Jak pisać skuteczne teksty SEO?

Jak pisać skuteczne teksty SEO?

Zanim przejdziemy do szczegółowego omówienia tematu, warto zastanowić się and tym, jaką funkcję pełnią teksty SEO i jakie są ich rodzaje? SEO (ang. Search Engine Optimatization), czyli optymalizacja stron www pod wyszukiwarki internetowe, bazuje w bardzo dużym stopniu na tworzeniu i optymalizacji wartościowych tekstów. Mają one wpływ na pozycjonowanie danej strony internetowej, zwiększenie ruchu na stronie, zainteresowanie marką, a w efekcie zwiększenie sprzedaży produktów i usług.

Rodzaje tekstów SEO. Co warto tworzyć?

Do podstawowych i najbardziej skutecznych treści zaliczyć można: teksty presel pages (precle), teksty zapleczowe, artykuły na blogi i artykuły sponsorowane, opisy do stron internetowych, czy też FAQ. Czym cechują się poszczególne treści SEO i gdzie je publikować?

Precle to treści, które produkowane są tylko i wyłącznie jako wsparcie pozycjonowania strony, nie mają zbyt dużej wartości merytorycznej. Zazwyczaj są krótkie (przeważnie od 1000 do 2000 znaków), wzbogacone linkiem do witryny. Publikowane są zazwyczaj na często odwiedzanych stronach presell pages, których zadaniem jest pozycjonowanie strony na konkretne słowa klucze. Składają się zazwyczaj z tytułu, treści związanej z tematem i podlinkowanych słów kluczowych.

Teksty zapleczowe – są to treści o znacznie wyższej wartości merytorycznej, niż ma to miejsce w przypadku wyżej omawianych precli. Jednakże ich wartość jest mniejsza niż zawartość artykułów blogowych lub sponsorowanych. Ich główną funkcją jest pozycjonowanie strony na dane słowa kluczowe.  Teksty te publikuje się na specjalnych zapleczówkach pozycjonerskich (zapleczu stron, których funkcją jest pozycjonowanie danej strony docelowej). Powinny zawierać dużą liczbę linków przychodzących, które odnosić się będą do Twojej strony www.

Artykuły blogowe, tak jak sama nazwa wskazuje, tworzone są na blogi podpięte pod stronę www (pełniące funkcję zaplecza). Profesjonalnie pisane mogą mieć ogromny wpływ na pozycjonowanie tej strony. Jakie powinny być teksty na bloga? Przede wszystkim interesujące, dostarczające wiedzy Twoim odbiorcom na temat Twoich produktów i usług i rozwiązujące poszczególne problemy. Profesjonalne prowadzenie bloga zwiększa ruch na stronie, daje możliwość wypromowania marki i zbudowania społeczności wokół niej, pozyskania nowych klientów i wypozycjonowania strony (zwiększenia widoczności w wyszukiwarce).

FAQ (Frequently Asked Question)  – jest to podstrona zawierająca najczęściej zadawane pytania i odpowiedzi. Po co tworzyć tego typu treści? Zapytania klientów często wpisywane są w wyszukiwarkę Google, gotowe odpowiedzi, które zamieścisz na stronie, będą stanowiły rozwiązanie ich problemów i wątpliwości, a tym samym sprowadzą ich na Twoją stronę.

 

Główne zasady pisania skutecznych treści SEO

Skuteczne treści SEO powinny mieć wartość, dostarczać konkretnej wiedzy odbiorcy, a także zawierać popularne słowa klucze, które mogą być odmieniane, umieszczane w różnych miejscach w tekście, a także zastępowane synonimami. Jednym z najpopularniejszych narzędzi do sprawdzania, jak często wpisywane, jest dane słowo kluczowe jest: panel Google Ads (Adwords). Wskazuje ono na częstotliwość wyszukiwania, koszty za kliknięcie, a także wszelkie trendy wraz  z konkurencyjnością słowa klucz. O  tym, jak dobrać słowa kluczowe do pozycjonowania strony internetowej pisaliśmy tu: Jak dobrać słowa kluczowe do pozycjonowania strony internetowej?.

Oprócz najczęściej wpisywanych fraz w wyszukiwarkę, profesjonalne teksty SEO powinny być tworzone zgodnie z tymi zasadami.

