Poprawny Tag title i meta description, na co warto zwrócić uwagę

Poprawny Tag title i meta description, na co warto zwrócić uwagę

Zapraszamy do lektury artykułu na temat tagu title i meta description, jego długości. Dowiecie się też, dlaczego nie powinno się mieć pustych tagów title i meta description.

Tagi title mające zbyt dużą liczbę znaków

  • Długość tagu title nie jest istotna dla robotów Google, które zajmują się indeksowaniem stron internetowych. Jeżeli chcesz, możesz więc utworzyć bardzo długi tytuł. To, że taka możliwość istnieje nie oznacza jednak, że należy z niej korzystać. Jeśli zostanie przekroczona liczba 70 znaków w tagu title, to nie będzie się on wyświetlał w całości internautom korzystającym z wyszukiwarki Google. Wtedy tytuł jest przycinany. Osoba poszukująca interesujących ją informacji w Google zobaczy więc niepełny tytuł. Może ona wtedy zacząć podejrzewać, że ta witryna nie jest bezpiecznym miejscem i lepiej będzie odwiedzić inną stronę. Wielu internautów może pomyśleć tak samo. Przez to liczba odwiedzających Twoją stronę nie będzie tak duża, jak mogłaby być. Jeżeli prowadzisz portal tematyczny wyłącznie dla przyjemności, być może mógłbyś nawet to zaakceptować. Jeżeli jednak prowadzisz e-sklep lub firmę oferującą wykonywanie usług, mniejsza liczba odwiedzających Twoją witrynę bezpośrednio przełoży się na wyniki finansowe. Tag title może być traktowany jako wizytówka prowadzonej przez Ciebie strony. Powinna więc zachęcać do jej odwiedzenia, a nie odstraszać osoby korzystające z wyszukiwarki Google. Jej algorytm przewiduje również jeszcze inne rozwiązanie. W przypadku bardzo długiego tytułu, który na dodatek zawiera bardzo dużą liczbę słów kluczowych, Twój tag title zostanie usunięty i zastąpiony nowym, wygenerowanym przez algorytm Google. Jeżeli nie jesteś przekonany o tym, że utworzony przez Ciebie tytuł jest prawidłowy biorąc pod uwagę zalecenia Google, poszukaj informacji na ten temat na portalach poświęconych takim tematom, jak pozycjonowanie. Znajdziesz tam wiele cennych wskazówek.

Puste tagi title

  • Tag title ma duże znaczenie dla robotów Google podczas indeksowania przez nie stron internetowych. Każdy administrator witryny powinien więc zadbać o to, aby umieścić w tym miejscu najważniejsze słowa kluczowe. Należy również pamiętać o tym, że tag title jest widoczny dla internautów, którzy korzystają z wyszukiwarki. Jeżeli tytuł nie wyda im się ciekawy, nie zdecydują się na kliknięcie w link i odwiedzenie Twojej strony. Wciąż zdarza się jednak, że administratorzy stron internetowych pozostawiają pusty tag title. Co to oznacza? Miejsce to zostanie wypełnione przez wyszukiwarkę automatycznie, na podstawie algorytmu. Trudno więc spodziewać się tego, aby utworzony w taki sposób tytuł był ciekawy w ocenie internauty, któremu wyświetli się on na ekranie laptopa lub telefonu. Nie pozostawiaj więc tak istotnej kwestii, jak tag title, algorytmowi Google. Jeżeli zależy Ci na tym, aby Twoja witryna była dobrze widoczna w internecie, a jej opis zachęcał do odwiedzenia tego miejsca, zajmij się tym sam.

