Poznaj 5 skutecznych sposobów na wypromowanie swojego e-commerce!

Poznaj 5 skutecznych sposobów na wypromowanie swojego e-commerce!

Pewnie nie raz zastanawiałeś się nad tym, jak wypromować swój własny sklep internetowy w Internecie. A może nawet próbowałeś to zrobić? Jeśli tak, to z pewnością dobrze wiesz, że nie jest to proste zadanie, gdyż wymaga kompleksowych działań, znajomości podstaw marketingu, zasad funkcjonowania mediów społecznościowych, ciągłego śledzenia trendów w mediach społecznościowych, umiejętności kreatywnego pisania, posiadaniem ogromnego zasobu materiałów wizualnych, zaangażowania, systematycznego spędzania kilku godzin dziennie przed monitorem, a przede wszystkim cierpliwości.

Od czego zacząć reklamowanie e-commerce? Przede wszystkim na początku należy zadbać o estetykę i użyteczność sklepu internetowego, a także to, by łatwo było można go znaleźć w wyszukiwarce Google. Można osiągnąć ten cel, korzystając z usług pozycjonowania i content marketingu. Później można skupić się na kolejnych działaniach, takich jak reklamy w wyszukiwarce (Google Ads) lub w social mediach (Facebook i Instagram Ads.).

1. Zacznij od pozycjonowania

Pozycjonowanie jest to szereg działań marketingowych w wyszukiwarce internetowej, od których zdecydowanie warto zacząć reklamowanie sklepu internetowego. Wpływa ono na zwiększenie jego widoczności w wynikach wyszukiwań. Przede wszystkim Twój e-commerce będzie pojawiał się wysoko w wyszukiwarce, na konkretne słowa klucze, np. srebrna biżuteria Lublin, wypożyczalnia samochodów Warszawa itd. Od czego warto rozpocząć pozycjonowanie? Przede wszystkim od optymalizacji sklepu, a więc dostosowania jego struktury do warunków, stawianych przez Google, a także do oczekiwań Twoich klientów. Dobry sklep internetowy to taki, który szybko działa, ma rozbudowane i ciekawe opisy (pisane językiem korzyści), jest prosty w obsłudze, estetyczny i przykuwający wzrok, jest zaopatrzony w profesjonalne zdjęcia produktów i kreatywne grafiki. W pozycjonowaniu nie można zapomnieć o wewnętrznych linkach i profesjonalnych treściach SEO, które stopniowo trzeba aktualizować. Bardzo ważny jest dobór słów kluczowych, które powinny być często aktualizowane, w zależności od różnych czynników, np. pory roku, miesiąca, okresu wakacyjnego itd. Dzięki pozycjonowaniu osiągniesz bardzo wiele! Przede wszystkim: zwiększysz świadomość Twojej marki w Internecie, wzmocnisz jej pozycję na rynku, wykreujesz profesjonalny wizerunek Twojej firmy i produktów, które sprzedajesz, zwiększysz świadomość Twojej marki w Internecie, a także liczbę klientów, a w konsekwencji poprawisz wyniki sprzedażowe.

2. Postaw na firmowego bloga

Blog firmowy to rodzaj strony, na której możesz zamieszczać uporządkowane chronologicznie wpisy. Jest to miejsce, w którym możesz wcielić się w rolę eksperta i stworzyć grupę stałych odbiorców, którzy będą czytać Twoje artykuły, w celu uzyskania informacji na temat Twojego produktu, sposobów wykorzystania go, materiałów i korzyści, jakie daje. Profesjonalne artykuły przyciągają nowych odbiorców, dostarczają im odpowiedzi na pytania, wyjaśniają różnego rodzaju wątpliwości. Blog firmowy może pomóc Ci zbudować silną społeczność wokół Twojej marki, czy też przekonać niezdecydowane osoby do produktu. Blog to idealne rozwiązanie, jeśli chcesz zbudować rolę eksperta i lidera branży. Kreatywne artykuły pomogą Ci wyróżnić się na tle konkurencji, zaoferować Twoim klientom więcej niż tylko produkt, a także zdobyć ich uwagę i zaufanie.
 

