Strona główna › Blog › Youtube SEO – pozycjonowanie filmów. Jak działa?
Youtube SEO – pozycjonowanie filmów. Jak działa?
Youtube to druga pod względem wielkości wyszukiwarka na świecie i pierwsza co do wielkości wyszukiwarka filmów. Youtube jest własnością Google, co oznacza, że filmy z Youtube pojawiają się w wynikach wyszukiwania Google częściej niż filmy z jakiegokolwiek innego źródła. W przypadku niektórych zapytań wyniki video mogą mieć nawet wyższy priorytet niż zwykłe wyniki organiczne.
Są to takie zapytania, jak:
instrukcje i samouczki (jak...),
recenzje i rozpakowywanie filmów (iPhone 12),
sport i trening ( trening całego ciała w domu),
zabawne filmy (śmieszne zwierzęta, stand-upy),
Większość z tych zapytań najlepiej odpowiada treści wizualnej, a zwykłe artykuły nie wystarczą. Jeżeli chcesz uzyskać ranking dla tego typu zapytań, musisz sprawić, by filmy stały się częścią Twojej strategii treści, a także postępować zgodnie z najlepszymi praktykami SEO, aby zoptymalizować swoje filmy pod kątem wyszukiwania. Działania Youtube bazują głównie na algorytmach, w których przede wszystkim uwzględniane są: zaangażowanie odbiorców, czyli to, czy dany film został obejrzany do końca, czy jest komentowany lub udostępniany innym użytkownikom. Na pozycję filmu ma wpływ również liczba subskrybentów kanału, a także czynniki, które brane są pod uwagę przy tradycyjnym pozycjonowaniu stron, tj. słowa kluczowe, tytuł, opisy.Ważny jest również czas trwania filmu, a także jego jakość (jakość dźwięku i obrazu).