  1. Wysoka wartość treści – powinny przekazywać ważne dla odbiorcy informacje, ale również być poprawne pod względem stylistycznym i ortograficznym, łatwe w zrozumieniu, logiczne.
  2. Właściwa struktura tekstu – zaleca się, aby w tekście widniały nagłówki h1, h2, h3, akapity, grafiki i właściwe rozmieszczenie tekstu. Warto stosować pogrubienia, wypunktowanie, podkreślenia, co pomaga w łatwiejszym jego odbiorze.
  3. Unikatowość – teksty pod SEO powinny być unikatowe, czyli stworzone bez kopiowania innych treści, co jest nie tylko karalne, ale również traktowane przez Google jako spam.
  4. Mądre linkowanie – linki wewnętrzne kierują odbiorcę z jednej podstrony w inną w tym samym serwisie.

Jak widać, napisanie skutecznych tekstów SEO nie należy do najłatwiejszych zadań. Wymaga doświadczenia, wiedzy i „lekkiego pióra”. W celu zdobycia wysokiej pozycji  w wyszukiwarce Google, a także zainteresowania odbiorców treściami na stronie, warto powierzyć napisanie ich w ręce profesjonalnych copywriterów. Zapraszamy do współpracy!

Zobacz również
Brakujące wartości x-default i hreflang / czym są, co warto wiedzieć
Brakujące wartości x-default i hreflang / czym są, co warto wiedzieć
Marcin Caban / 11.07.2020

Brakujące wartości x-default: Nie ma obowiązku stosowania „x-default”, jest to jednak zalecane ze względu na korzyści,jakie przynosi podczas pozycjonowania...

Audyt strony internetowej – czym jest? W jaki sposób się go przeprowadza?
Audyt strony internetowej – czym jest? W jaki sposób się go przeprowadza?
Piotr Antoszek CEO IcomSEO / 10.07.2020

Jest to zestaw czynności podejmowanych w związku z pozycjonowaniem strony. Jego zadaniem jest znalezienie wszystkich nieprawidłowości w jej działaniu,...

W jaki sposób pozyskać obserwujących na Instagramie?
W jaki sposób pozyskać obserwujących na Instagramie?
Anna Ogorzałek / 24.06.2020

Wielu użytkowników Instagrama zadaje sobie to samo pytanie: Co zrobić, by zdobyć nowych obserwujących i wyróżnić się spośród innych...

Dla kogo jest certyfikat SSL? czy wpływa na SEO?
Dla kogo jest certyfikat SSL? czy wpływa na SEO?
Marcin Caban / 06.06.2020

Bezpieczeństwo danych i informacji w internecie jest obecnie jedną z najważniejszych kwestii, o którą zabiegają przeglądarki, wyszukiwarki, ale również...

Czy hosting ma wpływ na SEO?
Czy hosting ma wpływ na SEO?
Marcin Caban / 23.05.2020

Hosting to nieodłączny element strony internetowej. Tylko dzięki niemu witryna może być widoczna w sieci. Usługa hostingowa polega na...

Marketing internetowy, czyli skuteczna reklama w dobie koronawirusa
Marketing internetowy, czyli skuteczna reklama w dobie koronawirusa
Anna Ogorzałek / 17.05.2020

Nikt zapewne nie spodziewał się pandemii koronawirusa, snując plany i stawiając sobie cele na 2020 rok. Zaskoczyła niespodziewanie każdego,...

Content marketing, dlaczego warto?
Content marketing, dlaczego warto?
Anna Ogorzałek / 25.03.2020

Content marketing to bardzo popularna nazwa, z którą zapewne nie raz się spotkałeś. Nic dziwnego, bowiem aktualnie jest najważniejszym...

Co to jest współczynnik odrzuceń?
Co to jest współczynnik odrzuceń?
Łukasz Grzesik / 22.03.2020

Czy współczynnik odrzuceń jest taki straszny? Po czym poznać, że ludzie czytają? Na początek pewne rozróżnienia… między współczynnikiem wyjść a...

