Co zrobić, by sklep internetowy zaczął sprzedawać więcej?

Co zrobić, by sklep internetowy zaczął sprzedawać więcej?

Co zrobić, by sklep internetowy zaczął sprzedawać więcej? Poznaj 4 skuteczne działania!

Prowadzisz sklep internetowy, ale od dłuższego czasu nie ma na nim ruchu? Zastanawiasz się, jakie błędy popełniasz i jakie działania należy podjąć, by poprawić wyniki sprzedażowe w e-commerce? Chcesz wiedzieć, co zrobić, by sklep internetowy zaczął sprzedawać więcej? Koniecznie sprawdź nasz artykuł

Istnieje wiele działań, które mogą wpłynąć na generowanie ruchu, przekładającego się na wzrost w wynikach wyszukiwań wyszukiwarki Google. Warto je omówić.

1.SEO

Działania SEO są kluczem do sukcesu! To właśnie użytkownicy pochodzący z wyszukiwarek generują najbardziej wartościowy ruch. Trafiają na dany sklep nie z przypadku, a po wpisaniu określonej frazy w wyszukiwarce Google, np. portfel damski Warszawa. Aby wybić się spośród konkurencji, należy dobrze zoptymalizować sklep oraz podjąć wszelkie działania optymalizujące stronę, np. pod kątem pagespeed. Bardzo istotną kwestią są wysokiej jakości treści produktowe (opisy produktów, opisy kategorii). Podczas pisania tekstów należy przede wszystkim skupić się na jakości merytorycznej oraz jej optymalizacji pod wyszukiwarki (odpowiednich słowach kluczowych i rozmieszczeniu ich w treści). Niezwykle pomocne okazać się mogą takie narzędzia, jak: SENUTO, czy też SEMSTORM. Umożliwiają one sprawne planowanie, monitorowanie i optymalizację SEO i content marketing sklepu internetowego. Dzięki nim content w e-commerce będzie atrakcyjny dla robotów Google, a co za tym idzie, poprawi widoczność naszego sklepu w wyszukiwarce Google. Kolejnym ważnym działaniem w ramach SEO jest linkowanie wewnętrzne. Przynosi ono wiele istotnych korzyści, między innymi robot Google wie, który sklep internetowy powinien bardziej pozycjonować i na jakie frazy kluczowe. Ponadto użytkownicy strony mogą łatwiej poruszać się po stronie. Warto zainteresować się również serwisami będącymi zarazem przydatnymi linkami kierującymi do naszego sklepu. Są to takie serwisy, jak LinkHouse, czy Whitepress. Wskażą one listę stron powiązanych tematycznie z branżą.

 

2. PRODUKTY DO RECENZJI I MARKETING SZEPTANY

Recenzje na blogach

Większość osób, zanim dokona zakupy przez Internet, sprawdza opinie blogerów. Dobrze jest znaleźć mikro blogerów, którzy promowaliby Twoje produkty na swoim blogu, czy Instagramie. Na początku swojej przygody z własnym sklepem internetowym lepiej zainwestować w mniejszych blogerów. Wraz z jego rozwojem możesz zacząć korzystać z usług znanych influencerów. Recenzowanie produktów przez wpływowe osoby, które mają liczne grono odbiorców, pomaga wygenerować natychmiastowy ruch grupy docelowej na Twojej stronie. Dodatkowo możesz zyskać ruch SEO, dzięki linkowaniu do Twojego sklepu. Zanim zdecydujesz się na współpracę z blogerami, zweryfikuj, czy ich grupa odbiorców jest uczciwie pozyskana i czy przypadkiem nie rozpoczynają dopiero swojej przygody z blogowaniem.

 

Marketing szeptany

Jest to rodzaj marketingu, którego głównym celem jest docieranie do użytkownika z treściami promowanymi poprzez różnego rodzaju dyskusje prowadzone w Internecie – na forach internetowych, w wyszukiwarkach. Marketing szeptany, tak jak to wyżej opisaliśmy, może być prowadzony jawnie – poprzez ambasadora marki lub niejawnie poprzez fikcyjne konta użytkowników. Ta druga forma jest bardziej ekonomiczna, gdyż może być prowadzona przez Twoich pracowników sklepu, znajomych.

