W jaki sposób pozyskać obserwujących na Instagramie?

W jaki sposób pozyskać obserwujących na Instagramie?

Wielu użytkowników Instagrama zadaje sobie to samo pytanie: Co zrobić, by zdobyć nowych obserwujących i wyróżnić się spośród innych kont? Przede wszystkim na początku należy uzbroić się w cierpliwość i zrezygnować z wszelkiego typu dróg na skróty, które są niezgodne z regulaminem portalu społecznościowego i zamiast przynieść Ci zysk, przeciwnie mogą spowodować utratę efektów, które udało Ci się dotychczas wypracować. Podpowiadamy, jakie czynniki mają wpływ na poprawę jakości konta i zwiększenie liczby followersów.

Instagram jest jednym z najtrudniejszych i najbardziej wymagających mediów pod względem promocji konta. To obok Facebooka jeden z najpopularniejszych portali społecznościowych, zrzeszających ogromną liczbę użytkowników. Jeden z raportów Gemius/PBI podaje, iż jest ich miliard, zaś dziennie udostępnianych jest aż 100 milionów zdjęć! Dane pochodzą z 2019 roku, dlatego z pewnością liczba ta znacznie się zwiększyła. Każdego dnia przybywa wielu nowych użytkowników. To wszystko sprawia, że dla zwykłego Instagramowicza niemożliwe jest zapoznanie się z tak liczną grupą portali, należącymi do nich treściami i materiałami wizualnymi. W tym miejscu warto wspomnieć o algorytmie, który „rządzi Instagramem” (selekcjonuje posty i wpływa na ich zasięgi). Został stworzony przez osoby zarządzające tym popularnym medium. Aż 70% postów jest niezauważanych przez użytkownika Instagrama. Co więc zrobić, by zaistnieć w świecie Instagrama, zwiększyć zasięgi i pozyskać nowych followersów? Podpowiadamy, jakimi zasadami warto kierować się, by to osiągnąć.

Nie idź drogą na skróty

Wielu Instagramerów doszło do popularności na Instagramie, dzięki ciężkiej, wieloletniej pracy, systematycznemu dokształcaniu się i poznawaniu zasad funkcjonowania tego medium. Jednakże jest też grupa osób, która próbowała osiągnąć to samo idąc drogą na skróty, czyli sięgając po nieuczciwe praktyki np. kupowanie followersów, czy lajków. Kończyło się to zazwyczaj zablokowaniem konta lub utratą zaufania wśród uczciwie pozyskanych followersów. Nawet jeśli nieuczicwe konto nie zostanie zablokowane, to warto pamiętaż, że z punku widzenia współpracy z firmami nie ma ono żadnej wartości. Osoba, która dokonuje niezgodnego z regulaminem zakupu obserwujących, traci zasięg, gdyż algorytm Instagrama szybko wykrywa takie konto, obcina zasięgi, a w najgorszym wypadku je blokuje.

Pierwsze wrażenie i wygląd profilu

Wygląd profilu wraz z profesjonalnymi treściami to kwestia kluczowa i to od nich w dużej mierze zależy sukces profilu. Instagram rządzi się swoimi prawami i tak jak wspomnieliśmy wyżej, jest medium niezwykle wymagającym. Tak samo, jak w życiu realnym, liczy się tam pierwsze wrażenie. Odwiedzając czyjś profil w kilka-kilkanaście sekund podejmujemy decyzję, czy na nim pozostać. Możesz mieć pewność, że wiele osób wróci na Twój profil, pod warunkiem, że jest on estetyczny, inspirujący i coś wnosi pozytywnego do ich życia. Jakie elementy jeszcze wpływają na wartość Twojego konta? Na pewno nie możesz pominąć tak istotnej części profilu, jaką jest biogram (w skrócie bio). Jest to krótki życiorys, który zawiera podstawowe informacje o życiu, osiągnięciach, zainteresowaniach, wykonywanym zawodzie, podróżach itp. Jeśli chcesz podjąć współpracę z markami, powinieneś umieścić adres email do kontaktu. Ze względów bezpieczeństwa warto pamiętać, aby nie był to ten sam email, który stanowi Twój login. Biogram jest Twoją wizytówką, informuje odbiorców, jaka tematyka przeważa na Twoim koncie. Można ozdobić go emotikonami lub niespotykaną czcionką, którą wystarczy skopiować z narzędzia: Fonts for Instagram https://lingojam.com/FontsForInstagram.

