Dlaczego warto prowadzić bloga i jak go wypozycjonować?

  • 3 minuty czytania
  • Content Marketing, SEO, Tworzenie treści SEO
Obrazek copywriting ilustracja

Coraz więcej osób prywatnych i publicznych, a także przedsiębiorców decyduje się na założenie i prowadzenie własnego bloga. Wynika to z ogromnych korzyści, jakich dostarcza blogowanie. Blog może pomóc wykreować własną markę w Internecie, przyciągnąć nowych klientów i zbudować grupę wiernych odbiorców. Dlaczego jeszcze warto postawić na bloga i jak wypozycjonować go w Internecie?

Blog ma wiele zalet – przede wszystkim pomaga stworzyć społeczność wokół marki i generuje ruch. Coraz mniej osób reaguje na reklamy, a coraz więcej szuka ocen produktów i usług oraz eksperckich artykułów na ich temat. Nie chcą zostać oszukani, dlatego skupiają się na sprawdzonych i szczegółowych informacjach. To właśnie dzięki wysokiej jakości treściom na blogu poznają oni odpowiedzi na nurtujące ich pytania. Kolejną zaletą bloga jest to, że można na nim zamieszczać linki do oferty z danym produktem lub usługą lub też formularz do zapisu na newsletter. Dzięki temu czytelnicy bloga mogą szybko przejść do danego produktu. Za pomocą newslettera bloger może być w stałym kontakcie z sympatykami i klientami – informować ich o promocjach, przekazywać im informacje o własnej firmie, produktach i usługach. Ponadto prowadzenie bloga pozwala firmie zaistnieć w przestrzeni Internetu i zbudować silną pozycję lidera branży. Wartościowe treści na blogu będą wpływały na wizerunek marki, jako eksperta branży. Blog firmowy umożliwia również zbudowanie wysokiej pozycji w wyszukiwarce Google, co pozwala zwiększyć ruch na blogu i stworzyć tam liczną społeczność. I tu nasuwa się pytanie, w jaki sposób wypozycjonować bloga?

 

Pozycjonowanie bloga

Pozycjonowanie bloga opiera się na kompleksowych działaniach, zmierzających do tego, by znalazł się on na pierwszych stronach w wynikach wyszukiwań Google. Dzięki temu blogująca firma lub osoba prywatna może pozyskać bardzo wielu nowych i stałych czytelników, którzy będą generowali liczbę wejść na stronę, a w efekcie zakup towaru/ skorzystanie z usług.

 

Pozycjonowanie na „długi ogon”

Wpisy zawierające odpowiednie słowa kluczowe wychwytywane są przez wyszukiwarkę Google, która wysoko je pozycjonuje. Wartościowy artykuł pod względem pozycjonowania to taki, w którym znajdują się frazy z „długiego ogona”, które częstokroć wpisywane są przez klientów w wyszukiwarce. Mogą to być pytania, na które klienci poszukują odpowiedzi, a dany artykuł na blogu może im ich dostarczyć.

 

Co jeszcze wpływa na pozycjonowanie bloga?

 Są to przede wszystkim takie działania, jak: 

  • Używanie słowa kluczowego w tytule postu, dzięki któremu Internauci będą mogli trafić na dany artykuł,
  • Przestrzeganie limitu znaków w tytule (maksymalnie 70),
  • Umieszczanie słów kluczowych w opisach postów i podtytułach,
  • Podpisywanie zdjęć słowami kluczowymi,
  • Przestrzeganie liczby słów w danym poście (nie mniej niż 300 słów),
  • Umieszczanie słowa kluczowego, chociażby 2-3 razy w tekście,
  • Linkowanie poprzednich wpisów w każdym poście.

 

Pozycjonując blog w Google, warto sięgnąć po takie narzędzia, jak WordPress (wraz z zainstalowaną wtyczką SEO), Google Analytics, czy też Google Search Console. Narzędzia te umożliwiają analizowanie ruchu na prowadzonej stronie i blogu.

< Powrót

Zapisz się do newslettera