Poprawny Tag title i meta description, na co warto zwrócić uwagę

Poprawny Tag title i meta description, na co warto zwrócić uwagę

Zapraszamy do lektury artykułu na temat tagu title i meta description, jego długości. Dowiecie się też, dlaczego nie powinno się mieć pustych tagów title i meta description.

Tagi title mające zbyt dużą liczbę znaków

  • Długość tagu title nie jest istotna dla robotów Google, które zajmują się indeksowaniem stron internetowych. Jeżeli chcesz, możesz więc utworzyć bardzo długi tytuł. To, że taka możliwość istnieje nie oznacza jednak, że należy z niej korzystać. Jeśli zostanie przekroczona liczba 70 znaków w tagu title, to nie będzie się on wyświetlał w całości internautom korzystającym z wyszukiwarki Google. Wtedy tytuł jest przycinany. Osoba poszukująca interesujących ją informacji w Google zobaczy więc niepełny tytuł. Może ona wtedy zacząć podejrzewać, że ta witryna nie jest bezpiecznym miejscem i lepiej będzie odwiedzić inną stronę. Wielu internautów może pomyśleć tak samo. Przez to liczba odwiedzających Twoją stronę nie będzie tak duża, jak mogłaby być. Jeżeli prowadzisz portal tematyczny wyłącznie dla przyjemności, być może mógłbyś nawet to zaakceptować. Jeżeli jednak prowadzisz e-sklep lub firmę oferującą wykonywanie usług, mniejsza liczba odwiedzających Twoją witrynę bezpośrednio przełoży się na wyniki finansowe. Tag title może być traktowany jako wizytówka prowadzonej przez Ciebie strony. Powinna więc zachęcać do jej odwiedzenia, a nie odstraszać osoby korzystające z wyszukiwarki Google. Jej algorytm przewiduje również jeszcze inne rozwiązanie. W przypadku bardzo długiego tytułu, który na dodatek zawiera bardzo dużą liczbę słów kluczowych, Twój tag title zostanie usunięty i zastąpiony nowym, wygenerowanym przez algorytm Google. Jeżeli nie jesteś przekonany o tym, że utworzony przez Ciebie tytuł jest prawidłowy biorąc pod uwagę zalecenia Google, poszukaj informacji na ten temat na portalach poświęconych takim tematom, jak pozycjonowanie. Znajdziesz tam wiele cennych wskazówek.

Puste tagi title

  • Tag title ma duże znaczenie dla robotów Google podczas indeksowania przez nie stron internetowych. Każdy administrator witryny powinien więc zadbać o to, aby umieścić w tym miejscu najważniejsze słowa kluczowe. Należy również pamiętać o tym, że tag title jest widoczny dla internautów, którzy korzystają z wyszukiwarki. Jeżeli tytuł nie wyda im się ciekawy, nie zdecydują się na kliknięcie w link i odwiedzenie Twojej strony. Wciąż zdarza się jednak, że administratorzy stron internetowych pozostawiają pusty tag title. Co to oznacza? Miejsce to zostanie wypełnione przez wyszukiwarkę automatycznie, na podstawie algorytmu. Trudno więc spodziewać się tego, aby utworzony w taki sposób tytuł był ciekawy w ocenie internauty, któremu wyświetli się on na ekranie laptopa lub telefonu. Nie pozostawiaj więc tak istotnej kwestii, jak tag title, algorytmowi Google. Jeżeli zależy Ci na tym, aby Twoja witryna była dobrze widoczna w internecie, a jej opis zachęcał do odwiedzenia tego miejsca, zajmij się tym sam.