Wskazuje on na temat profilu, wykonywaną przez jego właścicielkę pracę, zainteresowania, miejsce zamieszkania, a także znajduje się w nim adres mailowy do kontaktu wraz ze stroną internetową do video bloga. Kolejną istotną kwestią jest nazwa profilu i pełna nazwa profilu, czyli imię i nazwisko. Nazwa profilu powinna być łatwa do zapamiętania i nie powinna zawierać cyfr, gdyż mogłaby kojarzyć się z botami. Natomiast w pełnej nazwie profilu zalecane jest użycie kluczowych haseł dla tematyki profilu. W przypadku tego profilu jest to: Travel & Bali. Dzięki temu, po wpisaniu tych słów w wyszukiwarce profil będzie łatwy do odnalezienia. Oprócz biogramu ważnym elementem jest zdjęcie profilowe. Powinno rzucać się w oczy i być łatwo rozpoznawalne. W przypadku firm zaleca się użycie loga firmy.

Dobrej jakości zdjęcia i własny styl

Oczywiście informacie w biogramie, ładne zdjęcie profilowe i określony temat profilu to nie wszystko. To ważne elementy, ale nie wystarczą, jeśli na profilu zabraknie wysokiej jakości zdjęć. Wszystkie publikowane zdjęcia powinny układać się w spójną całość w określonym, indywidualnym stylu. Aby zdjęcia były atrakcyjne i przykuwały wzrok, powinieneś postawić na kreatywność. Nie bój się eksperymentować z perspektywą lub używać rekwizytów do fotografii. Warto wykorzystać do nich takie przedmioty, które pasują do tematyki Twojego Instagrama. Opracuj swój niepowtarzalny styl, który będzie kojarzył się tylko z Tobą lub Twoją marką i będzie trudny do podrobienia. Możesz wykorzystywać do tego gotowe filtry do zdjęć lub tworzyć własne. Jednym z najbardziej popularnych programów do obrabiania zdjęć jest Adobe Lightroom. Jest on dostępny również w wersji na telefon. Osoba, która odwiedza Twój profil, zwraca uwagę na 6-9 pierwszych Twoich zdjęć i to na ich bazie ocenia, czy Twoje konto jest atrakcyjne i warto na nim pozostać. Aby zdjęcia dobrze się ze sobą komponowały i tworzyły harmonię, warto je wcześniej zaplanować. Możesz zrobić to za pomocą darmowego i prostego narzędzia do planowania: UNUM (https://www.unum.la/).

Angażujące wpisy i hasztagi

Jeśli jesteś aktywnym Instagramerem, to na pewno już zauważyłeś, że zdjęcia to nie wszystko. Oczywiście estetyczie wykonane i obrobione przykuwają uwagę, ale bez kreatywnych i angażujących opisów mogą zginąć wśród tysięcy innych ładnych zdjęć, które publikowane są dziennie w ogromnych ilościach. Interesujące treści pomogą Ci nawiązać kontakt z Twoimi fanami, przykuć ich uwagę, zainspirować ich do zmian, podróży lub zrzucenia kilku kg, a także poinformować ich o kontekście zdjęcia. Możesz np. opowiedzieć śmieszną historię, która Ci się przytrafiłą w trakcie robieniem tego zdjęcia, opisać jakie przeżycia towarzyszyły Ci wtedy lub zadawać konkretne pytania Twoim obserwującym. Posty powinny również zawierać hasztagi, które opiszą Twoje zdjęcie, a ponadto pomogą Ci wyświetlić je dużej grupie odbiorców.

