Pozycjonowanie stron internetowych gabinetów medycznych – czy warto?

  • 3 minuty czytania
  • Nowości w IcomSEO, SEO
Pozycjonowanie stron gabinetów medycznych

Lekarze, którzy prowadzą własne prywatne gabinety, bardzo często opierają działania marketingowe głównie na „poczcie pantoflowej”. Oznacza to, że pacjenci dowiadują się o ich działalności od kogoś – znajomych, rodziny lub innych pacjentów. Bardziej doświadczeni specjaliści mogą liczyć jeszcze na pozytywne efekty reputacji, którą przez lata rzetelnej pracy zdążyli sobie wyrobić w środowisku lekarskim. Czy to jednak wystarczy? Niestety te dwie metody wraz z rozwojem nowych technologii, pojawieniem się wzmożonej konkurencji i wybuchem pandemii koronawirusa, stają się coraz mniej skuteczne. Coraz więcej pacjentów szuka lekarzy przez Internet, opierając się na pierwszych stronach wyników wyszukiwań Google oraz pozytywnych opiniach na portalach i mapach. Warto więc postawić na marketing internetowy, a przede wszystkim skuteczne pozycjonowanie strony internetowej.

Co to jest pozycjonowanie stron?

Pozycjonowanie stron to działania w Internecie zmierzające do osiągnięcia przez daną stronę internetową jak najwyższej pozycji w wynikach organicznych wyszukiwarek internetowych dla wybranych słów i fraz kluczowych, np. okulista Warszawa czy ortopeda dziecięcy Kraków. Na pozycjonowanie składają się między innymi takie działania jak: optymalizacja strony i treści, monitoring konkurencji, audyt linków, linkbuilding, tworzenie treści SEO, artykułów na blogi, czy opiniowanie. Aktualnie najskuteczniejszym sposobem na budowanie pozycji w wyszukiwarce jest content marketing, który warto wspomagać działaniami w obszarze mediów społecznościowych, blogów, linkowaniem oraz precyzyjną analizą konkurencji. Jak widać, pozycjonowanie należy do czasochłonnych i specjalistycznych zadań.

W jaki sposób pozycjonowanie pomaga pozyskiwać pacjentów?

Tak, jak już wyżej wspomnieliśmy pozycjonowanie stron pełni aktualnie jedną z kluczowych ról w marketingu internetowym. Przede wszystkim jest to najskuteczniejszy sposób reklamowania się w branży medycznej.

Dlaczego?

Zarówno branża medyczna, jak i aptekarska jest objęta pewnymi ograniczeniami w związku z promowaniem swojej własnej działalności. Przepisy polskiego prawa dotyczące działalności medycznej jasno wskazują na to, że podmioty świadczące leczenie mogą udostępniać informacje o prowadzonej działalności, ale nie mogą jej reklamować. Natomiast Kodeks Etyki Lekarskiej dodatkowo przestrzega lekarzy przed udostępnianiem swojego wizerunku w celach komercyjnych. Typowa reklama jest więc zakazana, jednakże inne formy promocji, takie jak pozycjonowanie nie są już obłożone takimi restrykcjami i pozwalają wybić się w sieci spośród dużej konkurencji. Pozycjonowanie dla lekarzy jest w pełni legalne – wpływa na znaczne poprawienie widoczności strony na wybrane słowa kluczowe w wyszukiwarce, a następnie przekłada się na pozyskiwanie nowych pacjentów.

Zalety pozycjonowania gabinetów lekarskich w czasach koronawirusa

Pozycjonowanie strony internetowej gabinetu medycznego w trakcie pandemii COVID-19 ma jeszcze większe znaczenie i jest silniejszym narzędziem przyciągania nowych pacjentów. Dlaczego? Coraz więcej osób chorych lub potrzebujących porady lekarskiej przekłada wizyty na późniejszy termin, lub całkowicie rezygnuje z nich na rzecz teleporad lub wizyt online, których szuka za pośrednictwem Internetu. W jaki sposób? Przede wszystkim poprzez wpisanie w wyszukiwarce określonej frazy, np. psychiatra online, wizyta online dermatolog, endokrynolog online. Pozycjonowanie umożliwia im znalezienie Ciebie i umówienie się z Tobą na wizytę zdalną. Ponadto działania SEO prowadzone mimo pandemii, pozwalają zachować ciągłość biznesu i są doskonałą inwestycją na przyszłość.

< Powrót

Zapisz się do newslettera