Pozycjonowanie to zbiór określonych technik i procesów pozwalających osiągnąć danej witrynie wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania. To z kolei przekłada się na intensywność ruchu na stronie i większe zainteresowanie potencjalnych klientów. Działania zmierzające do osiągnięcia celu mogą być prowadzone w dwojaki sposób: w ramach samej strony www (optymalizacja „on page”) oraz poza nią („off page”). Niezależnie jednak od miejsca wykonywania optymalizacji, ważne jest, by wszystkie czynności prowadzić według zaleceń i wytycznych Google. Tylko w ten sposób można osiągnąć wysoką skuteczność bez narażania się na niepotrzebne komplikacje i ograniczenia (np. blokady, filtry).
Z największej wyszukiwarki na świecie (Google) korzysta większość użytkowników sieci. Ta ogromna rzesza ludzi codziennie przeczesuje zasoby potężnego medium po to, by dotrzeć do konkretnych informacji, znaleźć firmy oferujące produkty i usługi, których w danym momencie potrzebuje. Jeśli i Ty masz im coś do zaoferowania, powinieneś wykorzystać możliwości, jakie daje Google. Dla wielu przedsiębiorców SEO to najtańszy, a jednocześnie najskuteczniejszy sposób promocji i pozyskiwania klientów.
Choć pozycjonowanie daje doskonałe efekty, trzeba pamiętać, że jest rodzajem procesu, który zakłada ciągłość podejmowanych działań. Nie opiera się na pojedynczej operacji, która od razu daje zadowalające rezultaty. Wymaga stałego monitorowania i analizowania algorytmów, śledzenia ruchów konkurencji, wprowadzania ewentualnych zmian i udoskonaleń, wykonywania cyklicznych, systematycznych prac optymalizacyjnych, obserwowania trendów i wreszcie stosowania aktualnych wytycznych Google.
Co więcej, by wykorzystać cały potencjał SEO, należy stosować różne metody i rozwiązania wspierające widoczność witryny. Roboty Google, które czytają dane, oceniają wartość stron internetowych i ustalają ich pozycje w wyszukiwarce, biorą pod uwagę kilkaset różnych kryteriów. Właśnie dlatego osiągnięcie i utrzymanie wysokiego miejsca w rankingu nie jest łatwe. Wymaga nieustannego sprawdzania i ulepszania elementów wpływających na jakość witryny.
Wśród najważniejszych czynników istotnych dla pozycjonowania wymienić należy:
- Audyt SEO – to inaczej kontrola serwisu. Specjaliści przyglądają się konstrukcji witryny, sprawdzają jej poszczególne komponenty i strukturę pod kątem wytycznych wskazywanych przez aktualne w danym momencie algorytmy Google. Drobiazgowo analizują wszystkie segmenty istotne dla pozycji witryny w wyszukiwarce, a następnie typują słabe punkty, które wymagają dopracowania lub przebudowy. Ta wstępna ocena pozwala ułożyć plan, opracować strategię kolejnych działań podejmowanych w celu uzyskania wysokich miejsc w rankingu.
- Dobór fraz kluczowych – przyciągnięcie klientów zainteresowanych daną usługą lub produktem wymaga promocji pod określone słowa kluczowe. Są to te frazy, które potencjalny odbiorca wpisuje w Google w momencie wyszukiwania konkretnych informacji (np. fryzjer Warszawa). Odpowiednia selekcja zwrotów dopasowanych do Twojej branży, ale też oczekiwań internautów gwarantuje późniejszy sukces w postaci wysokiej liczby odwiedzin. Typując słowa, trzeba brać pod uwagę nie tylko hasło, jakie użytkownik wpisze w wyszukiwarkę. Należy też przeanalizować pozycję konkurencji i prześledzić treści na własnej witrynie. Może bowiem okazać się, że dana fraza jest zwyczajnie nietrafiona albo nieopłacalna.
