Poznaj 5 skutecznych sposobów na wypromowanie swojego e-commerce!

Poznaj 5 skutecznych sposobów na wypromowanie swojego e-commerce!

Pewnie nie raz zastanawiałeś się nad tym, jak wypromować swój własny sklep internetowy w Internecie. A może nawet próbowałeś to zrobić? Jeśli tak, to z pewnością dobrze wiesz, że nie jest to proste zadanie, gdyż wymaga kompleksowych działań, znajomości podstaw marketingu, zasad funkcjonowania mediów społecznościowych, ciągłego śledzenia trendów w mediach społecznościowych, umiejętności kreatywnego pisania, posiadaniem ogromnego zasobu materiałów wizualnych, zaangażowania, systematycznego spędzania kilku godzin dziennie przed monitorem, a przede wszystkim cierpliwości.

Od czego zacząć reklamowanie e-commerce? Przede wszystkim na początku należy zadbać o estetykę i użyteczność sklepu internetowego, a także to, by łatwo było można go znaleźć w wyszukiwarce Google. Można osiągnąć ten cel, korzystając z usług pozycjonowania i content marketingu. Później można skupić się na kolejnych działaniach, takich jak reklamy w wyszukiwarce (Google Ads) lub w social mediach (Facebook i Instagram Ads.).

1. Zacznij od pozycjonowania

Pozycjonowanie jest to szereg działań marketingowych w wyszukiwarce internetowej, od których zdecydowanie warto zacząć reklamowanie sklepu internetowego. Wpływa ono na zwiększenie jego widoczności w wynikach wyszukiwań. Przede wszystkim Twój e-commerce będzie pojawiał się wysoko w wyszukiwarce, na konkretne słowa klucze, np. srebrna biżuteria Lublin, wypożyczalnia samochodów Warszawa itd. Od czego warto rozpocząć pozycjonowanie? Przede wszystkim od optymalizacji sklepu, a więc dostosowania jego struktury do warunków, stawianych przez Google, a także do oczekiwań Twoich klientów. Dobry sklep internetowy to taki, który szybko działa, ma rozbudowane i ciekawe opisy (pisane językiem korzyści), jest prosty w obsłudze, estetyczny i przykuwający wzrok, jest zaopatrzony w profesjonalne zdjęcia produktów i kreatywne grafiki. W pozycjonowaniu nie można zapomnieć o wewnętrznych linkach i profesjonalnych treściach SEO, które stopniowo trzeba aktualizować. Bardzo ważny jest dobór słów kluczowych, które powinny być często aktualizowane, w zależności od różnych czynników, np. pory roku, miesiąca, okresu wakacyjnego itd. Dzięki pozycjonowaniu osiągniesz bardzo wiele! Przede wszystkim: zwiększysz świadomość Twojej marki w Internecie, wzmocnisz jej pozycję na rynku, wykreujesz profesjonalny wizerunek Twojej firmy i produktów, które sprzedajesz, zwiększysz świadomość Twojej marki w Internecie, a także liczbę klientów, a w konsekwencji poprawisz wyniki sprzedażowe.

2. Postaw na firmowego bloga

Blog firmowy to rodzaj strony, na której możesz zamieszczać uporządkowane chronologicznie wpisy. Jest to miejsce, w którym możesz wcielić się w rolę eksperta i stworzyć grupę stałych odbiorców, którzy będą czytać Twoje artykuły, w celu uzyskania informacji na temat Twojego produktu, sposobów wykorzystania go, materiałów i korzyści, jakie daje. Profesjonalne artykuły przyciągają nowych odbiorców, dostarczają im odpowiedzi na pytania, wyjaśniają różnego rodzaju wątpliwości. Blog firmowy może pomóc Ci zbudować silną społeczność wokół Twojej marki, czy też przekonać niezdecydowane osoby do produktu. Blog to idealne rozwiązanie, jeśli chcesz zbudować rolę eksperta i lidera branży. Kreatywne artykuły pomogą Ci wyróżnić się na tle konkurencji, zaoferować Twoim klientom więcej niż tylko produkt, a także zdobyć ich uwagę i zaufanie.
 

3.Bądź aktywny w mediach społecznościowych. Twórz wartościowy content!

Media społecznościowe gromadzą miliony ludzi na całym świecie. O tym, że są one skutecznym narzędziem marketingu wiedzą doskonale duże firmy, które często zatrudniają specjalistów do promowania produktów i usług w tej przestrzeni. Również małe firmy prowadzą profile społecznościowe i tworzą tam kampanie. Ty również możesz postawić na social media. Do promocji Twojego sklepu internetowego warto głównie wykorzystać Facebooka i Instagram.  To dwa popularne portale, za których pośrednictwem możesz w ciekawy sposób zaprezentować swoje produkty, informować odbiorców o pojawiających się nowościach w ofercie, obowiązujących promocjach, a także pozyskiwać nowych klientów.
 

