Usuwanie filtra Google, co warto wiedzieć?

Usuwanie filtra Google, co warto wiedzieć?

Jeżeli Twoja strona internetowa niespodziewanie zaczyna pojawiać się w wynikach Google na znacznie niższej pozycji, niż do tej pory, może to być skutek nałożenia przez Google filtru na Twoją witrynę. Efektem tego jest znacznie gorsza jakość ruchu, jaką odnotowujesz na Twojej stronie. Przekłada się to na mniejszą liczbę zamówień produktów lub wykonania usług, które oferujesz. Przez to firma ma mniejszy przychód. Wyróżniamy dwa rodzaje filtrów nakładanych na strony internetowe przez Google- ręczny oraz algorytmiczny.

Filtry ręczne

Google informuje administratora strony o nałożeniu takiego filtra. Informacje na ten temat znajdzie on w panelu dla zarządzających witrynami, który nosi nazwę Google Search Console. Jeżeli nie jesteś pewien, gdzie konkretnie należy szukać takiej wiadomości, skorzystaj z poradników umieszczonych na portalach dla webmasterów. Wraz z informacją o karze podana jest również przyczyna jej nałożenia. To oznacza, że stosunkowo łatwo jest doprowadzić do zdjęcia filtra ręcznego przez Google. Wystarczy usunąć nieprawidłowości, które były przyczyną ukarania administratora strony. Wtedy należy poprosić o ponowne zaindeksowanie witryny. Odpowiedzialny za kontrolowanie jakości stron pracownik Google po pewnym czasie zajmie się tym i jeżeli stwierdzi, że administrator usunął wszystkie stwierdzone wcześniej nieprawidłowości, filtr zostanie zdjęty. Trudno określić to, w jakim czasie się to stanie. Nie jest wykluczone, że potrwa to nawet kilka miesięcy.

Filtry algorytmiczne

W tym przypadku administrator strony nie otrzymuje informacji od Google o nałożeniu kary oraz powodach wystąpienia takiej sytuacji. Początkowo nie wie on nawet o tym i niczego nie podejrzewa. Dopiero wtedy, gdy witryna zacznie pojawiać się na znacznie niższych pozycjach w wyszukiwarce Google, niż do tej pory, zaczyna on orientować się, że coś jest nie tak. Dobrym rozwiązaniem jest wtedy zlecenie profesjonalnej agencji przeprowadzenie audytu SEO Twojej strony internetowej. Wiedząc, jakie błędy wystąpiły, można przystąpić do ich usuwania. Kiedy zostanie to zakończone, należy już tylko czekać na ponowne zaindeksowanie strony przez roboty Google.

W przypadku, gdy otrzymałeś informację od Google o karze w postaci nałożenia filtra ręcznego lub podejrzewasz, że na Twoją witrynę nałożono filtr algorytmiczny, skontaktuj się z profesjonalną agencją SEO. Dzięki pomocy doświadczonych specjalistów uda Ci się szybciej rozwiązać problem. Możliwe jest oczywiście podjęcie samodzielnych działań na podstawie porad znalezionych na portalach dla administratorów stron lub na różnych forach internetowych. Nie wiadomo jednak, czy będziesz potrafić zastosować te porady w praktyce. Najbezpieczniejsze jest zaufanie fachowcom, którzy już wielokrotnie zajmowali się usuwaniem filtra Google. Takich specjalistów znajdziesz w agencji IcomSEO. Posiadają oni ogromną wiedzę na temat algorytmów stosowanych przez amerykańskiego giganta technologicznego, firmę Google. Wiedzą również praktycznie wszystko o algorytmach noszących nazwę Panda i Pingwin.

Jeżeli dotyczy Cię problem opisany w tym artykule, jak najszybciej skontaktuj się z nami już dziś.

 

Zobacz również
10 najważniejszych aktualizacji po konferencji Google Search On 22
10 najważniejszych aktualizacji po konferencji Google Search On 22
Jacek Kałuża / 16.10.2022

Podczas corocznego wydarzenia Google Search On właściciel najpopularniejszej wyszukiwarki internetowej ogłosił ważne zmiany w już istniejących opcjach. Oto kilka...

Marketing szeptany – wszystko, co powinieneś o nim wiedzieć!
Marketing szeptany – wszystko, co powinieneś o nim wiedzieć!
Marcin Caban / 13.03.2021

Marketing szeptany z ang. whisper marketing i word of mouth marketing to w ostatnim czasie coraz bardziej popularne działania...

Usuwanie fałszywych i negatywnych opinii w Google Maps i nie tylko
Usuwanie fałszywych i negatywnych opinii w Google Maps i nie tylko
Jacek Kałuża / 11.03.2021

W ostatnim czasie coraz częściej zauważane jest w Internecie negatywne zjawisko tworzenia nieprawdziwych i krzywdzących wpisów i opinii, powodujących...