W jaki sposób pozyskać obserwujących na Instagramie?

  • 7 minut czytania
  • SEO a Social Media
instagram pozyskiwanie nowych obserwujących

Wielu użytkowników Instagrama zadaje sobie to samo pytanie: Co zrobić, by zdobyć nowych obserwujących i wyróżnić się spośród innych kont? Przede wszystkim na początku należy uzbroić się w cierpliwość i zrezygnować z wszelkiego typu dróg na skróty, które są niezgodne z regulaminem portalu społecznościowego i zamiast przynieść Ci zysk, przeciwnie mogą spowodować utratę efektów, które udało Ci się dotychczas wypracować. Podpowiadamy, jakie czynniki mają wpływ na poprawę jakości konta i zwiększenie liczby followersów.

Instagram jest jednym z najtrudniejszych i najbardziej wymagających mediów pod względem promocji konta. To obok Facebooka jeden z najpopularniejszych portali społecznościowych, zrzeszających ogromną liczbę użytkowników. Jeden z raportów Gemius/PBI podaje, iż jest ich miliard, zaś dziennie udostępnianych jest aż 100 milionów zdjęć! Dane pochodzą z 2019 roku, dlatego z pewnością liczba ta znacznie się zwiększyła. Każdego dnia przybywa wielu nowych użytkowników. To wszystko sprawia, że dla zwykłego Instagramowicza niemożliwe jest zapoznanie się z tak liczną grupą portali, należącymi do nich treściami i materiałami wizualnymi. W tym miejscu warto wspomnieć o algorytmie, który „rządzi Instagramem” (selekcjonuje posty i wpływa na ich zasięgi). Został stworzony przez osoby zarządzające tym popularnym medium. Aż 70% postów jest niezauważanych przez użytkownika Instagrama. Co więc zrobić, by zaistnieć w świecie Instagrama, zwiększyć zasięgi i pozyskać nowych followersów? Podpowiadamy, jakimi zasadami warto kierować się, by to osiągnąć.

Nie idź drogą na skróty

Wielu Instagramerów doszło do popularności na Instagramie, dzięki ciężkiej, wieloletniej pracy, systematycznemu dokształcaniu się i poznawaniu zasad funkcjonowania tego medium. Jednakże jest też grupa osób, która próbowała osiągnąć to samo idąc drogą na skróty, czyli sięgając po nieuczciwe praktyki np. kupowanie followersów, czy lajków. Kończyło się to zazwyczaj zablokowaniem konta lub utratą zaufania wśród uczciwie pozyskanych followersów. Nawet jeśli nieuczicwe konto nie zostanie zablokowane, to warto pamiętaż, że z punku widzenia współpracy z firmami nie ma ono żadnej wartości. Osoba, która dokonuje niezgodnego z regulaminem zakupu obserwujących, traci zasięg, gdyż algorytm Instagrama szybko wykrywa takie konto, obcina zasięgi, a w najgorszym wypadku je blokuje.

Pierwsze wrażenie i wygląd profilu

Wygląd profilu wraz z profesjonalnymi treściami to kwestia kluczowa i to od nich w dużej mierze zależy sukces profilu. Instagram rządzi się swoimi prawami i tak jak wspomnieliśmy wyżej, jest medium niezwykle wymagającym. Tak samo, jak w życiu realnym, liczy się tam pierwsze wrażenie. Odwiedzając czyjś profil w kilka-kilkanaście sekund podejmujemy decyzję, czy na nim pozostać. Możesz mieć pewność, że wiele osób wróci na Twój profil, pod warunkiem, że jest on estetyczny, inspirujący i coś wnosi pozytywnego do ich życia. Jakie elementy jeszcze wpływają na wartość Twojego konta? Na pewno nie możesz pominąć tak istotnej części profilu, jaką jest biogram (w skrócie bio). Jest to krótki życiorys, który zawiera podstawowe informacje o życiu, osiągnięciach, zainteresowaniach, wykonywanym zawodzie, podróżach itp. Jeśli chcesz podjąć współpracę z markami, powinieneś umieścić adres email do kontaktu. Ze względów bezpieczeństwa warto pamiętać, aby nie był to ten sam email, który stanowi Twój login. Biogram jest Twoją wizytówką, informuje odbiorców, jaka tematyka przeważa na Twoim koncie. Można ozdobić go emotikonami lub niespotykaną czcionką, którą wystarczy skopiować z narzędzia: Fonts for Instagram https://lingojam.com/FontsForInstagram.

