Youtube SEO – pozycjonowanie filmów. Jak działa?

  • 2 minuty czytania
  • SEO, Wiedza SEO
pozycjonowanie w serwisie youtube

Youtube to druga pod względem wielkości wyszukiwarka na świecie i pierwsza co do wielkości wyszukiwarka filmów. Youtube jest własnością Google, co oznacza, że filmy z Youtube pojawiają się w wynikach wyszukiwania Google częściej niż filmy z jakiegokolwiek innego źródła. W przypadku niektórych zapytań wyniki video mogą mieć nawet wyższy priorytet niż zwykłe wyniki organiczne.

Są to takie zapytania, jak:

  • instrukcje i samouczki (jak…),
  • recenzje i rozpakowywanie filmów (iPhone 12),
  • sport i trening ( trening całego ciała w domu),
  • zabawne filmy (śmieszne zwierzęta, stand-upy),

Większość z tych zapytań najlepiej odpowiada treści wizualnej, a zwykłe artykuły nie wystarczą. Jeżeli chcesz uzyskać ranking dla tego typu zapytań, musisz sprawić, by filmy stały się częścią Twojej strategii treści, a także postępować zgodnie z najlepszymi praktykami SEO, aby zoptymalizować swoje filmy pod kątem wyszukiwania. Działania Youtube bazują głównie na algorytmach, w których przede wszystkim uwzględniane są: zaangażowanie odbiorców, czyli to, czy dany film został obejrzany do końca, czy jest komentowany lub udostępniany innym użytkownikom. Na pozycję filmu ma wpływ również liczba subskrybentów kanału, a także czynniki, które brane są pod uwagę przy tradycyjnym pozycjonowaniu stron, tj. słowa kluczowe, tytuł, opisy. Ważny jest również czas trwania filmu, a także jego jakość (jakość dźwięku i obrazu).

< Powrót

Zapisz się do newslettera