4. Google Ads – stwórz skuteczną reklamę w najpopularniejszej wyszukiwarce!

Reklamy Google Ads mogą sprawić, że Twoje produkty będą wyświetlały się potencjalnym klientom w wyszukiwarce Google. Nie wiesz, jak je ustawić? Sprawdź poniższą instrukcję.

  1. Stwórz konto w platformie Google Ads, a jeśli je już masz, zaloguj się,
  2. W menu (po lewej stronie) wybierz sekcję Reklamy i rozszerzenia,
  3. Kliknij przycisk + i kolejno wybierz „Reklama tekstowa”,
  4. Wpisz adres URL, treść nagłówka, tekst Twojej reklamy produktów oraz tekst w polach „Ścieżka”. Możesz je sprawdzić w „Podglądzie reklamy”,
  5. Jeśli uznasz, że Twoja reklama jest już gotowa, kliknij w opcję „Zapisz reklamę”.

5. Facebook i Instagram Ads – docieraj do setek, a nawet tysięcy nowych klientów!

Kampanie na Facebooku i Instagramie (Facebook i Instagram Ads) to bardzo skuteczne narzędzia marketingu. Wykorzystując je w swoich działaniach, możesz docierać z produktem do potencjalnych klientów. Możesz stosować te same zdjęcia, filmy, lub grafiki na obu platformach, albo postawić na niepowtarzalną kreację dla każdego z nich. Najistotniejszą kwestią jest targetowanie reklam, czyli określenie grupy odbiorców, której ma pojawiać się dany komunikat np. poprzez określenie danych demograficznych, zawodu, zainteresowań i innych cennych informacji o potencjalnych klientach. Ma to na celu trafienie z reklamą do osób, które najbardziej są zainteresowane produktem.

Warto mieć te wszystkie sposoby na uwadze. Jednakże należy pamiętać, że samodzielne działania nie zawsze przynoszą oczekiwane rezultaty. Dlatego warto szukać wsparcia u specjalistów od marketingu, którzy doskonale znają metody promowania sklepów internetowych i dysponują skutecznymi narzędziami.

Zobacz również
Larry Page – kim jest twórca przeglądarki Google?
Larry Page – kim jest twórca przeglądarki Google?
Anna Ogorzałek / 25.08.2020

Każdy doskonale zna przeglądarkę Google, ale nie każdy wie, kto jest jej twórcą. To skromny i niepozorny student z...

Jak pisać skuteczne teksty SEO?
Jak pisać skuteczne teksty SEO?
Anna Ogorzałek / 15.07.2020

Zanim przejdziemy do szczegółowego omówienia tematu, warto zastanowić się and tym, jaką funkcję pełnią teksty SEO i jakie są...

Brakujące wartości x-default i hreflang / czym są, co warto wiedzieć
Brakujące wartości x-default i hreflang / czym są, co warto wiedzieć
Marcin Caban / 11.07.2020

Brakujące wartości x-default: Nie ma obowiązku stosowania „x-default”, jest to jednak zalecane ze względu na korzyści,jakie przynosi podczas pozycjonowania...

Audyt strony internetowej – czym jest? W jaki sposób się go przeprowadza?
Audyt strony internetowej – czym jest? W jaki sposób się go przeprowadza?
Piotr Antoszek CEO IcomSEO / 10.07.2020

Jest to zestaw czynności podejmowanych w związku z pozycjonowaniem strony. Jego zadaniem jest znalezienie wszystkich nieprawidłowości w jej działaniu,...

W jaki sposób pozyskać obserwujących na Instagramie?
W jaki sposób pozyskać obserwujących na Instagramie?
Anna Ogorzałek / 24.06.2020

Wielu użytkowników Instagrama zadaje sobie to samo pytanie: Co zrobić, by zdobyć nowych obserwujących i wyróżnić się spośród innych...

Dla kogo jest certyfikat SSL? czy wpływa na SEO?
Dla kogo jest certyfikat SSL? czy wpływa na SEO?
Marcin Caban / 06.06.2020

Bezpieczeństwo danych i informacji w internecie jest obecnie jedną z najważniejszych kwestii, o którą zabiegają przeglądarki, wyszukiwarki, ale również...

Czy hosting ma wpływ na SEO?
Czy hosting ma wpływ na SEO?
Marcin Caban / 23.05.2020

Hosting to nieodłączny element strony internetowej. Tylko dzięki niemu witryna może być widoczna w sieci. Usługa hostingowa polega na...

