Poznaj 5 skutecznych sposobów na wypromowanie swojego e-commerce!

Poznaj 5 skutecznych sposobów na wypromowanie swojego e-commerce!

Pewnie nie raz zastanawiałeś się nad tym, jak wypromować swój własny sklep internetowy w Internecie. A może nawet próbowałeś to zrobić? Jeśli tak, to z pewnością dobrze wiesz, że nie jest to proste zadanie, gdyż wymaga kompleksowych działań, znajomości podstaw marketingu, zasad funkcjonowania mediów społecznościowych, ciągłego śledzenia trendów w mediach społecznościowych, umiejętności kreatywnego pisania, posiadaniem ogromnego zasobu materiałów wizualnych, zaangażowania, systematycznego spędzania kilku godzin dziennie przed monitorem, a przede wszystkim cierpliwości.

Od czego zacząć reklamowanie e-commerce? Przede wszystkim na początku należy zadbać o estetykę i użyteczność sklepu internetowego, a także to, by łatwo było można go znaleźć w wyszukiwarce Google. Można osiągnąć ten cel, korzystając z usług pozycjonowania i content marketingu. Później można skupić się na kolejnych działaniach, takich jak reklamy w wyszukiwarce (Google Ads) lub w social mediach (Facebook i Instagram Ads.).

1. Zacznij od pozycjonowania

Pozycjonowanie jest to szereg działań marketingowych w wyszukiwarce internetowej, od których zdecydowanie warto zacząć reklamowanie sklepu internetowego. Wpływa ono na zwiększenie jego widoczności w wynikach wyszukiwań. Przede wszystkim Twój e-commerce będzie pojawiał się wysoko w wyszukiwarce, na konkretne słowa klucze, np. srebrna biżuteria Lublin, wypożyczalnia samochodów Warszawa itd. Od czego warto rozpocząć pozycjonowanie? Przede wszystkim od optymalizacji sklepu, a więc dostosowania jego struktury do warunków, stawianych przez Google, a także do oczekiwań Twoich klientów. Dobry sklep internetowy to taki, który szybko działa, ma rozbudowane i ciekawe opisy (pisane językiem korzyści), jest prosty w obsłudze, estetyczny i przykuwający wzrok, jest zaopatrzony w profesjonalne zdjęcia produktów i kreatywne grafiki. W pozycjonowaniu nie można zapomnieć o wewnętrznych linkach i profesjonalnych treściach SEO, które stopniowo trzeba aktualizować. Bardzo ważny jest dobór słów kluczowych, które powinny być często aktualizowane, w zależności od różnych czynników, np. pory roku, miesiąca, okresu wakacyjnego itd. Dzięki pozycjonowaniu osiągniesz bardzo wiele! Przede wszystkim: zwiększysz świadomość Twojej marki w Internecie, wzmocnisz jej pozycję na rynku, wykreujesz profesjonalny wizerunek Twojej firmy i produktów, które sprzedajesz, zwiększysz świadomość Twojej marki w Internecie, a także liczbę klientów, a w konsekwencji poprawisz wyniki sprzedażowe.

2. Postaw na firmowego bloga

Blog firmowy to rodzaj strony, na której możesz zamieszczać uporządkowane chronologicznie wpisy. Jest to miejsce, w którym możesz wcielić się w rolę eksperta i stworzyć grupę stałych odbiorców, którzy będą czytać Twoje artykuły, w celu uzyskania informacji na temat Twojego produktu, sposobów wykorzystania go, materiałów i korzyści, jakie daje. Profesjonalne artykuły przyciągają nowych odbiorców, dostarczają im odpowiedzi na pytania, wyjaśniają różnego rodzaju wątpliwości. Blog firmowy może pomóc Ci zbudować silną społeczność wokół Twojej marki, czy też przekonać niezdecydowane osoby do produktu. Blog to idealne rozwiązanie, jeśli chcesz zbudować rolę eksperta i lidera branży. Kreatywne artykuły pomogą Ci wyróżnić się na tle konkurencji, zaoferować Twoim klientom więcej niż tylko produkt, a także zdobyć ich uwagę i zaufanie.
 

3.Bądź aktywny w mediach społecznościowych. Twórz wartościowy content!