Indeksowanie i najczęstsze błędy znajdowane przez wyszukiwarkę
Indeksowanie i najczęstsze błędy znajdowane przez wyszukiwarkę
Marcin Caban / 21.03.2020

Zapraszamy do lektury artykułu na temat najczęstszych błędów znajdowanych przez wyszukiwarkę w czasie indeksowania stron.

Wpływ RankBrain na SEO i marketing cyfrowy
Wpływ RankBrain na SEO i marketing cyfrowy
Łukasz Grzesik / 21.03.2020

RankBrain to algorytm wyszukiwarki oparty na uczeniu maszynowym (nauki zajmującej się sztuczną inteligencją). Jego użycie zostało potwierdzone przez Google...

Kampanie reklamowe na Instagramie
Kampanie reklamowe na Instagramie
Anna Ogorzałek / 17.03.2020

Chcesz wypromować swoją markę lub firmę w Internecie? Powinieneś sięgnąć po jedno z najskuteczniejszych narzędzi marketingowych – Instagram. To...

Jak prowadzić Instagram firmowy
Jak prowadzić Instagram firmowy
Anna Ogorzałek / 17.03.2020

Instagram to portal społecznościowy, który z roku na rok cieszy się coraz większa popularnością w Polsce. Choć niedoceniany, jest...

Pozycjonowanie na frazy precyzyjne, zalety i wady
Pozycjonowanie na frazy precyzyjne, zalety i wady
Arkadiusz Urbaś / 14.03.2020

Jeszcze do niedawna prace mające na celu pozycjonowanie stron wyglądały zupełnie inaczej niż teraz. Wprowadzane przez Google kolejne algorytmy...

Czym jest Google Search Console?
Czym jest Google Search Console?
Marcin Caban / 14.03.2020

Google Search Console jest niezwykle rozbudowanym i potężnym narzędziem dostarczanym bezpośrednio od Google. Pozwala na wszechstronne monitorowanie witryn internetowych...

Shadowban na Instagramie jak się go pozbyć?
Shadowban na Instagramie jak się go pozbyć?
Anna Ogorzałek / 14.03.2020

Pewnie każdy z Was nie raz spotkał się z określeniem shadowban. Nic dziwnego, bowiem jest to słowo bardzo często...

Czytelna strona internetowa, też wpływa na SEO
Czytelna strona internetowa, też wpływa na SEO
Arkadiusz Urbaś / 12.03.2020

Wiele firm zaczyna zwracać coraz większą uwagę na to, aby ich wizerunek oraz reklamy były dopracowane i spójne. W...

Czy warto reklamować się na FaceBooku i czy wpływa to na SEO?
Czy warto reklamować się na FaceBooku i czy wpływa to na SEO?
Anna Ogorzałek / 10.03.2020

Mający aż dwa miliardy aktywnych użytkowników Facebook to obecnie najpopularniejszy portal społecznościowy na świecie. Może być przeglądany zarówno na...

Dlaczego warto prowadzić Twitter firmowy?
Dlaczego warto prowadzić Twitter firmowy?
Anna Ogorzałek / 08.03.2020

Twitter to obok Instagrama i Facebooka jedno z największych mediów społecznościowych na świecie. Założyli go w 2006 roku trzej...

Jak pozycjonować konto na Instagramie?
Jak pozycjonować konto na Instagramie?
Anna Ogorzałek / 03.03.2020

Z pozycjonowaniem zazwyczaj kojarzą się strony internetowe. Niewiele osób wie, że pozycjonować można również profile w Social Mediach np....

Na czym polega usługa pozycjonowania zagranicznego znana też pod nazwą SEO globalne?
Na czym polega usługa pozycjonowania zagranicznego znana też pod nazwą SEO globalne?
Łukasz Grzesik / 03.03.2020

Pozycjonowanie zagraniczne to oferta dla tych właścicieli firm, którzy planują wyjście ze swoim biznesem poza granice Polski, jako główne...

Jak dobrać słowa kluczowe do pozycjonowania strony internetowej ?
Jak dobrać słowa kluczowe do pozycjonowania strony internetowej ?
Arkadiusz Urbaś / 27.02.2020

Dobór odpowiednich słów kluczowych do strony www to zasadnicze działanie dla jej pozycjonowania. Jeśli nie dokonamy wcześniejszej analizy, może...