Tagi meta description mające zbyt dużą liczbę znaków

  • Meta description nazywane jest czasem wizytówką strony internetowej i jest w tym określeniu dużo prawdy. Na podstawie tego krótkiego opisu treści, jakie można znaleźć na danej witrynie, internauta decyduje o tym, czy warto jest odwiedzić tą stronę. Jeżeli opis wyda się takiej osobie niejasny, niezrozumiały lub zdecydowanie zniechęcający, najprawdopodobniej nie zdecyduje się ona na odwiedzenie tej witryny. Ma to szczególnie znaczenie w przypadku stron promujących ofertę sklepów lub firm oferujących wykonywanie różnych usług. Błędne meta description powoduje, że taką witrynę odwiedza mniej osób. Przez to właściciel firmy nie może liczyć na taką liczbę zamówień produktów lub wykonania usług, jakiej mógłby się spodziewać w przypadku dobrze przygotowanego opisu strony. W przypadku portali prowadzonych hobbystycznie, poświęconych np. przyrodzie lub wędkarstwu, taka sytuacja teoretycznie mogłaby być zaakceptowana. Czy jednak właściciel takiej strony nie stworzył jej jednak dlatego, aby była jak najczęściej odwiedzana przez osoby interesujące się danym tematem?
  • Zalecenia Google dotyczące meta description są nieco inne dla komputerów stacjonarnych i laptopów, niż dla urządzeń mobilnych. W tym pierwszym przypadku zaleca się zastosowanie nie więcej niż 158 znaków w opisie witryny. Jeżeli chodzi o urządzenia mobilne, jest to 120 znaków. Są to tylko zalecenia, nie istnieje tutaj żaden przymus. Należy jednak pamiętać o tym, że jeśli przekroczysz zalecaną przez Google liczbę znaków, algorytm wyszukiwarki spowoduje przycięcie opisu. Jeżeli tak właśnie się stanie, może on wydawać się wtedy niezrozumiały dla internautów szukających w Google interesujących ich tematów. Trudno wtedy liczyć na to, że taka osoba chętnie kliknie w link, który przekieruje ją na Twoją stronę internetową. Jak widzisz należy dbać o to, aby zawartość meta description była zgodna z zaleceniami Google. W razie wątpliwości dotyczących tego zagadnienia skorzystaj z poradników, które możesz znaleźć na portalach poświęconych tematyce pozycjonowania i administrowania stronami internetowymi.

 

Puste tagi meta description

  • Tag meta description obecnie nie ma bezpośredniego wpływu na pozycjonowanie strony w wyszukiwarkach internetowych. Kiedyś było inaczej, ale niezbyt uczciwe praktyki stosowane przez administratorów stron zmusiły Google do zmiany algorytmu. Co konkretnie robili właściciele stron internetowych? Umieszczali w meta description słowa kluczowe związane z treścią, jaką można było znaleźć na danej witrynie, zamiast umieścić tam jej krótki opis. Słowa kluczowe często były wstawiane jedno za drugim, po przecinku. Dzięki temu strona internetowa mogła awansować na coraz wyższe miejsca w rankingu Google. Było to stosowane tak często, że powstała nawet nazwa określająca takie praktyki- keyword stuffing. Od 2009 roku meta tag description nie wpływa już bezpośrednio na pozycjonowanie. Nie znaczy to jednak, że możemy o nim zapomnieć. Meta tag description wciąż ma pośredni wpływ na to, jak dobrze widoczna będzie Twoja witryna w internecie. Jest to wizytówka strony. Na podstawie jej opisu widocznego w wynikach wyszukiwania Google internauta podejmuje decyzję o tym, czy warto jest odwiedzić tą witrynę. Jeżeli stwierdzi, że nie znajdzie tu nic ciekawego dla siebie, odwiedzi inną stronę. Musisz więc zadbać o to, aby jak najwięcej osób uznało, że mogą na Twojej witrynie znaleźć te treści, którymi są w danym momencie zainteresowani. Teoretycznie możesz całkowicie pominąć meta tag description i po prostu niczego tam nie wstawiać. To wyszukiwarka wypełni wtedy automatycznie to miejsce. Wtedy może to być jednak fragment treści widocznych na stronie wyrwany z kontekstu. Taki tekst może nie mieć sensu dla czytającej go osoby. Trudno liczyć na to, że widząc tak zniechęcający opis zdecyduje się ona na odwiedzenie Twojej strony. Zadbaj więc o to, aby w meta tag description umieścić taką treść, żeby powstała w ten sposób przyciągająca uwagę wizytówka witryny, której jesteś właścicielem.
Zobacz również
Marketing szeptany – wszystko, co powinieneś o nim wiedzieć!
Marketing szeptany – wszystko, co powinieneś o nim wiedzieć!
Marcin Caban / 13.03.2021

