Indeksowanie i najczęstsze błędy znajdowane przez wyszukiwarkę

Indeksowanie i najczęstsze błędy znajdowane przez wyszukiwarkę

Zapraszamy do lektury artykułu na temat najczęstszych błędów znajdowanych przez wyszukiwarkę w czasie indeksowania stron.

Błędy 4xx

Błędy 4xx to objaw problemu występującego na stronie internetowej. Pojawiają się one na ekranie osób odwiedzających stronę np. wtedy, gdy nie działa jeden z widocznych na niej linków. Należy więc pamiętać o tym żeby sprawdzać na bieżąco, czy linki widoczne w treściach umieszczonych na Twojej stronie działają prawidłowo i faktycznie przekierowują internautów do wybranych przez Ciebie stron www. Jeżeli nie dopilnujemy tego i taki błąd będzie pojawiał się często, odwiedzający witrynę mogą stracić do niej zaufanie. Chcesz sprawdzić czy na twojej stronie nie występują błędy 4xx – poznaj naszą ofertę na audyt strony.

 

Błędy 5xx

Pojawienie się na ekranie informacji o wystąpieniu tego błędu świadczy o tym, że zaistniał problem z serwerem. Podobnie jak w przypadku błędów 4xx także i tutaj zalecana jest bieżąca kontrola strony w celu upewnienia się, że tego rodzaju problemy nie występują. Jeżeli będą się one często pojawiać, strona straci w rankingu wyników wyszukiwarek.

 

Strona 404

Teoretycznie jest to błąd wskazujący na to, że strona, której szukasz nie istnieje. Na stronie błędu 404 powinna być dostępna mapa witryny HTML, pasek nawigacyjny oraz pole umożliwiające wyszukanie wpisanej w nie frazy. Taka strona powinna również zwracać kod odpowiedzi 404. Tyle mówi teoria, w praktyce zwykle niestety tak nie jest i witryna informująca o błędzie 404 takich funkcji najczęściej nie posiada.

 

Strony indeksowane z ograniczeniami

Indeksowanie strony może być ograniczone kilkoma różnymi metodami:

w pliku robots.txt;

  • wg noindex X-Robots;
  • wg noindex meta tag.

Powyżej wymienione są linie kodu HTML określające to, jak roboty indeksujące powinny się poruszać w niektórych miejscach witryny. Otrzymują one informację o tym, że strona nie jest dostępna dla indeksowania i podane są dla nich instrukcje kierowania się zgodnie z widocznymi na niej linkami lub/i archiwizowania jej zawartości. Sprawdź, czy podstrony z wartościową, unikalną treścią są dostępne dla robotów indeksujących.

 

Plik robots.txt

Jeżeli roboty indeksujące przebywając na stronie natrafią na plik robots.txt oznaczać to będzie, że zostanie on z automatu przez nie zaindeksowany. Konieczne jest, aby zawierał on informację na temat tego, jakie strony powinny być indeksowane a jakie nie. Możesz zdecydować o tym, że pewne umieszczone na stronie informacje nie będą podlegać indeksowaniu. Zastosuj wtedy odpowiednią regułę w pliku robots.txt. Chciałbyś dowiedzieć się czegoś więcej na temat? Zajrzyj na stronę http://www.robotstxt.org/robotstxt.html.

Miej na uwadze to, że polecenia znajdujące się w pliku robots.txt to bardziej sugestie, niż nakazy postępowania dla robotów indeksujących. Niektóre z nich mogą się do nich nie zastosować.

 

Sitemap.xml

Sitemap XML witryny powinna zawierać spis wszystkich stron internetowych, jakie mają być indeksowane i powinna stanowić element katalogu obok strony głównej ( przykład: http://www.site.com/sitemap.xml ). Jej zadaniem jest wspieranie indeksowania. Powinna być aktualizowana za każdym razem, gdy do witryny dodawane są nowe strony. Pamiętaj również o stosowaniu szczególnej składni mapy strony.