SERP – co to jest?
SERP – co to jest?
Marcin Caban / 25.02.2020

SERP to skrót stworzony z pierwszych liter angielskiego hasła Search Engine Results Position, co w tłumaczeniu oznacza pozycje wyników...

Broken link checker WordPress – jak znaleźć i usunąć niedziałające linki w WordPressie
Broken link checker WordPress – jak znaleźć i usunąć niedziałające linki w WordPressie
Marcin Caban / 17.02.2020

Wtyczka Broken Link Checker jest jednym z podstawowych narzędzi wykorzystywanych podczas audytu i optymalizacji strony w aspekcie SEO. To...

Najważniejsze trendy w SEO w 2020 roku PLT i CBR
Najważniejsze trendy w SEO w 2020 roku PLT i CBR
Marcin Caban / 09.02.2020

„Jedyną stałą rzeczą w życiu jest zmiana” – te słowa Heraklita z Efezu doskonale wpisują się w to, jak...

Optymalizacji zdjęć WordPress – co warto wiedzieć?
Optymalizacji zdjęć WordPress – co warto wiedzieć?
Marcin Caban / 30.01.2020

Optymalizacja to bez wątpienia jeden z najczęściej pojawiających się terminów na naszym blogu. Nic w tym dziwnego – w...

Instagram vs SEO – jak wykorzystać potencjał Instagrama w SEO?
Instagram vs SEO – jak wykorzystać potencjał Instagrama w SEO?
Anna Ogorzałek / 28.01.2020

Instagram to obok Facebooka i Twittera jeden z najpopularniejszych portali społecznościowych, który z roku na rok cieszy się coraz...

Lazy load dla WordPress
Lazy load dla WordPress
Marcin Caban / 27.01.2020

Obecnie internet towarzyszy nam niemalże w każdej minucie życia. Nieustannie jesteśmy podłączeni do sieci, każdego dnia odwiedzamy różne strony...

Czym są atrybuty linków – dofollow i nofollow
Czym są atrybuty linków – dofollow i nofollow
Marcin Caban / 12.01.2020

Zdobywanie linków – czy potrzebne? Każdy, kto choć półsłówkiem słyszał o SEO i pozycjonowaniu stron internetowych, z pewnością wie,...

Audyt SEO TF-IDF, co należy zbadać? jak budować treści?
Audyt SEO TF-IDF, co należy zbadać? jak budować treści?
Łukasz Grzesik / 08.01.2020

Badanie TF-IDF to zaawansowana ocena podobieństwa treści. Porównywane są różne elementy SEO optymalizacji waszej strony i stron konkurencji, znajdujących...

Yoast SEO możliwości – na co pozwala
Yoast SEO możliwości – na co pozwala
Marcin Caban / 02.01.2020

Yoast SEO to wtyczka dedykowana najpopularniejszemu systemowi CMS na świecie – WordPressowi. Co ciekawe, to jednocześnie najpopularniejsze narzędzie wspomagające...

GoogleBot – co to takiego?
GoogleBot – co to takiego?
Marcin Caban / 29.12.2019

GoogleBot jest uniwersalną nazwą dla głównych robotów indeksujących strony wysyłanych przez wyszukiwarkę Google. Istnieją także inne roboty Google, które...

Czym jest plik robots.txt? i jak wpływa na pozycjonowanie
Czym jest plik robots.txt? i jak wpływa na pozycjonowanie
Marcin Caban / 27.12.2019

Plik robots.txt to jedno z podstawowych narzędzi, które pozwala właścicielom lub administratorom stron internetowych przekazywać instrukcje robotom wyszukiwarek, które...

Jak tworzyć atrakcyjne opisy produktów do sklepów internetowych?
Jak tworzyć atrakcyjne opisy produktów do sklepów internetowych?
Anna Ogorzałek / 22.11.2019

Dane Bisnode, pioniera w analizie danych, jednoznacznie wskazują, że Polacy uwielbiają robić zakupy w sklepach internetowych, dlatego perspektywy dla...

Główne korzyści pozycjonowania
Główne korzyści pozycjonowania
Piotr Antoszek CEO IcomSEO / 28.10.2019

Pozycjonowanie to zbiór określonych technik i procesów pozwalających osiągnąć danej witrynie wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania. To z kolei...