Marketing szeptany z ang. whisper marketing i word of mouth marketing to w ostatnim czasie coraz bardziej popularne działania...

Usuwanie fałszywych i negatywnych opinii w Google Maps i nie tylko
Usuwanie fałszywych i negatywnych opinii w Google Maps i nie tylko
Jacek Kałuża / 11.03.2021

W ostatnim czasie coraz częściej zauważane jest w Internecie negatywne zjawisko tworzenia nieprawdziwych i krzywdzących wpisów i opinii, powodujących...

Usuwanie filtra Google, co warto wiedzieć?
Usuwanie filtra Google, co warto wiedzieć?
Marcin Caban / 27.02.2021

Jeżeli Twoja strona internetowa niespodziewanie zaczyna pojawiać się w wynikach Google na znacznie niższej pozycji, niż do tej pory,...

Pozycjonowanie wizytówki w Google Maps
Pozycjonowanie wizytówki w Google Maps
Łukasz Grzesik / 24.02.2021

Większość firm posiada wizytówkę w Google Maps. Nie zawsze jednak wykorzystywane są wszystkie możliwości, jakie daje obecność w tym...

Poznaj historię Social Media!
Poznaj historię Social Media!
Anna Ogorzałek / 20.02.2021

Aktualnie Social Media są czymś powszechnym w naszym życiu. Łatwy dostęp do Twittera, Facebooka, Instagrama, Linkedin, czy też innych...

Skuteczne kampanie Allegro Ads – zacznij sprzedawać więcej!
Skuteczne kampanie Allegro Ads – zacznij sprzedawać więcej!
Jacek Kałuża / 14.02.2021

Allegro to największa platforma e-commerce w Polsce. Portal należy do przedsiębiorstwa Allegro.pl sp. z o. o., którego właścicielami są...

Najczęściej popełniane błędy w kampaniach Allegro Ads
Najczęściej popełniane błędy w kampaniach Allegro Ads
Łukasz Grzesik / 10.02.2021

W tym artykule zostaną opisane błędy, które są najczęściej popełniane przez osoby zajmujące się konfiguracją i optymalizacją kampanii Allegro...

Zdjęcia produktowe biżuterii
Zdjęcia produktowe biżuterii
Łukasz Grzesik / 04.02.2021

Zdjęcia produktowe to jeden z najistotniejszych elementów sprzedaży w Internecie. Zwiększają one atrakcyjność i funkcjonalność sklepu internetowego, są doskonałym...

SEO co to jest? Jakie korzyści przynosi?
SEO co to jest? Jakie korzyści przynosi?
Anna Ogorzałek / 15.01.2021

Wiele osób zastanawia się, czym w ogóle jest SEO i jakie są jego największe korzyści. W tym artykule odpowiadamy...

Influencer marketing – gwarancja sukcesu?
Influencer marketing – gwarancja sukcesu?
Anna Ogorzałek / 17.12.2020

Rozwój Social Media sprawił, że zaczęły powstawać zupełnie nowe zawody, zainteresowania, a także usługi marketingowe dla firm. W tym...

