Główne korzyści pozycjonowania

Główne korzyści pozycjonowania

Pozycjonowanie to zbiór określonych technik i procesów pozwalających osiągnąć danej witrynie wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania. To z kolei przekłada się na intensywność ruchu na stronie i większe zainteresowanie potencjalnych klientów. Działania zmierzające do osiągnięcia celu mogą być prowadzone w dwojaki sposób: w ramach samej strony www (optymalizacja „on page”) oraz poza nią („off page”). Niezależnie jednak od miejsca wykonywania optymalizacji, ważne jest, by wszystkie czynności prowadzić według zaleceń i wytycznych Google. Tylko w ten sposób można osiągnąć wysoką skuteczność bez narażania się na niepotrzebne komplikacje i ograniczenia (np. blokady, filtry).

Z największej wyszukiwarki na świecie (Google) korzysta większość użytkowników sieci. Ta ogromna rzesza ludzi codziennie przeczesuje zasoby potężnego medium po to, by dotrzeć do konkretnych informacji, znaleźć firmy oferujące produkty i usługi, których w danym momencie potrzebuje. Jeśli i Ty masz im coś do zaoferowania, powinieneś wykorzystać możliwości, jakie daje Google. Dla wielu przedsiębiorców SEO to najtańszy, a jednocześnie najskuteczniejszy sposób promocji i pozyskiwania klientów.

Choć pozycjonowanie daje doskonałe efekty, trzeba pamiętać, że jest rodzajem procesu, który zakłada ciągłość podejmowanych działań. Nie opiera się na pojedynczej operacji, która od razu daje zadowalające rezultaty. Wymaga stałego monitorowania i analizowania algorytmów, śledzenia ruchów konkurencji, wprowadzania ewentualnych zmian i udoskonaleń, wykonywania cyklicznych, systematycznych prac optymalizacyjnych, obserwowania trendów i wreszcie stosowania aktualnych wytycznych Google.

Co więcej, by wykorzystać cały potencjał SEO, należy stosować różne metody i rozwiązania wspierające widoczność witryny. Roboty Google, które czytają dane, oceniają wartość stron internetowych i ustalają ich pozycje w wyszukiwarce, biorą pod uwagę kilkaset różnych kryteriów. Właśnie dlatego osiągnięcie i utrzymanie wysokiego miejsca w rankingu nie jest łatwe. Wymaga nieustannego sprawdzania i ulepszania elementów wpływających na jakość witryny.

Wśród najważniejszych czynników istotnych dla pozycjonowania wymienić należy:

  • Audyt SEO – to inaczej kontrola serwisu. Specjaliści przyglądają się konstrukcji witryny, sprawdzają jej poszczególne komponenty i strukturę pod kątem wytycznych wskazywanych przez aktualne w danym momencie algorytmy Google. Drobiazgowo analizują wszystkie segmenty istotne dla pozycji witryny w wyszukiwarce, a następnie typują słabe punkty, które wymagają dopracowania lub przebudowy. Ta wstępna ocena pozwala ułożyć plan, opracować strategię kolejnych działań podejmowanych w celu uzyskania wysokich miejsc w rankingu.
  • Dobór fraz kluczowych – przyciągnięcie klientów zainteresowanych daną usługą lub produktem wymaga promocji pod określone słowa kluczowe. Są to te frazy, które potencjalny odbiorca wpisuje w Google w momencie wyszukiwania konkretnych informacji (np. fryzjer Warszawa). Odpowiednia selekcja zwrotów dopasowanych do Twojej branży, ale też oczekiwań internautów gwarantuje późniejszy sukces w postaci wysokiej liczby odwiedzin. Typując słowa, trzeba brać pod uwagę nie tylko hasło, jakie użytkownik wpisze w wyszukiwarkę. Należy też przeanalizować pozycję konkurencji i prześledzić treści na własnej witrynie. Może bowiem okazać się, że dana fraza jest zwyczajnie nietrafiona albo nieopłacalna.
  • Tworzenie contentu – po przeanalizowaniu zawartości strony wskazujemy braki, jakie warto uzupełnić, by podnieść jej pozycję. Zespół naszych specjalistów zajmujących się tworzeniem treści przygotowuje niezbędną zawartość dla danej witryny. Zazwyczaj są to unikalne, specjalnie napisane teksty odpowiednio nasycone frazami kluczowymi. Takie informacje okazują się nie tylko interesujące dla samych użytkowników, ale stanowią również kluczowy czynnik rankingowy wpływający na wartość strony analizowanej przez roboty Google.
  • Optymalizacja – to krok, podczas którego wprowadzamy zaplanowane wcześniej zmiany w strukturze strony. Dodajemy treści, poprawiamy poszczególne parametry i ewentualnie korygujemy błędy w budowie, zapleczowej strukturze witryny. Następnie obserwujemy zmiany i ewentualnie podejmujemy kolejne działania. Zazwyczaj prace przy optymalizacji wymagają regularnego analizowania i dopasowywania parametrów pod zmieniające się wytyczne Google. Właśnie dlatego ten etap obejmuje szereg modyfikacji, jest rozciągnięty w czasie.
  • Raportowanie – cenimy swój czas i czas naszych Klientów, dlatego współpracującym z nami firmom dajemy pełny wgląd do raportów online. To pozwala nie tylko kontrolować zakres i skuteczność wykonywanych prac, ale też buduje relację opartą na obopólnym zaufaniu i uczciwych zasadach. Bieżący monitoring efektów jest też ważnym elementem naszego systemu, który umożliwia szybkie reagowanie w przypadku zmian algorytmów i ewentualnych sytuacji kryzysowych związanych z ogólną tendencją spadkową fraz.