Wskazuje on na temat profilu, wykonywaną przez jego właścicielkę pracę, zainteresowania, miejsce zamieszkania, a także znajduje się w nim adres mailowy do kontaktu wraz ze stroną internetową do video bloga. Kolejną istotną kwestią jest nazwa profilu i pełna nazwa profilu, czyli imię i nazwisko. Nazwa profilu powinna być łatwa do zapamiętania i nie powinna zawierać cyfr, gdyż mogłaby kojarzyć się z botami. Natomiast w pełnej nazwie profilu zalecane jest użycie kluczowych haseł dla tematyki profilu. W przypadku tego profilu jest to: Travel & Bali. Dzięki temu, po wpisaniu tych słów w wyszukiwarce profil będzie łatwy do odnalezienia. Oprócz biogramu ważnym elementem jest zdjęcie profilowe. Powinno rzucać się w oczy i być łatwo rozpoznawalne. W przypadku firm zaleca się użycie loga firmy.

Dobrej jakości zdjęcia i własny styl

Oczywiście informacie w biogramie, ładne zdjęcie profilowe i określony temat profilu to nie wszystko. To ważne elementy, ale nie wystarczą, jeśli na profilu zabraknie wysokiej jakości zdjęć. Wszystkie publikowane zdjęcia powinny układać się w spójną całość w określonym, indywidualnym stylu. Aby zdjęcia były atrakcyjne i przykuwały wzrok, powinieneś postawić na kreatywność. Nie bój się eksperymentować z perspektywą lub używać rekwizytów do fotografii. Warto wykorzystać do nich takie przedmioty, które pasują do tematyki Twojego Instagrama. Opracuj swój niepowtarzalny styl, który będzie kojarzył się tylko z Tobą lub Twoją marką i będzie trudny do podrobienia. Możesz wykorzystywać do tego gotowe filtry do zdjęć lub tworzyć własne. Jednym z najbardziej popularnych programów do obrabiania zdjęć jest Adobe Lightroom. Jest on dostępny również w wersji na telefon. Osoba, która odwiedza Twój profil, zwraca uwagę na 6-9 pierwszych Twoich zdjęć i to na ich bazie ocenia, czy Twoje konto jest atrakcyjne i warto na nim pozostać. Aby zdjęcia dobrze się ze sobą komponowały i tworzyły harmonię, warto je wcześniej zaplanować. Możesz zrobić to za pomocą darmowego i prostego narzędzia do planowania: UNUM (https://www.unum.la/).

Angażujące wpisy i hasztagi

Jeśli jesteś aktywnym Instagramerem, to na pewno już zauważyłeś, że zdjęcia to nie wszystko. Oczywiście estetyczie wykonane i obrobione przykuwają uwagę, ale bez kreatywnych i angażujących opisów mogą zginąć wśród tysięcy innych ładnych zdjęć, które publikowane są dziennie w ogromnych ilościach. Interesujące treści pomogą Ci nawiązać kontakt z Twoimi fanami, przykuć ich uwagę, zainspirować ich do zmian, podróży lub zrzucenia kilku kg, a także poinformować ich o kontekście zdjęcia. Możesz np. opowiedzieć śmieszną historię, która Ci się przytrafiłą w trakcie robieniem tego zdjęcia, opisać jakie przeżycia towarzyszyły Ci wtedy lub zadawać konkretne pytania Twoim obserwującym. Posty powinny również zawierać hasztagi, które opiszą Twoje zdjęcie, a ponadto pomogą Ci wyświetlić je dużej grupie odbiorców.

Aktywność

Na Instagramie bardzo istotną kwestią jest również aktywność. Nawet w profesjonalny sposób prowadzony profil nie będzie wart uwagi, jeśli posty na nim będą pojawiały się raz w miesiącu. Zdjęcia powinny być publikowane mniej więcej co 2-3 dni albo nawet każdego dnia, jeśli wystarczy Ci ich na wiele następnych dni i tygodni. Częste publikowanie zdjęć może spowodować, że trafisz na stronę główną, a także zdobędziesz więcej polubień i obserwatorów. W ostatnim czasie algorytm zasięgu Instagrama bardzo zmienił się i wymaga od użytkowników autentycznego zaangażowania i systematycznośći w publikacji postów.

< Powrót

Zapisz się do newslettera