Sitemap umożliwia nadanie priorytetu każdej stronie witryny, informując w ten sposób wyszukiwarki o tym, które z nich mają być indeksowane częściej. Poszukujesz wskazówek dotyczących tego, jak stworzyć mapę witryny? Takie informacje znajdziesz na stronie http://www.sitemaps.org/.

Więcej na temat indeksowania znajdziecie tu: https://audyt-strony.pl/category/indeksowanie-i-widzenie-przez-wyszukiwarki/

Zobacz również
Larry Page – kim jest twórca przeglądarki Google?
Larry Page – kim jest twórca przeglądarki Google?
Anna Ogorzałek / 25.08.2020

Każdy doskonale zna przeglądarkę Google, ale nie każdy wie, kto jest jej twórcą. To skromny i niepozorny student z...

Jak pisać skuteczne teksty SEO?
Jak pisać skuteczne teksty SEO?
Anna Ogorzałek / 15.07.2020

Zanim przejdziemy do szczegółowego omówienia tematu, warto zastanowić się and tym, jaką funkcję pełnią teksty SEO i jakie są...

Brakujące wartości x-default i hreflang / czym są, co warto wiedzieć
Brakujące wartości x-default i hreflang / czym są, co warto wiedzieć
Marcin Caban / 11.07.2020

Brakujące wartości x-default: Nie ma obowiązku stosowania „x-default”, jest to jednak zalecane ze względu na korzyści,jakie przynosi podczas pozycjonowania...

Audyt strony internetowej – czym jest? W jaki sposób się go przeprowadza?
Audyt strony internetowej – czym jest? W jaki sposób się go przeprowadza?
Piotr Antoszek CEO IcomSEO / 10.07.2020

Jest to zestaw czynności podejmowanych w związku z pozycjonowaniem strony. Jego zadaniem jest znalezienie wszystkich nieprawidłowości w jej działaniu,...

W jaki sposób pozyskać obserwujących na Instagramie?
W jaki sposób pozyskać obserwujących na Instagramie?
Anna Ogorzałek / 24.06.2020

Wielu użytkowników Instagrama zadaje sobie to samo pytanie: Co zrobić, by zdobyć nowych obserwujących i wyróżnić się spośród innych...

Dla kogo jest certyfikat SSL? czy wpływa na SEO?
Dla kogo jest certyfikat SSL? czy wpływa na SEO?
Marcin Caban / 06.06.2020

Bezpieczeństwo danych i informacji w internecie jest obecnie jedną z najważniejszych kwestii, o którą zabiegają przeglądarki, wyszukiwarki, ale również...

Czy hosting ma wpływ na SEO?
Czy hosting ma wpływ na SEO?
Marcin Caban / 23.05.2020

Hosting to nieodłączny element strony internetowej. Tylko dzięki niemu witryna może być widoczna w sieci. Usługa hostingowa polega na...

Marketing internetowy, czyli skuteczna reklama w dobie koronawirusa
Marketing internetowy, czyli skuteczna reklama w dobie koronawirusa
Anna Ogorzałek / 17.05.2020

Nikt zapewne nie spodziewał się pandemii koronawirusa, snując plany i stawiając sobie cele na 2020 rok. Zaskoczyła niespodziewanie każdego,...

Content marketing, dlaczego warto?
Content marketing, dlaczego warto?
Anna Ogorzałek / 25.03.2020

Content marketing to bardzo popularna nazwa, z którą zapewne nie raz się spotkałeś. Nic dziwnego, bowiem aktualnie jest najważniejszym...

Co to jest współczynnik odrzuceń?
Co to jest współczynnik odrzuceń?
Łukasz Grzesik / 22.03.2020

Czy współczynnik odrzuceń jest taki straszny? Po czym poznać, że ludzie czytają? Na początek pewne rozróżnienia… między współczynnikiem wyjść a...

Wpływ RankBrain na SEO i marketing cyfrowy
Wpływ RankBrain na SEO i marketing cyfrowy
Łukasz Grzesik / 21.03.2020

RankBrain to algorytm wyszukiwarki oparty na uczeniu maszynowym (nauki zajmującej się sztuczną inteligencją). Jego użycie zostało potwierdzone przez Google...

