Jak pisać skuteczne teksty SEO?

  • 4 minuty czytania
  • Content Marketing, Pozycjonowanie sklepów internetowych, SEO, Tworzenie treści SEO, Wiedza SEO
jak pisać skuteczne teksty SEO

Zanim przejdziemy do szczegółowego omówienia tematu, warto zastanowić się and tym, jaką funkcję pełnią teksty SEO i jakie są ich rodzaje? SEO (ang. Search Engine Optimatization), czyli optymalizacja stron www pod wyszukiwarki internetowe, bazuje w bardzo dużym stopniu na tworzeniu i optymalizacji wartościowych tekstów. Mają one wpływ na pozycjonowanie danej strony internetowej, zwiększenie ruchu na stronie, zainteresowanie marką, a w efekcie zwiększenie sprzedaży produktów i usług.

Rodzaje tekstów SEO. Co warto tworzyć?

Do podstawowych i najbardziej skutecznych treści zaliczyć można: teksty presel pages (precle), teksty zapleczowe, artykuły na blogi i artykuły sponsorowane, opisy do stron internetowych, czy też FAQ. Czym cechują się poszczególne treści SEO i gdzie je publikować?

Precle to treści, które produkowane są tylko i wyłącznie jako wsparcie pozycjonowania strony, nie mają zbyt dużej wartości merytorycznej. Zazwyczaj są krótkie (przeważnie od 1000 do 2000 znaków), wzbogacone linkiem do witryny. Publikowane są zazwyczaj na często odwiedzanych stronach presell pages, których zadaniem jest pozycjonowanie strony na konkretne słowa klucze. Składają się zazwyczaj z tytułu, treści związanej z tematem i podlinkowanych słów kluczowych.

Teksty zapleczowe – są to treści o znacznie wyższej wartości merytorycznej, niż ma to miejsce w przypadku wyżej omawianych precli. Jednakże ich wartość jest mniejsza niż zawartość artykułów blogowych lub sponsorowanych. Ich główną funkcją jest pozycjonowanie strony na dane słowa kluczowe.  Teksty te publikuje się na specjalnych zapleczówkach pozycjonerskich (zapleczu stron, których funkcją jest pozycjonowanie danej strony docelowej). Powinny zawierać dużą liczbę linków przychodzących, które odnosić się będą do Twojej strony www.

Artykuły blogowe, tak jak sama nazwa wskazuje, tworzone są na blogi podpięte pod stronę www (pełniące funkcję zaplecza). Profesjonalnie pisane mogą mieć ogromny wpływ na pozycjonowanie tej strony. Jakie powinny być teksty na bloga? Przede wszystkim interesujące, dostarczające wiedzy Twoim odbiorcom na temat Twoich produktów i usług i rozwiązujące poszczególne problemy. Profesjonalne prowadzenie bloga zwiększa ruch na stronie, daje możliwość wypromowania marki i zbudowania społeczności wokół niej, pozyskania nowych klientów i wypozycjonowania strony (zwiększenia widoczności w wyszukiwarce).

FAQ (Frequently Asked Question)  – jest to podstrona zawierająca najczęściej zadawane pytania i odpowiedzi. Po co tworzyć tego typu treści? Zapytania klientów często wpisywane są w wyszukiwarkę Google, gotowe odpowiedzi, które zamieścisz na stronie, będą stanowiły rozwiązanie ich problemów i wątpliwości, a tym samym sprowadzą ich na Twoją stronę.

 

Główne zasady pisania skutecznych treści SEO

Skuteczne treści SEO powinny mieć wartość, dostarczać konkretnej wiedzy odbiorcy, a także zawierać popularne słowa klucze, które mogą być odmieniane, umieszczane w różnych miejscach w tekście, a także zastępowane synonimami. Jednym z najpopularniejszych narzędzi do sprawdzania, jak często wpisywane, jest dane słowo kluczowe jest: panel Google Ads (Adwords). Wskazuje ono na częstotliwość wyszukiwania, koszty za kliknięcie, a także wszelkie trendy wraz  z konkurencyjnością słowa klucz. O  tym, jak dobrać słowa kluczowe do pozycjonowania strony internetowej pisaliśmy tu: Jak dobrać słowa kluczowe do pozycjonowania strony internetowej?.

Oprócz najczęściej wpisywanych fraz w wyszukiwarkę, profesjonalne teksty SEO powinny być tworzone zgodnie z tymi zasadami.

  1. Wysoka wartość treści – powinny przekazywać ważne dla odbiorcy informacje, ale również być poprawne pod względem stylistycznym i ortograficznym, łatwe w zrozumieniu, logiczne.
  2. Właściwa struktura tekstu – zaleca się, aby w tekście widniały nagłówki h1, h2, h3, akapity, grafiki i właściwe rozmieszczenie tekstu. Warto stosować pogrubienia, wypunktowanie, podkreślenia, co pomaga w łatwiejszym jego odbiorze.
  3. Unikatowość – teksty pod SEO powinny być unikatowe, czyli stworzone bez kopiowania innych treści, co jest nie tylko karalne, ale również traktowane przez Google jako spam.
  4. Mądre linkowanie – linki wewnętrzne kierują odbiorcę z jednej podstrony w inną w tym samym serwisie.

Jak widać, napisanie skutecznych tekstów SEO nie należy do najłatwiejszych zadań. Wymaga doświadczenia, wiedzy i „lekkiego pióra”. W celu zdobycia wysokiej pozycji  w wyszukiwarce Google, a także zainteresowania odbiorców treściami na stronie, warto powierzyć napisanie ich w ręce profesjonalnych copywriterów. Zapraszamy do współpracy!

< Powrót

Zapisz się do newslettera