Pozycjonowanie stron internetowych gabinetów medycznych – czy warto?
Pozycjonowanie stron internetowych gabinetów medycznych – czy warto?
Anna Ogorzałek / 04.12.2020

Lekarze, którzy prowadzą własne prywatne gabinety, bardzo często opierają działania marketingowe głównie na „poczcie pantoflowej”. Oznacza to, że pacjenci...

Co zrobić, by sklep internetowy zaczął sprzedawać więcej?
Co zrobić, by sklep internetowy zaczął sprzedawać więcej?
Anna Ogorzałek / 27.11.2020

Co zrobić, by sklep internetowy zaczął sprzedawać więcej? Poznaj 4 skuteczne działania! Prowadzisz sklep internetowy, ale od dłuższego czasu...

Dlaczego warto prowadzić bloga i jak go wypozycjonować?
Dlaczego warto prowadzić bloga i jak go wypozycjonować?
Anna Ogorzałek / 29.10.2020

Coraz więcej osób prywatnych i publicznych, a także przedsiębiorców decyduje się na założenie i prowadzenie własnego bloga. Wynika to...

Poznaj 5 skutecznych sposobów na wypromowanie swojego e-commerce!
Poznaj 5 skutecznych sposobów na wypromowanie swojego e-commerce!
Anna Ogorzałek / 26.09.2020

Pewnie nie raz zastanawiałeś się nad tym, jak wypromować swój własny sklep internetowy w Internecie. A może nawet próbowałeś...

Larry Page – kim jest twórca przeglądarki Google?
Larry Page – kim jest twórca przeglądarki Google?
Anna Ogorzałek / 25.08.2020

Każdy doskonale zna przeglądarkę Google, ale nie każdy wie, kto jest jej twórcą. To skromny i niepozorny student z...

Jak pisać skuteczne teksty SEO?
Jak pisać skuteczne teksty SEO?
Anna Ogorzałek / 15.07.2020

Zanim przejdziemy do szczegółowego omówienia tematu, warto zastanowić się and tym, jaką funkcję pełnią teksty SEO i jakie są...

Brakujące wartości x-default i hreflang / czym są, co warto wiedzieć
Brakujące wartości x-default i hreflang / czym są, co warto wiedzieć
Marcin Caban / 11.07.2020

Brakujące wartości x-default: Nie ma obowiązku stosowania „x-default”, jest to jednak zalecane ze względu na korzyści,jakie przynosi podczas pozycjonowania...

Audyt strony internetowej – czym jest? W jaki sposób się go przeprowadza?
Audyt strony internetowej – czym jest? W jaki sposób się go przeprowadza?
Piotr Antoszek CEO IcomSEO / 10.07.2020

Jest to zestaw czynności podejmowanych w związku z pozycjonowaniem strony. Jego zadaniem jest znalezienie wszystkich nieprawidłowości w jej działaniu,...

W jaki sposób pozyskać obserwujących na Instagramie?
W jaki sposób pozyskać obserwujących na Instagramie?
Anna Ogorzałek / 24.06.2020

Wielu użytkowników Instagrama zadaje sobie to samo pytanie: Co zrobić, by zdobyć nowych obserwujących i wyróżnić się spośród innych...

Dla kogo jest certyfikat SSL? czy wpływa na SEO?
Dla kogo jest certyfikat SSL? czy wpływa na SEO?
Marcin Caban / 06.06.2020

Bezpieczeństwo danych i informacji w internecie jest obecnie jedną z najważniejszych kwestii, o którą zabiegają przeglądarki, wyszukiwarki, ale również...

Czy hosting ma wpływ na SEO?
Czy hosting ma wpływ na SEO?
Marcin Caban / 23.05.2020

Hosting to nieodłączny element strony internetowej. Tylko dzięki niemu witryna może być widoczna w sieci. Usługa hostingowa polega na...

