego?
Marcin Caban / 29.12.2019

GoogleBot jest uniwersalną nazwą dla głównych robotów indeksujących strony wysyłanych przez wyszukiwarkę Google. Istnieją także inne roboty Google, które...

Czym jest plik robots.txt? i jak wpływa na pozycjonowanie
Czym jest plik robots.txt? i jak wpływa na pozycjonowanie
Marcin Caban / 27.12.2019

Plik robots.txt to jedno z podstawowych narzędzi, które pozwala właścicielom lub administratorom stron internetowych przekazywać instrukcje robotom wyszukiwarek, które...

Główne korzyści pozycjonowania
Główne korzyści pozycjonowania
Piotr Antoszek CEO IcomSEO / 28.10.2019

Pozycjonowanie to zbiór określonych technik i procesów pozwalających osiągnąć danej witrynie wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania. To z kolei...