 

Jakie główne korzyści daje pozycjonowanie?

 

Efekty pozycjonowania kancelarii odszkodowawczej

Pozycjonowanie to wzrost ruchu na waszej stronie

 

  • SEO to nowi klienci bez wysiłku – Bez względu na to, jaki typ działalności prowadzisz, w jakiej branży działasz i jak długo Twoja firma istnieje na rynku – pozycjonowanie jest dla Ciebie. Wystarczy, że uświadomisz sobie, jak często Ty i Twoi znajomi szukacie produktów w sieci, korzystacie z zamieszczonych tam porównywarek cen i portali z opiniami innych użytkowników. Często, prawda? Podobnie działa pokaźna grupa klientów. Dzięki pozycjonowaniu możesz do nich dotrzeć i to bez dużych nakładów pracy czy obciążających kosztów. Wysokie pozycje w wyszukiwarce same przyciągają użytkowników, bo to właśnie w pierwsze miejsca listy wyników klika większość z nich.
  • Pozycjonowanie to ukierunkowana reklama – Tradycyjne formy marketingu docierają do pewnej ogólnej grupy odbiorców, z których tylko pewien odsetek może być realnie zainteresowany prezentowaną ofertą. Tymczasem pozycjonowanie daje olbrzymie możliwości, jeśli chodzi o docieranie do sprecyzowanej grupy docelowej. Twoja strona wyświetla się bowiem wyłącznie tym internautom, którzy wpisują konkretną frazę, szukając danego produktu lub usługi.
  • Monitoring i płatność za wyniki – Korzystając z usług w naszej firmie, dokładnie wiesz, na co wydajesz pieniądze. Masz stały dostęp do monitoringu online, więc widzisz, jak kształtują się pozycje dla konkretnych fraz i możesz sprawdzać, jak często i na jakich miejscach znajdowała się dana fraza.
  • Niskie koszty – SEO to jedna z najskuteczniejszych, a zarazem najtańszych form reklamy. W porównaniu z innymi działaniami marketingowymi generuje relatywnie niewielkie koszty, a jednocześnie zapewnia wysoki współczynnik konwersji. Użytkownicy skierowani na stronę często stają się klientami.
  • Wizerunek marki – Wysoka pozycja w rankingu pozytywnie wpływa na wizerunek. Strona takiej firmy cieszy się większym zainteresowaniem użytkowników, zaś sama marka jest postrzegana (niejako podświadomie) jako lepsza, bardziej wartościowa, idealnie odpowiadająca potrzebom, godna zaufania.
Zobacz również
W jaki sposób pozyskać obserwujących na Instagramie?
W jaki sposób pozyskać obserwujących na Instagramie?
Anna Ogorzałek / 24.06.2020

Wielu użytkowników Instagrama zadaje sobie to samo pytanie: Co zrobić, by zdobyć nowych obserwujących i wyróżnić się spośród innych...

Dla kogo jest certyfikat SSL? czy wpływa na SEO?
Dla kogo jest certyfikat SSL? czy wpływa na SEO?
Marcin Caban / 06.06.2020

Bezpieczeństwo danych i informacji w internecie jest obecnie jedną z najważniejszych kwestii, o którą zabiegają przeglądarki, wyszukiwarki, ale również...

Czy hosting ma wpływ na SEO?
Czy hosting ma wpływ na SEO?
Marcin Caban / 23.05.2020

Hosting to nieodłączny element strony internetowej. Tylko dzięki niemu witryna może być widoczna w sieci. Usługa hostingowa polega na...