Kampanie reklamowe na Instagramie
Kampanie reklamowe na Instagramie
Anna Ogorzałek / 17.03.2020

Chcesz wypromować swoją markę lub firmę w Internecie? Powinieneś sięgnąć po jedno z najskuteczniejszych narzędzi marketingowych – Instagram. To...

Jak prowadzić Instagram firmowy
Jak prowadzić Instagram firmowy
Anna Ogorzałek / 17.03.2020

Instagram to portal społecznościowy, który z roku na rok cieszy się coraz większa popularnością w Polsce. Choć niedoceniany, jest...

Pozycjonowanie na frazy precyzyjne, zalety i wady
Pozycjonowanie na frazy precyzyjne, zalety i wady
Arkadiusz Urbaś / 14.03.2020

Jeszcze do niedawna prace mające na celu pozycjonowanie stron wyglądały zupełnie inaczej niż teraz. Wprowadzane przez Google kolejne algorytmy...

Czym jest Google Search Console?
Czym jest Google Search Console?
Marcin Caban / 14.03.2020

Google Search Console jest niezwykle rozbudowanym i potężnym narzędziem dostarczanym bezpośrednio od Google. Pozwala na wszechstronne monitorowanie witryn internetowych...

Shadowban na Instagramie jak się go pozbyć?
Shadowban na Instagramie jak się go pozbyć?
Anna Ogorzałek / 14.03.2020

Pewnie każdy z Was nie raz spotkał się z określeniem shadowban. Nic dziwnego, bowiem jest to słowo bardzo często...

Czytelna strona internetowa, też wpływa na SEO
Czytelna strona internetowa, też wpływa na SEO
Arkadiusz Urbaś / 12.03.2020

Wiele firm zaczyna zwracać coraz większą uwagę na to, aby ich wizerunek oraz reklamy były dopracowane i spójne. W...

Czy warto reklamować się na FaceBooku i czy wpływa to na SEO?
Czy warto reklamować się na FaceBooku i czy wpływa to na SEO?
Anna Ogorzałek / 10.03.2020

Mający aż dwa miliardy aktywnych użytkowników Facebook to obecnie najpopularniejszy portal społecznościowy na świecie. Może być przeglądany zarówno na...

Dlaczego warto prowadzić Twitter firmowy?
Dlaczego warto prowadzić Twitter firmowy?
Anna Ogorzałek / 08.03.2020

Twitter to obok Instagrama i Facebooka jedno z największych mediów społecznościowych na świecie. Założyli go w 2006 roku trzej...

Jak pozycjonować konto na Instagramie?
Jak pozycjonować konto na Instagramie?
Anna Ogorzałek / 03.03.2020

Z pozycjonowaniem zazwyczaj kojarzą się strony internetowe. Niewiele osób wie, że pozycjonować można również profile w Social Mediach np....

Na czym polega usługa pozycjonowania zagranicznego znana też pod nazwą SEO globalne?
Na czym polega usługa pozycjonowania zagranicznego znana też pod nazwą SEO globalne?
Łukasz Grzesik / 03.03.2020

Pozycjonowanie zagraniczne to oferta dla tych właścicieli firm, którzy planują wyjście ze swoim biznesem poza granice Polski, jako główne...

Jak dobrać słowa kluczowe do pozycjonowania strony internetowej ?
Jak dobrać słowa kluczowe do pozycjonowania strony internetowej ?
Arkadiusz Urbaś / 27.02.2020

Dobór odpowiednich słów kluczowych do strony www to zasadnicze działanie dla jej pozycjonowania. Jeśli nie dokonamy wcześniejszej analizy, może...

SERP – co to jest?
SERP – co to jest?
Marcin Caban / 25.02.2020

SERP to skrót stworzony z pierwszych liter angielskiego hasła Search Engine Results Position, co w tłumaczeniu oznacza pozycje wyników...