- Tworzenie contentu – po przeanalizowaniu zawartości strony wskazujemy braki, jakie warto uzupełnić, by podnieść jej pozycję. Zespół naszych specjalistów zajmujących się tworzeniem treści przygotowuje niezbędną zawartość dla danej witryny. Zazwyczaj są to unikalne, specjalnie napisane teksty odpowiednio nasycone frazami kluczowymi. Takie informacje okazują się nie tylko interesujące dla samych użytkowników, ale stanowią również kluczowy czynnik rankingowy wpływający na wartość strony analizowanej przez roboty Google.
- Optymalizacja – to krok, podczas którego wprowadzamy zaplanowane wcześniej zmiany w strukturze strony. Dodajemy treści, poprawiamy poszczególne parametry i ewentualnie korygujemy błędy w budowie, zapleczowej strukturze witryny. Następnie obserwujemy zmiany i ewentualnie podejmujemy kolejne działania. Zazwyczaj prace przy optymalizacji wymagają regularnego analizowania i dopasowywania parametrów pod zmieniające się wytyczne Google. Właśnie dlatego ten etap obejmuje szereg modyfikacji, jest rozciągnięty w czasie.
- Raportowanie – cenimy swój czas i czas naszych Klientów, dlatego współpracującym z nami firmom dajemy pełny wgląd do raportów online. To pozwala nie tylko kontrolować zakres i skuteczność wykonywanych prac, ale też buduje relację opartą na obopólnym zaufaniu i uczciwych zasadach. Bieżący monitoring efektów jest też ważnym elementem naszego systemu, który umożliwia szybkie reagowanie w przypadku zmian algorytmów i ewentualnych sytuacji kryzysowych związanych z ogólną tendencją spadkową fraz.
Jakie główne korzyści daje pozycjonowanie?
- SEO to nowi klienci bez wysiłku – Bez względu na to, jaki typ działalności prowadzisz, w jakiej branży działasz i jak długo Twoja firma istnieje na rynku – pozycjonowanie jest dla Ciebie. Wystarczy, że uświadomisz sobie, jak często Ty i Twoi znajomi szukacie produktów w sieci, korzystacie z zamieszczonych tam porównywarek cen i portali z opiniami innych użytkowników. Często, prawda? Podobnie działa pokaźna grupa klientów. Dzięki pozycjonowaniu możesz do nich dotrzeć i to bez dużych nakładów pracy czy obciążających kosztów. Wysokie pozycje w wyszukiwarce same przyciągają użytkowników, bo to właśnie w pierwsze miejsca listy wyników klika większość z nich.
- Pozycjonowanie to ukierunkowana reklama – Tradycyjne formy marketingu docierają do pewnej ogólnej grupy odbiorców, z których tylko pewien odsetek może być realnie zainteresowany prezentowaną ofertą. Tymczasem pozycjonowanie daje olbrzymie możliwości, jeśli chodzi o docieranie do sprecyzowanej grupy docelowej. Twoja strona wyświetla się bowiem wyłącznie tym internautom, którzy wpisują konkretną frazę, szukając danego produktu lub usługi.
- Monitoring i płatność za wyniki – Korzystając z usług w naszej firmie, dokładnie wiesz, na co wydajesz pieniądze. Masz stały dostęp do monitoringu online, więc widzisz, jak kształtują się pozycje dla konkretnych fraz i możesz sprawdzać, jak często i na jakich miejscach znajdowała się dana fraza.
- Niskie koszty – SEO to jedna z najskuteczniejszych, a zarazem najtańszych form reklamy. W porównaniu z innymi działaniami marketingowymi generuje relatywnie niewielkie koszty, a jednocześnie zapewnia wysoki współczynnik konwersji. Użytkownicy skierowani na stronę często stają się klientami.
- Wizerunek marki – Wysoka pozycja w rankingu pozytywnie wpływa na wizerunek. Strona takiej firmy cieszy się większym zainteresowaniem użytkowników, zaś sama marka jest postrzegana (niejako podświadomie) jako lepsza, bardziej wartościowa, idealnie odpowiadająca potrzebom, godna zaufania.