Marketing internetowy, czyli skuteczna reklama w dobie koronawirusa
Marketing internetowy, czyli skuteczna reklama w dobie koronawirusa
Anna Ogorzałek / 17.05.2020

Nikt zapewne nie spodziewał się pandemii koronawirusa, snując plany i stawiając sobie cele na 2020 rok. Zaskoczyła niespodziewanie każdego,...

Content marketing, dlaczego warto?
Content marketing, dlaczego warto?
Anna Ogorzałek / 25.03.2020

Content marketing to bardzo popularna nazwa, z którą zapewne nie raz się spotkałeś. Nic dziwnego, bowiem aktualnie jest najważniejszym...

Co to jest współczynnik odrzuceń?
Co to jest współczynnik odrzuceń?
Łukasz Grzesik / 22.03.2020

Czy współczynnik odrzuceń jest taki straszny? Po czym poznać, że ludzie czytają? Na początek pewne rozróżnienia… między współczynnikiem wyjść a...

Indeksowanie i najczęstsze błędy znajdowane przez wyszukiwarkę
Indeksowanie i najczęstsze błędy znajdowane przez wyszukiwarkę
Marcin Caban / 21.03.2020

Zapraszamy do lektury artykułu na temat najczęstszych błędów znajdowanych przez wyszukiwarkę w czasie indeksowania stron.

Wpływ RankBrain na SEO i marketing cyfrowy
Wpływ RankBrain na SEO i marketing cyfrowy
Łukasz Grzesik / 21.03.2020

RankBrain to algorytm wyszukiwarki oparty na uczeniu maszynowym (nauki zajmującej się sztuczną inteligencją). Jego użycie zostało potwierdzone przez Google...

Kampanie reklamowe na Instagramie
Kampanie reklamowe na Instagramie
Anna Ogorzałek / 17.03.2020

Chcesz wypromować swoją markę lub firmę w Internecie? Powinieneś sięgnąć po jedno z najskuteczniejszych narzędzi marketingowych – Instagram. To...

Jak prowadzić Instagram firmowy
Jak prowadzić Instagram firmowy
Anna Ogorzałek / 17.03.2020

Instagram to portal społecznościowy, który z roku na rok cieszy się coraz większa popularnością w Polsce. Choć niedoceniany, jest...

Pozycjonowanie na frazy precyzyjne, zalety i wady
Pozycjonowanie na frazy precyzyjne, zalety i wady
Arkadiusz Urbaś / 14.03.2020

Jeszcze do niedawna prace mające na celu pozycjonowanie stron wyglądały zupełnie inaczej niż teraz. Wprowadzane przez Google kolejne algorytmy...

Czym jest Google Search Console?
Czym jest Google Search Console?
Marcin Caban / 14.03.2020

Google Search Console jest niezwykle rozbudowanym i potężnym narzędziem dostarczanym bezpośrednio od Google. Pozwala na wszechstronne monitorowanie witryn internetowych...

Shadowban na Instagramie jak się go pozbyć?
Shadowban na Instagramie jak się go pozbyć?
Anna Ogorzałek / 14.03.2020

Pewnie każdy z Was nie raz spotkał się z określeniem shadowban. Nic dziwnego, bowiem jest to słowo bardzo często...

Czytelna strona internetowa, też wpływa na SEO
Czytelna strona internetowa, też wpływa na SEO
Arkadiusz Urbaś / 12.03.2020

Wiele firm zaczyna zwracać coraz większą uwagę na to, aby ich wizerunek oraz reklamy były dopracowane i spójne. W...

Czy warto reklamować się na FaceBooku i czy wpływa to na SEO?
Czy warto reklamować się na FaceBooku i czy wpływa to na SEO?
Anna Ogorzałek / 10.03.2020

Mający aż dwa miliardy aktywnych użytkowników Facebook to obecnie najpopularniejszy portal społecznościowy na świecie. Może być przeglądany zarówno na...

Dlaczego warto prowadzić Twitter firmowy?
Dlaczego warto prowadzić Twitter firmowy?
Anna Ogorzałek / 08.03.2020

Twitter to obok Instagrama i Facebooka jedno z największych mediów społecznościowych na świecie. Założyli go w 2006 roku trzej...

Jak pozycjonować konto na Instagramie?
Jak pozycjonować konto na Instagramie?
Anna Ogorzałek / 03.03.2020

Z pozycjonowaniem zazwyczaj kojarzą się strony internetowe. Niewiele osób wie, że pozycjonować można również profile w Social Mediach np....