Media społecznościowe gromadzą miliony ludzi na całym świecie. O tym, że są one skutecznym narzędziem marketingu wiedzą doskonale duże firmy, które często zatrudniają specjalistów do promowania produktów i usług w tej przestrzeni. Również małe firmy prowadzą profile społecznościowe i tworzą tam kampanie. Ty również możesz postawić na social media. Do promocji Twojego sklepu internetowego warto głównie wykorzystać Facebooka i Instagram.  To dwa popularne portale, za których pośrednictwem możesz w ciekawy sposób zaprezentować swoje produkty, informować odbiorców o pojawiających się nowościach w ofercie, obowiązujących promocjach, a także pozyskiwać nowych klientów.
 

4. Google Ads – stwórz skuteczną reklamę w najpopularniejszej wyszukiwarce!

Reklamy Google Ads mogą sprawić, że Twoje produkty będą wyświetlały się potencjalnym klientom w wyszukiwarce Google. Nie wiesz, jak je ustawić? Sprawdź poniższą instrukcję.

  1. Stwórz konto w platformie Google Ads, a jeśli je już masz, zaloguj się,
  2. W menu (po lewej stronie) wybierz sekcję Reklamy i rozszerzenia,
  3. Kliknij przycisk + i kolejno wybierz „Reklama tekstowa”,
  4. Wpisz adres URL, treść nagłówka, tekst Twojej reklamy produktów oraz tekst w polach „Ścieżka”. Możesz je sprawdzić w „Podglądzie reklamy”,
  5. Jeśli uznasz, że Twoja reklama jest już gotowa, kliknij w opcję „Zapisz reklamę”.

5. Facebook i Instagram Ads – docieraj do setek, a nawet tysięcy nowych klientów!

Kampanie na Facebooku i Instagramie (Facebook i Instagram Ads) to bardzo skuteczne narzędzia marketingu. Wykorzystując je w swoich działaniach, możesz docierać z produktem do potencjalnych klientów. Możesz stosować te same zdjęcia, filmy, lub grafiki na obu platformach, albo postawić na niepowtarzalną kreację dla każdego z nich. Najistotniejszą kwestią jest targetowanie reklam, czyli określenie grupy odbiorców, której ma pojawiać się dany komunikat np. poprzez określenie danych demograficznych, zawodu, zainteresowań i innych cennych informacji o potencjalnych klientach. Ma to na celu trafienie z reklamą do osób, które najbardziej są zainteresowane produktem.

Warto mieć te wszystkie sposoby na uwadze. Jednakże należy pamiętać, że samodzielne działania nie zawsze przynoszą oczekiwane rezultaty. Dlatego warto szukać wsparcia u specjalistów od marketingu, którzy doskonale znają metody promowania sklepów internetowych i dysponują skutecznymi narzędziami.

Zobacz również
Marketing szeptany – wszystko, co powinieneś o nim wiedzieć!
Marketing szeptany – wszystko, co powinieneś o nim wiedzieć!
Marcin Caban / 13.03.2021

Marketing szeptany z ang. whisper marketing i word of mouth marketing to w ostatnim czasie coraz bardziej popularne działania...

Usuwanie fałszywych i negatywnych opinii w Google Maps i nie tylko
Usuwanie fałszywych i negatywnych opinii w Google Maps i nie tylko
Jacek Kałuża / 11.03.2021

W ostatnim czasie coraz częściej zauważane jest w Internecie negatywne zjawisko tworzenia nieprawdziwych i krzywdzących wpisów i opinii, powodujących...

Usuwanie filtra Google, co warto wiedzieć?
Usuwanie filtra Google, co warto wiedzieć?
Marcin Caban / 27.02.2021

Jeżeli Twoja strona internetowa niespodziewanie zaczyna pojawiać się w wynikach Google na znacznie niższej pozycji, niż do tej pory,...

Poprawny Tag title i meta description, na co warto zwrócić uwagę
Poprawny Tag title i meta description, na co warto zwrócić uwagę
Łukasz Grzesik / 25.02.2021

Zapraszamy do lektury artykułu na temat tagu title i meta description, jego długości. Dowiecie się też, dlaczego nie powinno...

Pozycjonowanie wizytówki w Google Maps
Pozycjonowanie wizytówki w Google Maps
Łukasz Grzesik / 24.02.2021

Większość firm posiada wizytówkę w Google Maps. Nie zawsze jednak wykorzystywane są wszystkie możliwości, jakie daje obecność w tym...

Poznaj historię Social Media!
Poznaj historię Social Media!
Anna Ogorzałek / 20.02.2021

Aktualnie Social Media są czymś powszechnym w naszym życiu. Łatwy dostęp do Twittera, Facebooka, Instagrama, Linkedin, czy też innych...

