Najczęściej popełniane błędy w kampaniach Allegro Ads

Najczęściej popełniane błędy w kampaniach Allegro Ads

W tym artykule zostaną opisane błędy, które są najczęściej popełniane przez osoby zajmujące się konfiguracją i optymalizacją kampanii Allegro Ads.

1. Nieprawidłowa struktura kampanii

Jest to błąd, który występuje bardzo często. Prawdopodobieństwo jego pojawienia się jest największe w przypadku osób zajmujących się kampanią Allegro Ads po raz pierwszy. Nie mając odpowiedniego doświadczenia łatwo jest popełnić pomyłkę. Błąd polega na ustawieniu parametrów Allegro Ads w taki sposób, że wszystkie oferowane przez daną osobę produkty trafiają do tej samej kampanii oraz do jednej grupy reklam. Specjaliści zajmujący się na co dzień marketingiem internetowym radzą dokonać podziału produktów. Niektóre z nich powinny trafić do jednej kampanii i grupy reklam, a inne do pozostałych. Właściwie istnieje tylko jeden przypadek, kiedy to zalecana jest aktywacja wyłącznie jednej kampanii. Chodzi o taką sytuację, gdy sprzedający nie posiada zbyt dużych pieniędzy, które mógłby przeznaczyć na działania marketingowe w internecie.

2. Budżety i stawki

Kiedy zostanie opracowana prawidłowa struktura kampanii, sprzedający musi zająć się kwestią budżetów, które zostaną przyporządkowane kampaniom oraz grupom reklam. Musi on zdawać sobie sprawę z tego, że ustawienia będą musiały podlegać co pewien czas aktualizacji. Jest to konieczne, ponieważ skuteczność kampanii będzie podlegać zmianom w trakcie jej trwania. Wtedy konieczna jest interwencja ze strony sprzedającego. Co może mieć wpływ na te zmiany? Przykładem jest produkt, który dobrze sprzedaje się tylko w pewnej określonej porze roku, np. w czasie zimy. Inną przyczyną tego, że należy co pewien czas wprowadzać poprawki do ustawień kampanii są działania podejmowane przez Twoją konkurencję. Jak widać nie jest to czynność, którą przeprowadza się tylko raz, a potem już tylko oczekuje się na efekty. Konieczne jest tutaj prowadzenie stałej obserwacji efektów kampanii. Tylko w ten sposób będzie możliwe osiągnięcie satysfakcjonujących sprzedawcę wyników.

3. Wykluczające i wymagane słowa kluczowe

Wykluczającymi słowami kluczowymi nazywamy te z nich, które umożliwiają znalezienie wśród słów używanych w kampanii Allegro Ads tych najważniejszych dla potencjalnych klientów. Natomiast wymagane słowo kluczowe zapewnia możliwość bardziej precyzyjnego określenia liczby zapytań, których zastosowanie spowoduje wyświetlenie się danej reklamy. Allegro Ads umożliwia osobom prowadzącym kampanię przy pomocy tego właśnie narzędzia możliwość skonfigurowania wykluczających i wymaganych słów według własnych potrzeb. Dzięki temu sprzedający nie będzie musiał ponosić dodatkowych, zupełnie niepotrzebnych kosztów. Jest to z pewnością niezwykle istotne dla tych osób, które nie mogą sobie pozwolić na wydanie dużych pieniędzy na kampanię.

4. Niepełne wykorzystywanie możliwości, jakie dają sprzedającym reklamy graficzne

Reklama graficzna zapewnia wiele ciekawych możliwości promowania produktu. Możesz np. ułożyć własne hasło reklamowe, które będzie kierować internautów odwiedzających portal Allegro na wybraną przez Ciebie podstronę. Reklama graficzna nie cieszy się taką popularnością, na jaką zasługuje. Może być to spowodowane obawami sprzedającego dotyczącymi swoich umiejętności stworzenia i późniejszej konfiguracji tego rodzaju reklamy. Warto jednak przynajmniej spróbować wykonania takiej czynności, stosując się np. do porad umieszczonych na profesjonalnych portalach zajmujących się tematyką marketingu internetowego.

Zobacz też:

< Powrót

Zapisz się do newslettera