Marketing internetowy, czyli skuteczna reklama w dobie koronawirusa
Marketing internetowy, czyli skuteczna reklama w dobie koronawirusa
Anna Ogorzałek / 17.05.2020

Nikt zapewne nie spodziewał się pandemii koronawirusa, snując plany i stawiając sobie cele na 2020 rok. Zaskoczyła niespodziewanie każdego,...

Content marketing, dlaczego warto?
Content marketing, dlaczego warto?
Anna Ogorzałek / 25.03.2020

Content marketing to bardzo popularna nazwa, z którą zapewne nie raz się spotkałeś. Nic dziwnego, bowiem aktualnie jest najważniejszym...

Co to jest współczynnik odrzuceń?
Co to jest współczynnik odrzuceń?
Łukasz Grzesik / 22.03.2020

Czy współczynnik odrzuceń jest taki straszny? Po czym poznać, że ludzie czytają? Na początek pewne rozróżnienia… między współczynnikiem wyjść a...

Indeksowanie i najczęstsze błędy znajdowane przez wyszukiwarkę
Indeksowanie i najczęstsze błędy znajdowane przez wyszukiwarkę
Marcin Caban / 21.03.2020

Zapraszamy do lektury artykułu na temat najczęstszych błędów znajdowanych przez wyszukiwarkę w czasie indeksowania stron.

Wpływ RankBrain na SEO i marketing cyfrowy
Wpływ RankBrain na SEO i marketing cyfrowy
Łukasz Grzesik / 21.03.2020

RankBrain to algorytm wyszukiwarki oparty na uczeniu maszynowym (nauki zajmującej się sztuczną inteligencją). Jego użycie zostało potwierdzone przez Google...

Kampanie reklamowe na Instagramie
Kampanie reklamowe na Instagramie
Anna Ogorzałek / 17.03.2020

Chcesz wypromować swoją markę lub firmę w Internecie? Powinieneś sięgnąć po jedno z najskuteczniejszych narzędzi marketingowych – Instagram. To...

Jak prowadzić Instagram firmowy
Jak prowadzić Instagram firmowy
Anna Ogorzałek / 17.03.2020

Instagram to portal społecznościowy, który z roku na rok cieszy się coraz większa popularnością w Polsce. Choć niedoceniany, jest...

Pozycjonowanie na frazy precyzyjne, zalety i wady
Pozycjonowanie na frazy precyzyjne, zalety i wady
Arkadiusz Urbaś / 14.03.2020

Jeszcze do niedawna prace mające na celu pozycjonowanie stron wyglądały zupełnie inaczej niż teraz. Wprowadzane przez Google kolejne algorytmy...

Czym jest Google Search Console?
Czym jest Google Search Console?
Marcin Caban / 14.03.2020

Google Search Console jest niezwykle rozbudowanym i potężnym narzędziem dostarczanym bezpośrednio od Google. Pozwala na wszechstronne monitorowanie witryn internetowych...

Shadowban na Instagramie jak się go pozbyć?
Shadowban na Instagramie jak się go pozbyć?
Anna Ogorzałek / 14.03.2020

Pewnie każdy z Was nie raz spotkał się z określeniem shadowban. Nic dziwnego, bowiem jest to słowo bardzo często...

Czytelna strona internetowa, też wpływa na SEO
Czytelna strona internetowa, też wpływa na SEO
Arkadiusz Urbaś / 12.03.2020

Wiele firm zaczyna zwracać coraz większą uwagę na to, aby ich wizerunek oraz reklamy były dopracowane i spójne. W...

Czy warto reklamować się na FaceBooku i czy wpływa to na SEO?
Czy warto reklamować się na FaceBooku i czy wpływa to na SEO?
Anna Ogorzałek / 10.03.2020

Mający aż dwa miliardy aktywnych użytkowników Facebook to obecnie najpopularniejszy portal społecznościowy na świecie. Może być przeglądany zarówno na...

Dlaczego warto prowadzić Twitter firmowy?
Dlaczego warto prowadzić Twitter firmowy?
Anna Ogorzałek / 08.03.2020

Twitter to obok Instagrama i Facebooka jedno z największych mediów społecznościowych na świecie. Założyli go w 2006 roku trzej...

Jak pozycjonować konto na Instagramie?
Jak pozycjonować konto na Instagramie?
Anna Ogorzałek / 03.03.2020

Z pozycjonowaniem zazwyczaj kojarzą się strony internetowe. Niewiele osób wie, że pozycjonować można również profile w Social Mediach np....

Na czym polega usługa pozycjonowania zagranicznego znana też pod nazwą SEO globalne?
Na czym polega usługa pozycjonowania zagranicznego znana też pod nazwą SEO globalne?
Łukasz Grzesik / 03.03.2020

Pozycjonowanie zagraniczne to oferta dla tych właścicieli firm, którzy planują wyjście ze swoim biznesem poza granice Polski, jako główne...