Skuteczne kampanie Allegro Ads – zacznij sprzedawać więcej!
Skuteczne kampanie Allegro Ads – zacznij sprzedawać więcej!
Jacek Kałuża / 14.02.2021

Allegro to największa platforma e-commerce w Polsce. Portal należy do przedsiębiorstwa Allegro.pl sp. z o. o., którego właścicielami są...

Najczęściej popełniane błędy w kampaniach Allegro Ads
Najczęściej popełniane błędy w kampaniach Allegro Ads
Łukasz Grzesik / 10.02.2021

W tym artykule zostaną opisane błędy, które są najczęściej popełniane przez osoby zajmujące się konfiguracją i optymalizacją kampanii Allegro...

Zdjęcia produktowe biżuterii
Zdjęcia produktowe biżuterii
Łukasz Grzesik / 04.02.2021

Zdjęcia produktowe to jeden z najistotniejszych elementów sprzedaży w Internecie. Zwiększają one atrakcyjność i funkcjonalność sklepu internetowego, są doskonałym...

SEO co to jest? Jakie korzyści przynosi?
SEO co to jest? Jakie korzyści przynosi?
Anna Ogorzałek / 15.01.2021

Wiele osób zastanawia się, czym w ogóle jest SEO i jakie są jego największe korzyści. W tym artykule odpowiadamy...

Influencer marketing – gwarancja sukcesu?
Influencer marketing – gwarancja sukcesu?
Anna Ogorzałek / 17.12.2020

Rozwój Social Media sprawił, że zaczęły powstawać zupełnie nowe zawody, zainteresowania, a także usługi marketingowe dla firm. W tym...

Pozycjonowanie stron internetowych gabinetów medycznych – czy warto?
Pozycjonowanie stron internetowych gabinetów medycznych – czy warto?
Anna Ogorzałek / 04.12.2020

Lekarze, którzy prowadzą własne prywatne gabinety, bardzo często opierają działania marketingowe głównie na „poczcie pantoflowej”. Oznacza to, że pacjenci...

Co zrobić, by sklep internetowy zaczął sprzedawać więcej?
Co zrobić, by sklep internetowy zaczął sprzedawać więcej?
Anna Ogorzałek / 27.11.2020

Co zrobić, by sklep internetowy zaczął sprzedawać więcej? Poznaj 4 skuteczne działania! Prowadzisz sklep internetowy, ale od dłuższego czasu...

Dlaczego warto prowadzić bloga i jak go wypozycjonować?
Dlaczego warto prowadzić bloga i jak go wypozycjonować?
Anna Ogorzałek / 29.10.2020

Coraz więcej osób prywatnych i publicznych, a także przedsiębiorców decyduje się na założenie i prowadzenie własnego bloga. Wynika to...

Larry Page – kim jest twórca przeglądarki Google?
Larry Page – kim jest twórca przeglądarki Google?
Anna Ogorzałek / 25.08.2020

Każdy doskonale zna przeglądarkę Google, ale nie każdy wie, kto jest jej twórcą. To skromny i niepozorny student z...

Jak pisać skuteczne teksty SEO?
Jak pisać skuteczne teksty SEO?
Anna Ogorzałek / 15.07.2020

Zanim przejdziemy do szczegółowego omówienia tematu, warto zastanowić się and tym, jaką funkcję pełnią teksty SEO i jakie są...

Brakujące wartości x-default i hreflang / czym są, co warto wiedzieć
Brakujące wartości x-default i hreflang / czym są, co warto wiedzieć
Marcin Caban / 11.07.2020

Brakujące wartości x-default: Nie ma obowiązku stosowania „x-default”, jest to jednak zalecane ze względu na korzyści,jakie przynosi podczas pozycjonowania...

Audyt strony internetowej – czym jest? W jaki sposób się go przeprowadza?
Audyt strony internetowej – czym jest? W jaki sposób się go przeprowadza?
Piotr Antoszek CEO IcomSEO / 10.07.2020

Jest to zestaw czynności podejmowanych w związku z pozycjonowaniem strony. Jego zadaniem jest znalezienie wszystkich nieprawidłowości w jej działaniu,...

W jaki sposób pozyskać obserwujących na Instagramie?
W jaki sposób pozyskać obserwujących na Instagramie?
Anna Ogorzałek / 24.06.2020

Wielu użytkowników Instagrama zadaje sobie to samo pytanie: Co zrobić, by zdobyć nowych obserwujących i wyróżnić się spośród innych...