 

3. Prowadzenie bloga

Pisaliśmy już o tym nie raz, jak bardzo istotne jest prowadzenie bloga. Dzięki firmowemu blogowi możesz:

– zbudować silną pozycję lidera branży,

– zwiększyć ruch na Twoim sklepie,

– być w stałym kontakcie z klientami i informować ich o zaletach Twoich produktów, czy promocjach,

– prowadzić wewnętrzne linkowanie.

 

4. Monitorowanie marki i konkurencji

Należy również pamiętać o monitorowaniu marki i nieustannym sprawdzaniu działań konkurencji. Pomocne w tym może okazać się takie narzędzie, jak Brand24. Umożliwia sprawdzenie opinii na temat Twojej marki, produktów w Social Media, w serwisach informacyjnych, na portalach, blogach i forach internetowych. Dzięki temu możesz skonfrontować się z negatywnymi i pozytywnymi opiniami i odpowiedzieć na nie. To narzędzie pozwala również na szybkie sprawdzenie opinii o Twojej konkurencji i porównanie ich z opiniami Twojego sklepu za pomocą analizy sentymentu.

Zobacz również
Marketing szeptany – wszystko, co powinieneś o nim wiedzieć!
Marketing szeptany – wszystko, co powinieneś o nim wiedzieć!
Marcin Caban / 13.03.2021

Marketing szeptany z ang. whisper marketing i word of mouth marketing to w ostatnim czasie coraz bardziej popularne działania...

Usuwanie fałszywych i negatywnych opinii w Google Maps i nie tylko
Usuwanie fałszywych i negatywnych opinii w Google Maps i nie tylko
Jacek Kałuża / 11.03.2021

W ostatnim czasie coraz częściej zauważane jest w Internecie negatywne zjawisko tworzenia nieprawdziwych i krzywdzących wpisów i opinii, powodujących...

Usuwanie filtra Google, co warto wiedzieć?
Usuwanie filtra Google, co warto wiedzieć?
Marcin Caban / 27.02.2021

Jeżeli Twoja strona internetowa niespodziewanie zaczyna pojawiać się w wynikach Google na znacznie niższej pozycji, niż do tej pory,...

Poprawny Tag title i meta description, na co warto zwrócić uwagę
Poprawny Tag title i meta description, na co warto zwrócić uwagę
Łukasz Grzesik / 25.02.2021

Zapraszamy do lektury artykułu na temat tagu title i meta description, jego długości. Dowiecie się też, dlaczego nie powinno...

Pozycjonowanie wizytówki w Google Maps
Pozycjonowanie wizytówki w Google Maps
Łukasz Grzesik / 24.02.2021

Większość firm posiada wizytówkę w Google Maps. Nie zawsze jednak wykorzystywane są wszystkie możliwości, jakie daje obecność w tym...

Poznaj historię Social Media!
Poznaj historię Social Media!
Anna Ogorzałek / 20.02.2021

Aktualnie Social Media są czymś powszechnym w naszym życiu. Łatwy dostęp do Twittera, Facebooka, Instagrama, Linkedin, czy też innych...

Skuteczne kampanie Allegro Ads – zacznij sprzedawać więcej!
Skuteczne kampanie Allegro Ads – zacznij sprzedawać więcej!
Jacek Kałuża / 14.02.2021

Allegro to największa platforma e-commerce w Polsce. Portal należy do przedsiębiorstwa Allegro.pl sp. z o. o., którego właścicielami są...

Najczęściej popełniane błędy w kampaniach Allegro Ads
Najczęściej popełniane błędy w kampaniach Allegro Ads
Łukasz Grzesik / 10.02.2021

W tym artykule zostaną opisane błędy, które są najczęściej popełniane przez osoby zajmujące się konfiguracją i optymalizacją kampanii Allegro...

Zdjęcia produktowe biżuterii
Zdjęcia produktowe biżuterii
Łukasz Grzesik / 04.02.2021

Zdjęcia produktowe to jeden z najistotniejszych elementów sprzedaży w Internecie. Zwiększają one atrakcyjność i funkcjonalność sklepu internetowego, są doskonałym...