Marketing internetowy, czyli skuteczna reklama w dobie koronawirusa
Marketing internetowy, czyli skuteczna reklama w dobie koronawirusa
Anna Ogorzałek / 17.05.2020

Nikt zapewne nie spodziewał się pandemii koronawirusa, snując plany i stawiając sobie cele na 2020 rok. Zaskoczyła niespodziewanie każdego,...

Content marketing, dlaczego warto?
Content marketing, dlaczego warto?
Anna Ogorzałek / 25.03.2020

Content marketing to bardzo popularna nazwa, z którą zapewne nie raz się spotkałeś. Nic dziwnego, bowiem aktualnie jest najważniejszym...

Co to jest współczynnik odrzuceń?
Co to jest współczynnik odrzuceń?
Łukasz Grzesik / 22.03.2020

Czy współczynnik odrzuceń jest taki straszny? Po czym poznać, że ludzie czytają? Na początek pewne rozróżnienia… między współczynnikiem wyjść a...

Indeksowanie i najczęstsze błędy znajdowane przez wyszukiwarkę
Indeksowanie i najczęstsze błędy znajdowane przez wyszukiwarkę
Marcin Caban / 21.03.2020

Zapraszamy do lektury artykułu na temat najczęstszych błędów znajdowanych przez wyszukiwarkę w czasie indeksowania stron.

Wpływ RankBrain na SEO i marketing cyfrowy
Wpływ RankBrain na SEO i marketing cyfrowy
Łukasz Grzesik / 21.03.2020

RankBrain to algorytm wyszukiwarki oparty na uczeniu maszynowym (nauki zajmującej się sztuczną inteligencją). Jego użycie zostało potwierdzone przez Google...

Kampanie reklamowe na Instagramie
Kampanie reklamowe na Instagramie
Anna Ogorzałek / 17.03.2020

Chcesz wypromować swoją markę lub firmę w Internecie? Powinieneś sięgnąć po jedno z najskuteczniejszych narzędzi marketingowych – Instagram. To...

Jak prowadzić Instagram firmowy
Jak prowadzić Instagram firmowy
Anna Ogorzałek / 17.03.2020

Instagram to portal społecznościowy, który z roku na rok cieszy się coraz większa popularnością w Polsce. Choć niedoceniany, jest...

Pozycjonowanie na frazy precyzyjne, zalety i wady
Pozycjonowanie na frazy precyzyjne, zalety i wady
Arkadiusz Urbaś / 14.03.2020

Jeszcze do niedawna prace mające na celu pozycjonowanie stron wyglądały zupełnie inaczej niż teraz. Wprowadzane przez Google kolejne algorytmy...

Czym jest Google Search Console?
Czym jest Google Search Console?
Marcin Caban / 14.03.2020

Google Search Console jest niezwykle rozbudowanym i potężnym narzędziem dostarczanym bezpośrednio od Google. Pozwala na wszechstronne monitorowanie witryn internetowych...

Shadowban na Instagramie jak się go pozbyć?
Shadowban na Instagramie jak się go pozbyć?
Anna Ogorzałek / 14.03.2020

Pewnie każdy z Was nie raz spotkał się z określeniem shadowban. Nic dziwnego, bowiem jest to słowo bardzo często...

Czytelna strona internetowa, też wpływa na SEO
Czytelna strona internetowa, też wpływa na SEO
Arkadiusz Urbaś / 12.03.2020

Wiele firm zaczyna zwracać coraz większą uwagę na to, aby ich wizerunek oraz reklamy były dopracowane i spójne. W...

Czy warto reklamować się na FaceBooku i czy wpływa to na SEO?
Czy warto reklamować się na FaceBooku i czy wpływa to na SEO?
Anna Ogorzałek / 10.03.2020

Mający aż dwa miliardy aktywnych użytkowników Facebook to obecnie najpopularniejszy portal społecznościowy na świecie. Może być przeglądany zarówno na...

Dlaczego warto prowadzić Twitter firmowy?
Dlaczego warto prowadzić Twitter firmowy?
Anna Ogorzałek /