Co zrobić, by sklep internetowy zaczął sprzedawać więcej?
- 4 minuty czytania
Co zrobić, by sklep internetowy zaczął sprzedawać więcej? Poznaj 4 skuteczne działania!
Prowadzisz sklep internetowy, ale od dłuższego czasu nie ma na nim ruchu? Zastanawiasz się, jakie błędy popełniasz i jakie działania należy podjąć, by poprawić wyniki sprzedażowe w e-commerce? Chcesz wiedzieć, co zrobić, by sklep internetowy zaczął sprzedawać więcej? Koniecznie sprawdź nasz artykuł
Istnieje wiele działań, które mogą wpłynąć na generowanie ruchu, przekładającego się na wzrost w wynikach wyszukiwań wyszukiwarki Google. Warto je omówić.
1.SEO
Działania SEO są kluczem do sukcesu! To właśnie użytkownicy pochodzący z wyszukiwarek generują najbardziej wartościowy ruch. Trafiają na dany sklep nie z przypadku, a po wpisaniu określonej frazy w wyszukiwarce Google, np. portfel damski Warszawa. Aby wybić się spośród konkurencji, należy dobrze zoptymalizować sklep oraz podjąć wszelkie działania optymalizujące stronę, np. pod kątem pagespeed. Bardzo istotną kwestią są wysokiej jakości treści produktowe (opisy produktów, opisy kategorii). Podczas pisania tekstów należy przede wszystkim skupić się na jakości merytorycznej oraz jej optymalizacji pod wyszukiwarki (odpowiednich słowach kluczowych i rozmieszczeniu ich w treści). Niezwykle pomocne okazać się mogą takie narzędzia, jak: SENUTO, czy też SEMSTORM. Umożliwiają one sprawne planowanie, monitorowanie i optymalizację SEO i content marketing sklepu internetowego. Dzięki nim content w e-commerce będzie atrakcyjny dla robotów Google, a co za tym idzie, poprawi widoczność naszego sklepu w wyszukiwarce Google. Kolejnym ważnym działaniem w ramach SEO jest linkowanie wewnętrzne. Przynosi ono wiele istotnych korzyści, między innymi robot Google wie, który sklep internetowy powinien bardziej pozycjonować i na jakie frazy kluczowe. Ponadto użytkownicy strony mogą łatwiej poruszać się po stronie. Warto zainteresować się również serwisami będącymi zarazem przydatnymi linkami kierującymi do naszego sklepu. Są to takie serwisy, jak LinkHouse, czy Whitepress. Wskażą one listę stron powiązanych tematycznie z branżą.
2. PRODUKTY DO RECENZJI I MARKETING SZEPTANY
Recenzje na blogach
Większość osób, zanim dokona zakupy przez Internet, sprawdza opinie blogerów. Dobrze jest znaleźć mikro blogerów, którzy promowaliby Twoje produkty na swoim blogu, czy Instagramie. Na początku swojej przygody z własnym sklepem internetowym lepiej zainwestować w mniejszych blogerów. Wraz z jego rozwojem możesz zacząć korzystać z usług znanych influencerów. Recenzowanie produktów przez wpływowe osoby, które mają liczne grono odbiorców, pomaga wygenerować natychmiastowy ruch grupy docelowej na Twojej stronie. Dodatkowo możesz zyskać ruch SEO, dzięki linkowaniu do Twojego sklepu. Zanim zdecydujesz się na współpracę z blogerami, zweryfikuj, czy ich grupa odbiorców jest uczciwie pozyskana i czy przypadkiem nie rozpoczynają dopiero swojej przygody z blogowaniem.
Marketing szeptany
Jest to rodzaj marketingu, którego głównym celem jest docieranie do użytkownika z treściami promowanymi poprzez różnego rodzaju dyskusje prowadzone w Internecie – na forach internetowych, w wyszukiwarkach. Marketing szeptany, tak jak to wyżej opisaliśmy, może być prowadzony jawnie – poprzez ambasadora marki lub niejawnie poprzez fikcyjne konta użytkowników. Ta druga forma jest bardziej ekonomiczna, gdyż może być prowadzona przez Twoich pracowników sklepu, znajomych.
3. Prowadzenie bloga
Pisaliśmy już o tym nie raz, jak bardzo istotne jest prowadzenie bloga. Dzięki firmowemu blogowi możesz:
– zbudować silną pozycję lidera branży,
– zwiększyć ruch na Twoim sklepie,
– być w stałym kontakcie z klientami i informować ich o zaletach Twoich produktów, czy promocjach,
– prowadzić wewnętrzne linkowanie.
4. Monitorowanie marki i konkurencji
Należy również pamiętać o monitorowaniu marki i nieustannym sprawdzaniu działań konkurencji. Pomocne w tym może okazać się takie narzędzie, jak Brand24. Umożliwia sprawdzenie opinii na temat Twojej marki, produktów w Social Media, w serwisach informacyjnych, na portalach, blogach i forach internetowych. Dzięki temu możesz skonfrontować się z negatywnymi i pozytywnymi opiniami i odpowiedzieć na nie. To narzędzie pozwala również na szybkie sprawdzenie opinii o Twojej konkurencji i porównanie ich z opiniami Twojego sklepu za pomocą analizy sentymentu.