SEO co to jest? Jakie korzyści przynosi?
SEO co to jest? Jakie korzyści przynosi?
Anna Ogorzałek / 15.01.2021

Wiele osób zastanawia się, czym w ogóle jest SEO i jakie są jego największe korzyści. W tym artykule odpowiadamy...

Influencer marketing – gwarancja sukcesu?
Influencer marketing – gwarancja sukcesu?
Anna Ogorzałek / 17.12.2020

Rozwój Social Media sprawił, że zaczęły powstawać zupełnie nowe zawody, zainteresowania, a także usługi marketingowe dla firm. W tym...

Pozycjonowanie stron internetowych gabinetów medycznych – czy warto?
Pozycjonowanie stron internetowych gabinetów medycznych – czy warto?
Anna Ogorzałek / 04.12.2020

Lekarze, którzy prowadzą własne prywatne gabinety, bardzo często opierają działania marketingowe głównie na „poczcie pantoflowej”. Oznacza to, że pacjenci...

Dlaczego warto prowadzić bloga i jak go wypozycjonować?
Dlaczego warto prowadzić bloga i jak go wypozycjonować?
Anna Ogorzałek / 29.10.2020

Coraz więcej osób prywatnych i publicznych, a także przedsiębiorców decyduje się na założenie i prowadzenie własnego bloga. Wynika to...

Poznaj 5 skutecznych sposobów na wypromowanie swojego e-commerce!
Poznaj 5 skutecznych sposobów na wypromowanie swojego e-commerce!
Anna Ogorzałek / 26.09.2020

Pewnie nie raz zastanawiałeś się nad tym, jak wypromować swój własny sklep internetowy w Internecie. A może nawet próbowałeś...

Larry Page – kim jest twórca przeglądarki Google?
Larry Page – kim jest twórca przeglądarki Google?
Anna Ogorzałek / 25.08.2020

Każdy doskonale zna przeglądarkę Google, ale nie każdy wie, kto jest jej twórcą. To skromny i niepozorny student z...

Jak pisać skuteczne teksty SEO?
Jak pisać skuteczne teksty SEO?
Anna Ogorzałek / 15.07.2020

Zanim przejdziemy do szczegółowego omówienia tematu, warto zastanowić się and tym, jaką funkcję pełnią teksty SEO i jakie są...

Brakujące wartości x-default i hreflang / czym są, co warto wiedzieć
Brakujące wartości x-default i hreflang / czym są, co warto wiedzieć
Marcin Caban / 11.07.2020

Brakujące wartości x-default: Nie ma obowiązku stosowania „x-default”, jest to jednak zalecane ze względu na korzyści,jakie przynosi podczas pozycjonowania...

Audyt strony internetowej – czym jest? W jaki sposób się go przeprowadza?
Audyt strony internetowej – czym jest? W jaki sposób się go przeprowadza?
Piotr Antoszek CEO IcomSEO / 10.07.2020

Jest to zestaw czynności podejmowanych w związku z pozycjonowaniem strony. Jego zadaniem jest znalezienie wszystkich nieprawidłowości w jej działaniu,...

W jaki sposób pozyskać obserwujących na Instagramie?
W jaki sposób pozyskać obserwujących na Instagramie?
Anna Ogorzałek / 24.06.2020

Wielu użytkowników Instagrama zadaje sobie to samo pytanie: Co zrobić, by zdobyć nowych obserwujących i wyróżnić się spośród innych...

Dla kogo jest certyfikat SSL? czy wpływa na SEO?
Dla kogo jest certyfikat SSL? czy wpływa na SEO?
Marcin Caban / 06.06.2020

Bezpieczeństwo danych i informacji w internecie jest obecnie jedną z najważniejszych kwestii, o którą zabiegają przeglądarki, wyszukiwarki, ale również...

Czy hosting ma wpływ na SEO?
Czy hosting ma wpływ na SEO?
Marcin Caban / 23.05.2020

Hosting to nieodłączny element strony internetowej. Tylko dzięki niemu witryna może być widoczna w sieci. Usługa hostingowa polega na...