Aktywność

Na Instagramie bardzo istotną kwestią jest również aktywność. Nawet w profesjonalny sposób prowadzony profil nie będzie wart uwagi, jeśli posty na nim będą pojawiały się raz w miesiącu. Zdjęcia powinny być publikowane mniej więcej co 2-3 dni albo nawet każdego dnia, jeśli wystarczy Ci ich na wiele następnych dni i tygodni. Częste publikowanie zdjęć może spowodować, że trafisz na stronę główną, a także zdobędziesz więcej polubień i obserwatorów. W ostatnim czasie algorytm zasięgu Instagrama bardzo zmienił się i wymaga od użytkowników autentycznego zaangażowania i systematycznośći w publikacji postów.

Zobacz również
Marketing szeptany – wszystko, co powinieneś o nim wiedzieć!
Marketing szeptany – wszystko, co powinieneś o nim wiedzieć!
Marcin Caban / 13.03.2021

Marketing szeptany z ang. whisper marketing i word of mouth marketing to w ostatnim czasie coraz bardziej popularne działania...

Usuwanie fałszywych i negatywnych opinii w Google Maps i nie tylko
Usuwanie fałszywych i negatywnych opinii w Google Maps i nie tylko
Jacek Kałuża / 11.03.2021

W ostatnim czasie coraz częściej zauważane jest w Internecie negatywne zjawisko tworzenia nieprawdziwych i krzywdzących wpisów i opinii, powodujących...

Usuwanie filtra Google, co warto wiedzieć?
Usuwanie filtra Google, co warto wiedzieć?
Marcin Caban / 27.02.2021

Jeżeli Twoja strona internetowa niespodziewanie zaczyna pojawiać się w wynikach Google na znacznie niższej pozycji, niż do tej pory,...

Poprawny Tag title i meta description, na co warto zwrócić uwagę
Poprawny Tag title i meta description, na co warto zwrócić uwagę
Łukasz Grzesik / 25.02.2021

Zapraszamy do lektury artykułu na temat tagu title i meta description, jego długości. Dowiecie się też, dlaczego nie powinno...

Pozycjonowanie wizytówki w Google Maps
Pozycjonowanie wizytówki w Google Maps
Łukasz Grzesik / 24.02.2021

Większość firm posiada wizytówkę w Google Maps. Nie zawsze jednak wykorzystywane są wszystkie możliwości, jakie daje obecność w tym...

Poznaj historię Social Media!
Poznaj historię Social Media!
Anna Ogorzałek / 20.02.2021

Aktualnie Social Media są czymś powszechnym w naszym życiu. Łatwy dostęp do Twittera, Facebooka, Instagrama, Linkedin, czy też innych...

Skuteczne kampanie Allegro Ads – zacznij sprzedawać więcej!
Skuteczne kampanie Allegro Ads – zacznij sprzedawać więcej!
Jacek Kałuża / 14.02.2021

Allegro to największa platforma e-commerce w Polsce. Portal należy do przedsiębiorstwa Allegro.pl sp. z o. o., którego właścicielami są...

Najczęściej popełniane błędy w kampaniach Allegro Ads
Najczęściej popełniane błędy w kampaniach Allegro Ads
Łukasz Grzesik / 10.02.2021

W tym artykule zostaną opisane błędy, które są najczęściej popełniane przez osoby zajmujące się konfiguracją i optymalizacją kampanii Allegro...

Zdjęcia produktowe biżuterii
Zdjęcia produktowe biżuterii
Łukasz Grzesik / 04.02.2021

Zdjęcia produktowe to jeden z najistotniejszych elementów sprzedaży w Internecie. Zwiększają one atrakcyjność i funkcjonalność sklepu internetowego, są doskonałym...

SEO co to jest? Jakie korzyści przynosi?
SEO co to jest? Jakie korzyści przynosi?
Anna Ogorzałek / 15.01.2021

Wiele osób zastanawia się, czym w ogóle jest SEO i jakie są jego największe korzyści. W tym artykule odpowiadamy...

