Jak pozycjonować konto na Instagramie?

Jak pozycjonować konto na Instagramie?

Z pozycjonowaniem zazwyczaj kojarzą się strony internetowe. Niewiele osób wie, że pozycjonować można również profile w Social Mediach np. konto na Instagramie. Działa to podobnie jak pozycjonowanie strony pod kątem wyszukiwań w Google. Od czego zacząć? Przede wszystkim należy dołożyć wszelkich starań, aby profil na Instagramie zawierał wszelkie potrzebne do pozycjonowania elementy, a dzięki temu mógł być z łatwością znaleziony w wyszukiwarce na Instagramie.

Ważne są słowa kluczowe zawarte w nazwie użytkownika lub konta np. makijaże Lublin. Jeśli ktoś szuka salonu kosmetycznego w Lublinie, w którym wykonuje się makijaże, to jest bardzo duże prawdopodobieństwo, że Twoje konto pojawi się wysoko w rankingu wyszukiwań. Dobrze wypozycjonowane konto na Instagramie ma ogromny wpływ na ilość wyświetleń Twojego profilu. Jakie elementy musi zawierać konto na Instagramie, by mogło być pozycjonowane?

  • Określenie tematu profilu – Twój profil powinien mieć konkretny temat np. makijaże, podróże, moda –wtedy będzie można łatwo dobrać do Twojego profilu (zainteresowań, pasji, zawodu) słowa klucze.
  • Nazwa użytkownika – pozycjonowanie konta na Instagramie opiera się na dwóch kluczowych elementach. Pierwszy z nich to nazwa użytkownika. Nazwa użytkownika powinna nawiązywać do tego, o czym jest Twoje konto lub firma, którą prowadzisz. Muszą być zawarte w niej słowa, które potencjalna osoba zainteresowana Twoimi usługami lub tematyką konta, wpisze w wyszukiwarce Instagrama.
  • Nazwa konta– jest to kolejny niezwykle ważny element pozycjonowania konta w wyszukiwarce Instagrama. Nazwa konta pojawia się pod nazwą użytkownika i może być jej uzupełnieniem (możesz opisać swoje konto za pomocą słów kluczowych, hasztagów, emotikonek). Na początku warto sprawdzić popularność poszczególnych elementów.
  • Optymalizacja zdjęć – Twój sukces w pozycjonowaniu wiąże się również z jakością Twoich zdjęć. Elementy znajdujące się powinny być z łatwością rozpoznawalne – czy jest to jedzenie, krajobraz, a może książka? Technologia „rozpoznawanie obrazu” klasyfikuje zdjęcia wedle ich zawartości. Pomaga to użytkownikom znaleźć Twoje treści.
  • Podpisywanie zdjęć – Zanim opublikujesz zdjęcie, zastanów się, czy podpis, którego użyłeś pod zdjęciem, jest właściwy dla zdjęcia i Twojej marki.
  • Odpowiednie hasztagi – Właściwie dobrane hasztagi pod zdjęciami udostępniają Twoje konto docelowym odbiorcom. Możesz wypromować markę wśród osób o podobnych zainteresowaniach, pasjach i celach. Więcej: https://icomsocial.pl/blog/hasztagi-co-to-jest-jak-uzywac-ich-w-social-media/

Pozycjonowanie na Instagramie nie należy do najłatwiejszych, dlatego warto powierzyć je w ręce specjalistów!

Zobacz również
10 najważniejszych aktualizacji po konferencji Google Search On 22
10 najważniejszych aktualizacji po konferencji Google Search On 22
Jacek Kałuża / 16.10.2022

Podczas corocznego wydarzenia Google Search On właściciel najpopularniejszej wyszukiwarki internetowej ogłosił ważne zmiany w już istniejących opcjach. Oto kilka...

Marketing szeptany – wszystko, co powinieneś o nim wiedzieć!
Marketing szeptany – wszystko, co powinieneś o nim wiedzieć!
Marcin Caban / 13.03.2021

Marketing szeptany z ang. whisper marketing i word of mouth marketing to w ostatnim czasie coraz bardziej popularne działania...

Usuwanie fałszywych i negatywnych opinii w Google Maps i nie tylko
Usuwanie fałszywych i negatywnych opinii w Google Maps i nie tylko
Jacek Kałuża / 11.03.2021

W ostatnim czasie coraz częściej zauważane jest w Internecie negatywne zjawisko tworzenia nieprawdziwych i krzywdzących wpisów i opinii, powodujących...