Marketing internetowy, czyli skuteczna reklama w dobie koronawirusa
Marketing internetowy, czyli skuteczna reklama w dobie koronawirusa
Anna Ogorzałek / 17.05.2020

Nikt zapewne nie spodziewał się pandemii koronawirusa, snując plany i stawiając sobie cele na 2020 rok. Zaskoczyła niespodziewanie każdego,...

Content marketing, dlaczego warto?
Content marketing, dlaczego warto?
Anna Ogorzałek / 25.03.2020

Content marketing to bardzo popularna nazwa, z którą zapewne nie raz się spotkałeś. Nic dziwnego, bowiem aktualnie jest najważniejszym...

Co to jest współczynnik odrzuceń?
Co to jest współczynnik odrzuceń?
Łukasz Grzesik / 22.03.2020

Czy współczynnik odrzuceń jest taki straszny? Po czym poznać, że ludzie czytają? Na początek pewne rozróżnienia… między współczynnikiem wyjść a...

Indeksowanie i najczęstsze błędy znajdowane przez wyszukiwarkę
Indeksowanie i najczęstsze błędy znajdowane przez wyszukiwarkę
Marcin Caban / 21.03.2020

Zapraszamy do lektury artykułu na temat najczęstszych błędów znajdowanych przez wyszukiwarkę w czasie indeksowania stron.

Wpływ RankBrain na SEO i marketing cyfrowy
Wpływ RankBrain na SEO i marketing cyfrowy
Łukasz Grzesik / 21.03.2020

RankBrain to algorytm wyszukiwarki oparty na uczeniu maszynowym (nauki zajmującej się sztuczną inteligencją). Jego użycie zostało potwierdzone przez Google...

Kampanie reklamowe na Instagramie
Kampanie reklamowe na Instagramie
Anna Ogorzałek / 17.03.2020

Chcesz wypromować swoją markę lub firmę w Internecie? Powinieneś sięgnąć po jedno z najskuteczniejszych narzędzi marketingowych – Instagram. To...

Jak prowadzić Instagram firmowy
Jak prowadzić Instagram firmowy
Anna Ogorzałek / 17.03.2020

Instagram to portal społecznościowy, który z roku na rok cieszy się coraz większa popularnością w Polsce. Choć niedoceniany, jest...

Pozycjonowanie na frazy precyzyjne, zalety i wady
Pozycjonowanie na frazy precyzyjne, zalety i wady
Arkadiusz Urbaś / 14.03.2020

Jeszcze do niedawna prace mające na celu pozycjonowanie stron wyglądały zupełnie inaczej niż teraz. Wprowadzane przez Google kolejne algorytmy...

Czym jest Google Search Console?
Czym jest Google Search Console?
Marcin Caban / 14.03.2020

Google Search Console jest niezwykle rozbudowanym i potężnym narzędziem dostarczanym bezpośrednio od Google. Pozwala na wszechstronne monitorowanie witryn internetowych...

Shadowban na Instagramie jak się go pozbyć?
Shadowban na Instagramie jak się go pozbyć?
Anna Ogorzałek / 14.03.2020

Pewnie każdy z Was nie raz spotkał się z określeniem shadowban. Nic dziwnego, bowiem jest to słowo bardzo często...

Czytelna strona internetowa, też wpływa na SEO
Czytelna strona internetowa, też wpływa na SEO
Arkadiusz Urbaś / 12.03.2020

Wiele firm zaczyna zwracać coraz większą uwagę na to, aby ich wizerunek oraz reklamy były dopracowane i spójne. W...

Czy warto reklamować się na FaceBooku i czy wpływa to na SEO?
Czy warto reklamować się na FaceBooku i czy wpływa to na SEO?
Anna Ogorzałek / 10.03.2020

Mający aż dwa miliardy aktywnych użytkowników Facebook to obecnie najpopularniejszy portal społecznościowy na świecie. Może być przeglądany zarówno na...

Dlaczego warto prowadzić Twitter firmowy?
Dlaczego warto prowadzić Twitter firmowy?
Anna Ogorzałek /