Influencer marketing – gwarancja sukcesu?
Influencer marketing – gwarancja sukcesu?
Anna Ogorzałek / 17.12.2020

Rozwój Social Media sprawił, że zaczęły powstawać zupełnie nowe zawody, zainteresowania, a także usługi marketingowe dla firm. W tym...

Pozycjonowanie stron internetowych gabinetów medycznych – czy warto?
Pozycjonowanie stron internetowych gabinetów medycznych – czy warto?
Anna Ogorzałek / 04.12.2020

Lekarze, którzy prowadzą własne prywatne gabinety, bardzo często opierają działania marketingowe głównie na „poczcie pantoflowej”. Oznacza to, że pacjenci...

Co zrobić, by sklep internetowy zaczął sprzedawać więcej?
Co zrobić, by sklep internetowy zaczął sprzedawać więcej?
Anna Ogorzałek / 27.11.2020

Co zrobić, by sklep internetowy zaczął sprzedawać więcej? Poznaj 4 skuteczne działania! Prowadzisz sklep internetowy, ale od dłuższego czasu...

Dlaczego warto prowadzić bloga i jak go wypozycjonować?
Dlaczego warto prowadzić bloga i jak go wypozycjonować?
Anna Ogorzałek / 29.10.2020

Coraz więcej osób prywatnych i publicznych, a także przedsiębiorców decyduje się na założenie i prowadzenie własnego bloga. Wynika to...

Poznaj 5 skutecznych sposobów na wypromowanie swojego e-commerce!
Poznaj 5 skutecznych sposobów na wypromowanie swojego e-commerce!
Anna Ogorzałek / 26.09.2020

Pewnie nie raz zastanawiałeś się nad tym, jak wypromować swój własny sklep internetowy w Internecie. A może nawet próbowałeś...

Larry Page – kim jest twórca przeglądarki Google?
Larry Page – kim jest twórca przeglądarki Google?
Anna Ogorzałek / 25.08.2020

Każdy doskonale zna przeglądarkę Google, ale nie każdy wie, kto jest jej twórcą. To skromny i niepozorny student z...

Jak pisać skuteczne teksty SEO?
Jak pisać skuteczne teksty SEO?
Anna Ogorzałek / 15.07.2020

Zanim przejdziemy do szczegółowego omówienia tematu, warto zastanowić się and tym, jaką funkcję pełnią teksty SEO i jakie są...

Brakujące wartości x-default i hreflang / czym są, co warto wiedzieć
Brakujące wartości x-default i hreflang / czym są, co warto wiedzieć
Marcin Caban / 11.07.2020

Brakujące wartości x-default: Nie ma obowiązku stosowania „x-default”, jest to jednak zalecane ze względu na korzyści,jakie przynosi podczas pozycjonowania...

Audyt strony internetowej – czym jest? W jaki sposób się go przeprowadza?
Audyt strony internetowej – czym jest? W jaki sposób się go przeprowadza?
Piotr Antoszek CEO IcomSEO / 10.07.2020

Jest to zestaw czynności podejmowanych w związku z pozycjonowaniem strony. Jego zadaniem jest znalezienie wszystkich nieprawidłowości w jej działaniu,...

Dla kogo jest certyfikat SSL? czy wpływa na SEO?
Dla kogo jest certyfikat SSL? czy wpływa na SEO?
Marcin Caban / 06.06.2020

Bezpieczeństwo danych i informacji w internecie jest obecnie jedną z najważniejszych kwestii, o którą zabiegają przeglądarki, wyszukiwarki, ale również...

Czy hosting ma wpływ na SEO?
Czy hosting ma wpływ na SEO?
Marcin Caban / 23.05.2020

Hosting to nieodłączny element strony internetowej. Tylko dzięki niemu witryna może być widoczna w sieci. Usługa hostingowa polega na...