Dla kogo jest certyfikat SSL? czy wpływa na SEO?
Dla kogo jest certyfikat SSL? czy wpływa na SEO?
Marcin Caban / 06.06.2020

Bezpieczeństwo danych i informacji w internecie jest obecnie jedną z najważniejszych kwestii, o którą zabiegają przeglądarki, wyszukiwarki, ale również...

Czy hosting ma wpływ na SEO?
Czy hosting ma wpływ na SEO?
Marcin Caban / 23.05.2020

Hosting to nieodłączny element strony internetowej. Tylko dzięki niemu witryna może być widoczna w sieci. Usługa hostingowa polega na...

Marketing internetowy, czyli skuteczna reklama w dobie koronawirusa
Marketing internetowy, czyli skuteczna reklama w dobie koronawirusa
Anna Ogorzałek / 17.05.2020

Nikt zapewne nie spodziewał się pandemii koronawirusa, snując plany i stawiając sobie cele na 2020 rok. Zaskoczyła niespodziewanie każdego,...

Content marketing, dlaczego warto?
Content marketing, dlaczego warto?
Anna Ogorzałek / 25.03.2020

Content marketing to bardzo popularna nazwa, z którą zapewne nie raz się spotkałeś. Nic dziwnego, bowiem aktualnie jest najważniejszym...

Co to jest współczynnik odrzuceń?
Co to jest współczynnik odrzuceń?
Łukasz Grzesik / 22.03.2020

Czy współczynnik odrzuceń jest taki straszny? Po czym poznać, że ludzie czytają? Na początek pewne rozróżnienia… między współczynnikiem wyjść a...

Indeksowanie i najczęstsze błędy znajdowane przez wyszukiwarkę
Indeksowanie i najczęstsze błędy znajdowane przez wyszukiwarkę
Marcin Caban / 21.03.2020

Zapraszamy do lektury artykułu na temat najczęstszych błędów znajdowanych przez wyszukiwarkę w czasie indeksowania stron.

Wpływ RankBrain na SEO i marketing cyfrowy
Wpływ RankBrain na SEO i marketing cyfrowy
Łukasz Grzesik / 21.03.2020

RankBrain to algorytm wyszukiwarki oparty na uczeniu maszynowym (nauki zajmującej się sztuczną inteligencją). Jego użycie zostało potwierdzone przez Google...

Kampanie reklamowe na Instagramie
Kampanie reklamowe na Instagramie
Anna Ogorzałek / 17.03.2020

Chcesz wypromować swoją markę lub firmę w Internecie? Powinieneś sięgnąć po jedno z najskuteczniejszych narzędzi marketingowych – Instagram. To...

Jak prowadzić Instagram firmowy
Jak prowadzić Instagram firmowy
Anna Ogorzałek / 17.03.2020

Instagram to portal społecznościowy, który z roku na rok cieszy się coraz większa popularnością w Polsce. Choć niedoceniany, jest...

Pozycjonowanie na frazy precyzyjne, zalety i wady
Pozycjonowanie na frazy precyzyjne, zalety i wady
Arkadiusz Urbaś / 14.03.2020

Jeszcze do niedawna prace mające na celu pozycjonowanie stron wyglądały zupełnie inaczej niż teraz. Wprowadzane przez Google kolejne algorytmy...

Czym jest Google Search Console?
Czym jest Google Search Console?
Marcin Caban / 14.03.2020

Google Search Console jest niezwykle rozbudowanym i potężnym narzędziem dostarczanym bezpośrednio od Google. Pozwala na wszechstronne monitorowanie witryn internetowych...

Shadowban na Instagramie jak się go pozbyć?
Shadowban na Instagramie jak się go pozbyć?
Anna Ogorzałek / 14.03.2020

Pewnie każdy z Was nie raz spotkał się z określeniem shadowban. Nic dziwnego, bowiem jest to słowo bardzo często...

Czytelna strona internetowa, też wpływa na SEO
Czytelna strona internetowa, też wpływa na SEO
Arkadiusz Urbaś / 12.03.2020

Wiele firm zaczyna zwracać coraz większą uwagę na to, aby ich wizerunek oraz reklamy były dopracowane i spójne. W...

Czy warto reklamować się na FaceBooku i czy wpływa to na SEO?
Czy warto reklamować się na FaceBooku i czy wpływa to na SEO?
Anna Ogorzałek / 10.03.2020

Mający aż dwa miliardy aktywnych użytkowników Facebook to obecnie najpopularniejszy portal społecznościowy na świecie. Może być przeglądany zarówno na...

Dlaczego warto prowadzić Twitter firmowy?
Dlaczego warto prowadzić Twitter firmowy?
Anna Ogorzałek /