3.Bądź aktywny w mediach społecznościowych. Twórz wartościowy content!

Media społecznościowe gromadzą miliony ludzi na całym świecie. O tym, że są one skutecznym narzędziem marketingu wiedzą doskonale duże firmy, które często zatrudniają specjalistów do promowania produktów i usług w tej przestrzeni. Również małe firmy prowadzą profile społecznościowe i tworzą tam kampanie. Ty również możesz postawić na social media. Do promocji Twojego sklepu internetowego warto głównie wykorzystać Facebooka i Instagram.  To dwa popularne portale, za których pośrednictwem możesz w ciekawy sposób zaprezentować swoje produkty, informować odbiorców o pojawiających się nowościach w ofercie, obowiązujących promocjach, a także pozyskiwać nowych klientów.
 

4. Google Ads – stwórz skuteczną reklamę w najpopularniejszej wyszukiwarce!

Reklamy Google Ads mogą sprawić, że Twoje produkty będą wyświetlały się potencjalnym klientom w wyszukiwarce Google. Nie wiesz, jak je ustawić? Sprawdź poniższą instrukcję.

  1. Stwórz konto w platformie Google Ads, a jeśli je już masz, zaloguj się,
  2. W menu (po lewej stronie) wybierz sekcję Reklamy i rozszerzenia,
  3. Kliknij przycisk + i kolejno wybierz „Reklama tekstowa”,
  4. Wpisz adres URL, treść nagłówka, tekst Twojej reklamy produktów oraz tekst w polach „Ścieżka”. Możesz je sprawdzić w „Podglądzie reklamy”,
  5. Jeśli uznasz, że Twoja reklama jest już gotowa, kliknij w opcję „Zapisz reklamę”.

5. Facebook i Instagram Ads – docieraj do setek, a nawet tysięcy nowych klientów!

Kampanie na Facebooku i Instagramie (Facebook i Instagram Ads) to bardzo skuteczne narzędzia marketingu. Wykorzystując je w swoich działaniach, możesz docierać z produktem do potencjalnych klientów. Możesz stosować te same zdjęcia, filmy, lub grafiki na obu platformach, albo postawić na niepowtarzalną kreację dla każdego z nich. Najistotniejszą kwestią jest targetowanie reklam, czyli określenie grupy odbiorców, której ma pojawiać się dany komunikat np. poprzez określenie danych demograficznych, zawodu, zainteresowań i innych cennych informacji o potencjalnych klientach. Ma to na celu trafienie z reklamą do osób, które najbardziej są zainteresowane produktem.

Warto mieć te wszystkie sposoby na uwadze. Jednakże należy pamiętać, że samodzielne działania nie zawsze przynoszą oczekiwane rezultaty. Dlatego warto szukać wsparcia u specjalistów od marketingu, którzy doskonale znają metody promowania sklepów internetowych i dysponują skutecznymi narzędziami.

Zobacz również
Marketing szeptany – wszystko, co powinieneś o nim wiedzieć!
Marketing szeptany – wszystko, co powinieneś o nim wiedzieć!
Marcin Caban / 13.03.2021

Marketing szeptany z ang. whisper marketing i word of mouth marketing to w ostatnim czasie coraz bardziej popularne działania...

Usuwanie fałszywych i negatywnych opinii w Google Maps i nie tylko
Usuwanie fałszywych i negatywnych opinii w Google Maps i nie tylko
Jacek Kałuża / 11.03.2021

W ostatnim czasie coraz częściej zauważane jest w Internecie negatywne zjawisko tworzenia nieprawdziwych i krzywdzących wpisów i opinii, powodujących...

Usuwanie filtra Google, co warto wiedzieć?
Usuwanie filtra Google, co warto wiedzieć?
Marcin Caban / 27.02.2021

Jeżeli Twoja strona internetowa niespodziewanie zaczyna pojawiać się w wynikach Google na znacznie niższej pozycji, niż do tej pory,...