Jak dobrać słowa kluczowe do pozycjonowania strony internetowej ?
Jak dobrać słowa kluczowe do pozycjonowania strony internetowej ?
Arkadiusz Urbaś / 27.02.2020

Dobór odpowiednich słów kluczowych do strony www to zasadnicze działanie dla jej pozycjonowania. Jeśli nie dokonamy wcześniejszej analizy, może...

SERP – co to jest?
SERP – co to jest?
Marcin Caban / 25.02.2020

SERP to skrót stworzony z pierwszych liter angielskiego hasła Search Engine Results Position, co w tłumaczeniu oznacza pozycje wyników...

Broken link checker WordPress – jak znaleźć i usunąć niedziałające linki w WordPressie
Broken link checker WordPress – jak znaleźć i usunąć niedziałające linki w WordPressie
Marcin Caban / 17.02.2020

Wtyczka Broken Link Checker jest jednym z podstawowych narzędzi wykorzystywanych podczas audytu i optymalizacji strony w aspekcie SEO. To...

Najważniejsze trendy w SEO w 2020 roku PLT i CBR
Najważniejsze trendy w SEO w 2020 roku PLT i CBR
Marcin Caban / 09.02.2020

„Jedyną stałą rzeczą w życiu jest zmiana” – te słowa Heraklita z Efezu doskonale wpisują się w to, jak...

Optymalizacji zdjęć WordPress – co warto wiedzieć?
Optymalizacji zdjęć WordPress – co warto wiedzieć?
Marcin Caban / 30.01.2020

Optymalizacja to bez wątpienia jeden z najczęściej pojawiających się terminów na naszym blogu. Nic w tym dziwnego – w...

Instagram vs SEO – jak wykorzystać potencjał Instagrama w SEO?
Instagram vs SEO – jak wykorzystać potencjał Instagrama w SEO?
Anna Ogorzałek / 28.01.2020

Instagram to obok Facebooka i Twittera jeden z najpopularniejszych portali społecznościowych, który z roku na rok cieszy się coraz...

Lazy load dla WordPress
Lazy load dla WordPress
Marcin Caban / 27.01.2020

Obecnie internet towarzyszy nam niemalże w każdej minucie życia. Nieustannie jesteśmy podłączeni do sieci, każdego dnia odwiedzamy różne strony...

Czym są atrybuty linków – dofollow i nofollow
Czym są atrybuty linków – dofollow i nofollow
Marcin Caban / 12.01.2020

Zdobywanie linków – czy potrzebne? Każdy, kto choć półsłówkiem słyszał o SEO i pozycjonowaniu stron internetowych, z pewnością wie,...

Audyt SEO TF-IDF, co należy zbadać? jak budować treści?
Audyt SEO TF-IDF, co należy zbadać? jak budować treści?
Łukasz Grzesik / 08.01.2020

Badanie TF-IDF to zaawansowana ocena podobieństwa treści. Porównywane są różne elementy SEO optymalizacji waszej strony i stron konkurencji, znajdujących...

Yoast SEO możliwości – na co pozwala
Yoast SEO możliwości – na co pozwala
Marcin Caban / 02.01.2020

Yoast SEO to wtyczka dedykowana najpopularniejszemu systemowi CMS na świecie – WordPressowi. Co ciekawe, to jednocześnie najpopularniejsze narzędzie wspomagające...

GoogleBot – co to takiego?
GoogleBot – co to takiego?
Marcin Caban / 29.12.2019

GoogleBot jest uniwersalną nazwą dla głównych robotów indeksujących strony wysyłanych przez wyszukiwarkę Google. Istnieją także inne roboty Google, które...

Czym jest plik robots.txt? i jak wpływa na pozycjonowanie
Czym jest plik robots.txt? i jak wpływa na pozycjonowanie
Marcin Caban / 27.12.2019

Plik robots.txt to jedno z podstawowych narzędzi, które pozwala właścicielom lub administratorom stron internetowych przekazywać instrukcje robotom wyszukiwarek, które...

Jak tworzyć atrakcyjne opisy produktów do sklepów internetowych?
Jak tworzyć atrakcyjne opisy produktów do sklepów internetowych?
Anna Ogorzałek / 22.11.2019

Dane Bisnode, pioniera w analizie danych, jednoznacznie wskazują, że Polacy uwielbiają robić zakupy w sklepach internetowych, dlatego perspektywy dla...

Główne korzyści pozycjonowania
Główne korzyści pozycjonowania
Piotr Antoszek CEO IcomSEO / 28.10.2019

Pozycjonowanie to zbiór określonych technik i procesów pozwalających osiągnąć danej witrynie wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania. To z kolei...