Jak tworzyć atrakcyjne opisy produktów do sklepów internetowych?

Jak tworzyć atrakcyjne opisy produktów do sklepów internetowych?

Dane Bisnode, pioniera w analizie danych, jednoznacznie wskazują, że Polacy uwielbiają robić zakupy w sklepach internetowych, dlatego perspektywy dla e-commerce są bardzo obiecujące. Raport wygenerowany przez stronę interaktywnie.com z 2018 roku wskazuje, że polski handel online wzrósł ostatnio o 23%. Dużą rolę odegrał w tym zakaz handlu w niedzielę, który znacznie wpłynął na rozwój zakupów internetowych. To bardzo dobra okazja, aby wyróżnić się na tle konkurencji i skupić się na wprowadzeniu do swojego sklepu online takich treści, które zainteresują klientów i zachęcą do nabycia oferowanego produktu. Ciekawy i intrygujący opis produktu sprawi, że produkty oferowane w sklepie będą rozchodzić się w mgnieniu oka.

Kim jesteś, kliencie?

Podczas tworzenia opisu do sklepu internetowego miej przede wszystkim przed oczami swojego odbiorcę. Poczuj się przez chwilę jak aktor, zagraj swojego odbiorcę. Co widzisz? Spróbuj przez chwilę wyobrazić sobie, czego Ci brakuje, co chciałbyś mieć? Kiedy już wrócisz do siebie, postaraj się w swoim opisie sprostać oczekiwaniom swojego klienta, daj to, co go interesuje.

Zbuduj wartościowy przekaz

Na etapie konstruowania przekazu stwórz strategię odwróconej piramidy, to znaczy układaj swój opis tak, aby najciekawsze i najważniejsze treści znajdowały się na jego początku. Pozwól odbiorcy się zainspirować, skup jego uwagę. To sprawi, że będzie kontynuował czytanie i poczuje się coraz bardziej zaangażowany w przedstawioną historię, a więc będzie chciał dotrwać do jej zakończenia. Tym sposobem Ty będziesz mógł swobodnie zaprezentować swoją ofertę. Dobrze będzie, jeśli zastosujesz się do budowania przekazu od ogółu do szczegółu. Uwypuklisz w ten sposób rodzaj ogólny produktu, stopniowo przechodząc do jego indywidualnych cech. Przedstawisz zalety, które pomogą klientowi podjąć decyzję zakupową. Na samym początku zainspiruj klienta, może to być zachęcający nagłówek, który będzie wskazywał na korzyści płynące z zakupu produktu. Klient zyska świadomość, że przedstawiona treść rozwiąże jego problemy lub będzie odpowiedzią na pytania, których poszukuje. Jasno określaj to, co prezentujesz w swojej ofercie. Nagłówek powinien być ciekawy i przede wszystkim odpowiadać na potrzeby klienta. Nie może przytłaczać zbyt długim zdaniem, bo odbierze mu to lekkości, która jest jego priorytetem. Konstruowanie nagłówka to idealny czas na postawienie problemu, pytania, którego treść będzie rozwiązaniem. Mogą to być także krótkie i treściwe frazy, pokazujące, że chcesz swojemu klientowi uchylić rąbka tajemnicy. W swoim opisie pamiętaj o zasadzie zwięzłości, która nie polega tylko na krótkości, ale na wyczerpaniu tematu. Zbuduj swój przekaz tak, aby zawrzeć w nim wszystkie najważniejsze informacje, zaciekawić i skłonić do zakupu. Kolejna kwestia to długość zdań. Rozbudowane frazy są charakterystyczne dla poezji i trudne w odbiorze. Ty skup się na krótkości i przejrzystości zdań. Pokuś się o coś bardziej kreatywnego niż zwykłe sprawdź lub zobacz więcej. Czy sformułowanie typu jestem gotowy wypróbować ten produkt nie jest ciekawsze? Jeśli posiadasz w swojej ofercie benefity, mogą to być rabaty czy kody zniżkowe, to idealny czas, by je zaprezentować.

IcomSeo - atrakcyjne opisy SEO do sklepów internetowych

Nie zapomnij o formie

Przejrzystość tekstu to punkt numer jeden. Tekst napisany w jednym i długim ciągu męczy oczy i sprawia, że często gubimy wątek. Nawet w takich tekstach jak opisy produktu dobrze sprawdzi się odpowiednie rozczłonkowanie tekstu. Warto wziąć pod uwagę stosowanie akapitów, interlinii czy nawet czasami kolumn. Najlepiej, przed zamieszczeniem na stronie opisu produktu, dać go komuś do przeczytania. Być może zauważy błędy, na jakie Ty nie zwróciłeś uwagi i będziesz mógł je zawczasu wyeliminować. Zapytaj tę osobę, czy taki tekst skłoniłoby ją do zakupu produktu. Odpowiedź może okazać się Twoim pierwszym wskaźnikiem, czy tekst jest przekonujący.

