Pozycjonowanie wizytówki w Google Maps

Pozycjonowanie wizytówki w Google Maps

Większość firm posiada wizytówkę w Google Maps. Nie zawsze jednak wykorzystywane są wszystkie możliwości, jakie daje obecność w tym miejscu. Wielu właścicieli firm nie zdaje sobie sprawy z tego, że po optymalizacji wizytówki ich oferta stałaby się znacznie lepiej widoczna w sieci internetowej. Co jest najbardziej istotne przy pozycjonowaniu wizytówki w Google Maps?

  1. Jeżeli internauta poszukujący interesującej go oferty znajduje się blisko siedziby firmy, której oferta jest zbliżona do tematu jego wyszukania w Google, jej wizytówka znajdzie się wyżej na wyświetlonej mu przez Google liście wyników wyszukiwania.
  2. Wpływ na miejsce wizytówki w wynikach wyszukiwania ma zgodność zawartych w niej treści ze słowem kluczowym.
  3. Ważne jest to, aby uzupełnione były dane NAP.
  4. Konieczne jest stworzenie oryginalnego opisu oferty firmy.

 

Jakie są zalety posiadania wizytówki w Google Maps?

Opis Twojej firmy, który się tam znajduje, często decyduje o tym, czy potencjalny klient zainteresuje się Twoją ofertą. Dzięki wizytówce zainteresowanie tym, co oferujesz, może być większe niż wtedy, gdy Twoja firma jeszcze nie była obecna w tym miejscu. Istotne dla internauty odwiedzającego Twój profil będą również opinie, które można tam przeczytać. Pamiętaj więc o tym, aby na nie odpowiadać. Nawet wtedy, gdy jest to opinia krytyczna. Pokazujesz w ten sposób, że zależy Ci na opinii klientów i jeżeli nawet pojawi się krytyka, to nie boisz się jej i jesteś w stanie merytocznie odpowiedzieć na taki wpis. Niektórzy martwią się tym, że ich lokal (np. gastronomiczny, usługi fryzjerskie lub kosmetyczne) znajduje się poza centrum miasta. Oznacza to, że niezwykle trudno będzie wypozycjonować go wyżej w Google Maps dla internautów szukających informacji o miejscach tego typu, a przebywających w centrum. Nie powinieneś się jednak przejmować tym aż tak bardzo. Nie masz przecież na to wpływu. Nie każdy może sobie pozwolić na prowadzenie działalności w ścisłym centrum miasta. Spójrz na to z innej strony. W przypadku, gdy to mieszkańcy peryferyjnych dzielnic oraz najbliższych okolic miasta będą poszukiwać w Google lokalu działającego w Twojej branży, opis Twojej firmy będzie dla nich widoczny w pierwszej kolejności.

Potrzebujesz więcej informacji na temat poruszony w tym artykule? Poznaj naszą ofertę: https://icomseo.pl/oferta/pozycjonowanie-wizytowki-w-google-maps/

Zobacz również
Marketing szeptany – wszystko, co powinieneś o nim wiedzieć!
Marketing szeptany – wszystko, co powinieneś o nim wiedzieć!
Marcin Caban / 13.03.2021

Marketing szeptany z ang. whisper marketing i word of mouth marketing to w ostatnim czasie coraz bardziej popularne działania...

Usuwanie fałszywych i negatywnych opinii w Google Maps i nie tylko
Usuwanie fałszywych i negatywnych opinii w Google Maps i nie tylko
Jacek Kałuża / 11.03.2021

W ostatnim czasie coraz częściej zauważane jest w Internecie negatywne zjawisko tworzenia nieprawdziwych i krzywdzących wpisów i opinii, powodujących...

Usuwanie filtra Google, co warto wiedzieć?
Usuwanie filtra Google, co warto wiedzieć?
Marcin Caban / 27.02.2021

Jeżeli Twoja strona internetowa niespodziewanie zaczyna pojawiać się w wynikach Google na znacznie niższej pozycji, niż do tej pory,...