Marketing internetowy, czyli skuteczna reklama w dobie koronawirusa
Marketing internetowy, czyli skuteczna reklama w dobie koronawirusa
Anna Ogorzałek / 17.05.2020

Nikt zapewne nie spodziewał się pandemii koronawirusa, snując plany i stawiając sobie cele na 2020 rok. Zaskoczyła niespodziewanie każdego,...

Content marketing, dlaczego warto?
Content marketing, dlaczego warto?
Anna Ogorzałek / 25.03.2020

Content marketing to bardzo popularna nazwa, z którą zapewne nie raz się spotkałeś. Nic dziwnego, bowiem aktualnie jest najważniejszym...

Co to jest współczynnik odrzuceń?
Co to jest współczynnik odrzuceń?
Łukasz Grzesik / 22.03.2020

Czy współczynnik odrzuceń jest taki straszny? Po czym poznać, że ludzie czytają? Na początek pewne rozróżnienia… między współczynnikiem wyjść a...

Indeksowanie i najczęstsze błędy znajdowane przez wyszukiwarkę
Indeksowanie i najczęstsze błędy znajdowane przez wyszukiwarkę
Marcin Caban / 21.03.2020

Zapraszamy do lektury artykułu na temat najczęstszych błędów znajdowanych przez wyszukiwarkę w czasie indeksowania stron.

Wpływ RankBrain na SEO i marketing cyfrowy
Wpływ RankBrain na SEO i marketing cyfrowy
Łukasz Grzesik / 21.03.2020

RankBrain to algorytm wyszukiwarki oparty na uczeniu maszynowym (nauki zajmującej się sztuczną inteligencją). Jego użycie zostało potwierdzone przez Google...

Kampanie reklamowe na Instagramie
Kampanie reklamowe na Instagramie
Anna Ogorzałek / 17.03.2020

Chcesz wypromować swoją markę lub firmę w Internecie? Powinieneś sięgnąć po jedno z najskuteczniejszych narzędzi marketingowych – Instagram. To...

Jak prowadzić Instagram firmowy
Jak prowadzić Instagram firmowy
Anna Ogorzałek / 17.03.2020

Instagram to portal społecznościowy, który z roku na rok cieszy się coraz większa popularnością w Polsce. Choć niedoceniany, jest...

Pozycjonowanie na frazy precyzyjne, zalety i wady
Pozycjonowanie na frazy precyzyjne, zalety i wady
Arkadiusz Urbaś / 14.03.2020

Jeszcze do niedawna prace mające na celu pozycjonowanie stron wyglądały zupełnie inaczej niż teraz. Wprowadzane przez Google kolejne algorytmy...

Czym jest Google Search Console?
Czym jest Google Search Console?
Marcin Caban / 14.03.2020

Google Search Console jest niezwykle rozbudowanym i potężnym narzędziem dostarczanym bezpośrednio od Google. Pozwala na wszechstronne monitorowanie witryn internetowych...

Shadowban na Instagramie jak się go pozbyć?
Shadowban na Instagramie jak się go pozbyć?
Anna Ogorzałek / 14.03.2020

Pewnie każdy z Was nie raz spotkał się z określeniem shadowban. Nic dziwnego, bowiem jest to słowo bardzo często...

Czytelna strona internetowa, też wpływa na SEO
Czytelna strona internetowa, też wpływa na SEO
Arkadiusz Urbaś / 12.03.2020

Wiele firm zaczyna zwracać coraz większą uwagę na to, aby ich wizerunek oraz reklamy były dopracowane i spójne. W...

Czy warto reklamować się na FaceBooku i czy wpływa to na SEO?
Czy warto reklamować się na FaceBooku i czy wpływa to na SEO?
Anna Ogorzałek / 10.03.2020

Mający aż dwa miliardy aktywnych użytkowników Facebook to obecnie najpopularniejszy portal społecznościowy na świecie. Może być przeglądany zarówno na...

Dlaczego warto prowadzić Twitter firmowy?
Dlaczego warto prowadzić Twitter firmowy?
Anna Ogorzałek /