Na czym polega usługa pozycjonowania zagranicznego znana też pod nazwą SEO globalne?
Na czym polega usługa pozycjonowania zagranicznego znana też pod nazwą SEO globalne?
Łukasz Grzesik / 03.03.2020

Pozycjonowanie zagraniczne to oferta dla tych właścicieli firm, którzy planują wyjście ze swoim biznesem poza granice Polski, jako główne...

Jak dobrać słowa kluczowe do pozycjonowania strony internetowej ?
Jak dobrać słowa kluczowe do pozycjonowania strony internetowej ?
Arkadiusz Urbaś / 27.02.2020

Dobór odpowiednich słów kluczowych do strony www to zasadnicze działanie dla jej pozycjonowania. Jeśli nie dokonamy wcześniejszej analizy, może...

SERP – co to jest?
SERP – co to jest?
Marcin Caban / 25.02.2020

SERP to skrót stworzony z pierwszych liter angielskiego hasła Search Engine Results Position, co w tłumaczeniu oznacza pozycje wyników...

Broken link checker WordPress – jak znaleźć i usunąć niedziałające linki w WordPressie
Broken link checker WordPress – jak znaleźć i usunąć niedziałające linki w WordPressie
Marcin Caban / 17.02.2020

Wtyczka Broken Link Checker jest jednym z podstawowych narzędzi wykorzystywanych podczas audytu i optymalizacji strony w aspekcie SEO. To...

Najważniejsze trendy w SEO w 2020 roku PLT i CBR
Najważniejsze trendy w SEO w 2020 roku PLT i CBR
Marcin Caban / 09.02.2020

„Jedyną stałą rzeczą w życiu jest zmiana” – te słowa Heraklita z Efezu doskonale wpisują się w to, jak...

Optymalizacji zdjęć WordPress – co warto wiedzieć?
Optymalizacji zdjęć WordPress – co warto wiedzieć?
Marcin Caban / 30.01.2020

Optymalizacja to bez wątpienia jeden z najczęściej pojawiających się terminów na naszym blogu. Nic w tym dziwnego – w...

Instagram vs SEO – jak wykorzystać potencjał Instagrama w SEO?
Instagram vs SEO – jak wykorzystać potencjał Instagrama w SEO?
Anna Ogorzałek / 28.01.2020

Instagram to obok Facebooka i Twittera jeden z najpopularniejszych portali społecznościowych, który z roku na rok cieszy się coraz...

Lazy load dla WordPress
Lazy load dla WordPress
Marcin Caban / 27.01.2020

Obecnie internet towarzyszy nam niemalże w każdej minucie życia. Nieustannie jesteśmy podłączeni do sieci, każdego dnia odwiedzamy różne strony...

Czym są atrybuty linków – dofollow i nofollow
Czym są atrybuty linków – dofollow i nofollow
Marcin Caban / 12.01.2020

Zdobywanie linków – czy potrzebne? Każdy, kto choć półsłówkiem słyszał o SEO i pozycjonowaniu stron internetowych, z pewnością wie,...

Audyt SEO TF-IDF, co należy zbadać? jak budować treści?
Audyt SEO TF-IDF, co należy zbadać? jak budować treści?
Łukasz Grzesik / 08.01.2020

Badanie TF-IDF to zaawansowana ocena podobieństwa treści. Porównywane są różne elementy SEO optymalizacji waszej strony i stron konkurencji, znajdujących...

Yoast SEO możliwości – na co pozwala
Yoast SEO możliwości – na co pozwala
Marcin Caban / 02.01.2020

Yoast SEO to wtyczka dedykowana najpopularniejszemu systemowi CMS na świecie – WordPressowi. Co ciekawe, to jednocześnie najpopularniejsze narzędzie wspomagające...

GoogleBot – co to takiego?
GoogleBot – co to takiego?
Marcin Caban / 29.12.2019

GoogleBot jest uniwersalną nazwą dla głównych robotów indeksujących strony wysyłanych przez wyszukiwarkę Google. Istnieją także inne roboty Google, które...

Czym jest plik robots.txt? i jak wpływa na pozycjonowanie
Czym jest plik robots.txt? i jak wpływa na pozycjonowanie
Marcin Caban / 27.12.2019

Plik robots.txt to jedno z podstawowych narzędzi, które pozwala właścicielom lub administratorom stron internetowych przekazywać instrukcje robotom wyszukiwarek, które...

Jak tworzyć atrakcyjne opisy produktów do sklepów internetowych?
Jak tworzyć atrakcyjne opisy produktów do sklepów internetowych?
Anna Ogorzałek / 22.11.2019

Dane Bisnode, pioniera w analizie danych, jednoznacznie wskazują, że Polacy uwielbiają robić zakupy w sklepach internetowych, dlatego perspektywy dla...