Tagi meta description mające zbyt dużą liczbę znaków

  • Meta description nazywane jest czasem wizytówką strony internetowej i jest w tym określeniu dużo prawdy. Na podstawie tego krótkiego opisu treści, jakie można znaleźć na danej witrynie, internauta decyduje o tym, czy warto jest odwiedzić tą stronę. Jeżeli opis wyda się takiej osobie niejasny, niezrozumiały lub zdecydowanie zniechęcający, najprawdopodobniej nie zdecyduje się ona na odwiedzenie tej witryny. Ma to szczególnie znaczenie w przypadku stron promujących ofertę sklepów lub firm oferujących wykonywanie różnych usług. Błędne meta description powoduje, że taką witrynę odwiedza mniej osób. Przez to właściciel firmy nie może liczyć na taką liczbę zamówień produktów lub wykonania usług, jakiej mógłby się spodziewać w przypadku dobrze przygotowanego opisu strony. W przypadku portali prowadzonych hobbystycznie, poświęconych np. przyrodzie lub wędkarstwu, taka sytuacja teoretycznie mogłaby być zaakceptowana. Czy jednak właściciel takiej strony nie stworzył jej jednak dlatego, aby była jak najczęściej odwiedzana przez osoby interesujące się danym tematem?
  • Zalecenia Google dotyczące meta description są nieco inne dla komputerów stacjonarnych i laptopów, niż dla urządzeń mobilnych. W tym pierwszym przypadku zaleca się zastosowanie nie więcej niż 158 znaków w opisie witryny. Jeżeli chodzi o urządzenia mobilne, jest to 120 znaków. Są to tylko zalecenia, nie istnieje tutaj żaden przymus. Należy jednak pamiętać o tym, że jeśli przekroczysz zalecaną przez Google liczbę znaków, algorytm wyszukiwarki spowoduje przycięcie opisu. Jeżeli tak właśnie się stanie, może on wydawać się wtedy niezrozumiały dla internautów szukających w Google interesujących ich tematów. Trudno wtedy liczyć na to, że taka osoba chętnie kliknie w link, który przekieruje ją na Twoją stronę internetową. Jak widzisz należy dbać o to, aby zawartość meta description była zgodna z zaleceniami Google. W razie wątpliwości dotyczących tego zagadnienia skorzystaj z poradników, które możesz znaleźć na portalach poświęconych tematyce pozycjonowania i administrowania stronami internetowymi.

 

Puste tagi meta description

  • Tag meta description obecnie nie ma bezpośredniego wpływu na pozycjonowanie strony w wyszukiwarkach internetowych. Kiedyś było inaczej, ale niezbyt uczciwe praktyki stosowane przez administratorów stron zmusiły Google do zmiany algorytmu. Co konkretnie robili właściciele stron internetowych? Umieszczali w meta description słowa kluczowe związane z treścią, jaką można było znaleźć na danej witrynie, zamiast umieścić tam jej krótki opis. Słowa kluczowe często były wstawiane jedno za drugim, po przecinku. Dzięki temu strona internetowa mogła awansować na coraz wyższe miejsca w rankingu Google. Było to stosowane tak często, że powstała nawet nazwa określająca takie praktyki- keyword stuffing. Od 2009 roku meta tag description nie wpływa już bezpośrednio na pozycjonowanie. Nie znaczy to jednak, że możemy o nim zapomnieć. Meta tag description wciąż ma pośredni wpływ na to, jak dobrze widoczna będzie Twoja witryna w internecie. Jest to wizytówka strony. Na podstawie jej opisu widocznego w wynikach wyszukiwania Google internauta podejmuje decyzję o tym, czy warto jest odwiedzić tą witrynę. Jeżeli stwierdzi, że nie znajdzie tu nic ciekawego dla siebie, odwiedzi inną stronę. Musisz więc zadbać o to, aby jak najwięcej osób uznało, że mogą na Twojej witrynie znaleźć te treści, którymi są w danym momencie zainteresowani. Teoretycznie możesz całkowicie pominąć meta tag description i po prostu niczego tam nie wstawiać. To wyszukiwarka wypełni wtedy automatycznie to miejsce. Wtedy może to być jednak fragment treści widocznych na stronie wyrwany z kontekstu. Taki tekst może nie mieć sensu dla czytającej go osoby. Trudno liczyć na to, że widząc tak zniechęcający opis zdecyduje się ona na odwiedzenie Twojej strony. Zadbaj więc o to, aby w meta tag description umieścić taką treść, żeby powstała w ten sposób przyciągająca uwagę wizytówka witryny, której jesteś właścicielem.
Zobacz również
Marketing szeptany – wszystko, co powinieneś o nim wiedzieć!
Marketing szeptany – wszystko, co powinieneś o nim wiedzieć!
Marcin Caban / 13.03.2021

Marketing szeptany z ang. whisper marketing i word of mouth marketing to w ostatnim czasie coraz bardziej popularne działania...

Usuwanie fałszywych i negatywnych opinii w Google Maps i nie tylko
Usuwanie fałszywych i negatywnych opinii w Google Maps i nie tylko
Jacek Kałuża / 11.03.2021

W ostatnim czasie coraz częściej zauważane jest w Internecie negatywne zjawisko tworzenia nieprawdziwych i krzywdzących wpisów i opinii, powodujących...

Usuwanie filtra Google, co warto wiedzieć?
Usuwanie filtra Google, co warto wiedzieć?
Marcin Caban / 27.02.2021

Jeżeli Twoja strona internetowa niespodziewanie zaczyna pojawiać się w wynikach Google na znacznie niższej pozycji, niż do tej pory,...