Narzędzia komunikacji

Jak dotąd nie wszyscy właściciele sklepów internetowych korzystali z możliwości, jakie dają narzędzia content marketingu. Dobór odpowiednich słów może sprawić, że Twoja oferta będzie odpowiedzią na zapytania, które najczęściej wpisują w wyszukiwarkę Twoi potencjalni klienci. Chodzi tu o słowa kluczowe związane z Twoją branżą, a mianowicie wsparcie ze strony SEO. Warto wcześniej zwrócić uwagę na słowa kluczowe, które powinny być użyte w opisie. Przede wszystkim poznaj swoich klientów, zastanów się jaki typ języka jest dla nich charakterystyczny oraz określ, kiedy chcesz promować produkty. Sposobem, aby Twoje treści były widoczne w przestrzeni internetowej, jest takie dopasowanie treści, aby była jasna i czytelna dla algorytmu Google, a co za tym idzie — aktywna w sieci. Przy tworzeniu opisu do sklepu internetowego warto skupić się na słowach kluczowych związanych z asortymentem sklepu. Zapytania dotyczące produktów w sklepie online dotyczą najczęściej konkretnej kategorii. Klient, szukając ich, korzysta ze sprzedażowych fraz, które pomogą mu odnaleźć dany produkt. Należy jednak pamiętać, że większość tych sformułowań nie prowadzi do konkretnego produktu, lecz do poszukiwania informacji na dany temat. Dlatego przy tworzeniu opisów tak ważne jest, aby odpowiadały one zapotrzebowaniom klientów. To nie wszystko, warto skupić się na takiej treści, która będzie informowała, edukowała i dostarczała ciekawych nowinek. Najbardziej atrakcyjne treści to te skupione na czynniku emocjonalnym. Dowodzą tego chętnie udostępniane przez użytkowników materiały w sieci, które poruszają i zmuszają do określonych zachowań. Najlepiej skonstruowany opis to taki, który odpowiada na zapytania twoich klientów, a więc dostarczą im przede wszystkim czynnika informacyjnego o wykonaniu jakiejś czynności. Dopiero potem zachodzi u klienta decyzja o zakupie produktu, który jest potrzebny do jej wykonania.

Zobacz również
Czym są atrybuty linków – dofollow i nofollow
Czym są atrybuty linków – dofollow i nofollow
Marcin Caban / 12.01.2020

Zdobywanie linków – czy potrzebne? Każdy, kto choć półsłówkiem słyszał o SEO i pozycjonowaniu stron internetowych, z pewnością wie,...

Audyt SEO TF-IDF, co należy zbadać? jak budować treści?
Audyt SEO TF-IDF, co należy zbadać? jak budować treści?
Łukasz Grzesik / 08.01.2020

Badanie TF-IDF to zaawansowana ocena podobieństwa treści. Porównywane są różne elementy SEO optymalizacji waszej strony i stron konkurencji, znajdujących...

Yoast SEO możliwości – na co pozwala
Yoast SEO możliwości – na co pozwala
Marcin Caban / 02.01.2020

Yoast SEO to wtyczka dedykowana najpopularniejszemu systemowi CMS na świecie – WordPressowi. Co ciekawe, to jednocześnie najpopularniejsze narzędzie wspomagające...

GoogleBot – co to takiego?
GoogleBot – co to takiego?
Marcin Caban / 29.12.2019

GoogleBot jest uniwersalną nazwą dla głównych robotów indeksujących strony wysyłanych przez wyszukiwarkę Google. Istnieją także inne roboty Google, które...

Czym jest plik robots.txt? i jak wpływa na pozycjonowanie
Czym jest plik robots.txt? i jak wpływa na pozycjonowanie
Marcin Caban / 27.12.2019

Plik robots.txt to jedno z podstawowych narzędzi, które pozwala właścicielom lub administratorom stron internetowych przekazywać instrukcje robotom wyszukiwarek, które...

Główne korzyści pozycjonowania
Główne korzyści pozycjonowania
Piotr Antoszek CEO IcomSEO / 28.10.2019

Pozycjonowanie to zbiór określonych technik i procesów pozwalających osiągnąć danej witrynie wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania. To z kolei...