Broken link checker WordPress – jak znaleźć i usunąć niedziałające linki w WordPressie
Broken link checker WordPress – jak znaleźć i usunąć niedziałające linki w WordPressie
Marcin Caban / 17.02.2020

Wtyczka Broken Link Checker jest jednym z podstawowych narzędzi wykorzystywanych podczas audytu i optymalizacji strony w aspekcie SEO. To...

Najważniejsze trendy w SEO w 2020 roku PLT i CBR
Najważniejsze trendy w SEO w 2020 roku PLT i CBR
Marcin Caban / 09.02.2020

„Jedyną stałą rzeczą w życiu jest zmiana” – te słowa Heraklita z Efezu doskonale wpisują się w to, jak...

Optymalizacji zdjęć WordPress – co warto wiedzieć?
Optymalizacji zdjęć WordPress – co warto wiedzieć?
Marcin Caban / 30.01.2020

Optymalizacja to bez wątpienia jeden z najczęściej pojawiających się terminów na naszym blogu. Nic w tym dziwnego – w...

Instagram vs SEO – jak wykorzystać potencjał Instagrama w SEO?
Instagram vs SEO – jak wykorzystać potencjał Instagrama w SEO?
Anna Ogorzałek / 28.01.2020

Instagram to obok Facebooka i Twittera jeden z najpopularniejszych portali społecznościowych, który z roku na rok cieszy się coraz...

Lazy load dla WordPress
Lazy load dla WordPress
Marcin Caban / 27.01.2020

Obecnie internet towarzyszy nam niemalże w każdej minucie życia. Nieustannie jesteśmy podłączeni do sieci, każdego dnia odwiedzamy różne strony...

Czym są atrybuty linków – dofollow i nofollow
Czym są atrybuty linków – dofollow i nofollow
Marcin Caban / 12.01.2020

Zdobywanie linków – czy potrzebne? Każdy, kto choć półsłówkiem słyszał o SEO i pozycjonowaniu stron internetowych, z pewnością wie,...

Audyt SEO TF-IDF, co należy zbadać? jak budować treści?
Audyt SEO TF-IDF, co należy zbadać? jak budować treści?
Łukasz Grzesik / 08.01.2020

Badanie TF-IDF to zaawansowana ocena podobieństwa treści. Porównywane są różne elementy SEO optymalizacji waszej strony i stron konkurencji, znajdujących...

Yoast SEO możliwości – na co pozwala
Yoast SEO możliwości – na co pozwala
Marcin Caban / 02.01.2020

Yoast SEO to wtyczka dedykowana najpopularniejszemu systemowi CMS na świecie – WordPressowi. Co ciekawe, to jednocześnie najpopularniejsze narzędzie wspomagające...

GoogleBot – co to takiego?
GoogleBot – co to takiego?
Marcin Caban / 29.12.2019

GoogleBot jest uniwersalną nazwą dla głównych robotów indeksujących strony wysyłanych przez wyszukiwarkę Google. Istnieją także inne roboty Google, które...

Czym jest plik robots.txt? i jak wpływa na pozycjonowanie
Czym jest plik robots.txt? i jak wpływa na pozycjonowanie
Marcin Caban / 27.12.2019

Plik robots.txt to jedno z podstawowych narzędzi, które pozwala właścicielom lub administratorom stron internetowych przekazywać instrukcje robotom wyszukiwarek, które...

Jak tworzyć atrakcyjne opisy produktów do sklepów internetowych?
Jak tworzyć atrakcyjne opisy produktów do sklepów internetowych?
Anna Ogorzałek / 22.11.2019

Dane Bisnode, pioniera w analizie danych, jednoznacznie wskazują, że Polacy uwielbiają robić zakupy w sklepach internetowych, dlatego perspektywy dla...

Główne korzyści pozycjonowania
Główne korzyści pozycjonowania
Piotr Antoszek CEO IcomSEO / 28.10.2019

Pozycjonowanie to zbiór określonych technik i procesów pozwalających osiągnąć danej witrynie wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania. To z kolei...